2020-07-31, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
hon har ca 2300 väldigt långa dagar framför sig, med inlåsning varje kväll ca kl 19.00 och upplåsning ca kl 07.00. Och en mycket inrutad tillvaro. Det är många dagar. Frihetsberövad. Inte kunna komma och gå när hon vill.

Tycker det är alldeles för lindrigt. Att de inblandade valt att ännu inte begå självmord trots skammen de bör känna när hela landet beskådat fallet tyder på ren ondska. Att hon ska serveras tre mål per dag i tio år på skattebetalarnas bekostnad är befängt.
Senast redigerad av Tomaaa 2020-07-31 kl. 12:04.
Citera
2020-07-31, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Hela Nässjö är ökänt för att bestå av massa efterblivna invandrare och svenska white trash. Knarket och narkotikaklassade mediciner flödar liksom alkoholen. Övrig kriminalitet flödar likaså. Det är nog Smålands rövhål nummer ett.
Jojo här i Malmö flödar oxå knarket och diverse av det andra du skrev. Inte fan blir vi pedofiler för det!
Citera
2020-07-31, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmzita
Egentligen inte för i detta fall fanns så uppenbara bevis så det hade ej kunnat vara klarare. Men ända finner de alltid kryphål och sänker straff.
Lilla hjärtats biomamma kom undan alldedeles för lätt. Flickan blivit drogad, misshandlad och till slut lett till hennes död. Denna domare är helt hjärnbläst och hade fan förtjänat ett hembesök.
Dom har väl inte fallit där än? Sen ska det väl en sväng till hovrätten oxå!
Citera
2020-07-31, 12:53
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag tror CA vädrar lite morgonluft då han frikändes på ganska många punkter. Så det är nog ganska troligt att han överklagar för att också hålla fast vid att han är oskyldig.

Åklagarassisten knorrade lite om domen mot CA om jag förstod det rätt. Men i det stora hela verkande hon nöjd med utfallet.

Och jag måste nog säga att jag blev positivt överraskad när det gäller både domen och hur TR såg på CL's inblandningen.

Men det är klart att det känns som ett hån med 10 år respektive 6.5 år jämfört med vad dom utsatt två oskyldiga och försvarslösa barn för.
Citera
2020-07-31, 12:55
Medlem
Citat:

Dom kommer 6 augusti men tingsrätten redan beslutat att det ej finns tillräckligt bevis för att mamman är skyldig till mord eller misshandel
Citera
2020-07-31, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmzita
Dom kommer 6 augusti men tingsrätten redan beslutat att det ej finns tillräckligt bevis för att mamman är skyldig till mord eller misshandel
Jo jag vet det, fruktansvärt
Citera
2020-07-31, 12:57
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LailaKlang
I morgonens tidning: Mamman till "Lilla Hjärtat" åtalades för mord, grovt vållande till annans död, synnerligen grov misshandel eller brott mot griftefrid. Tingsrätten avslår och Frivården anser mest lämplig påföljd är skyddstillsyn m särskild behandlingsplan.

Kvinnan i småland utsatte två barn för grova våldtäkter och andra sexbrott som filmades. Nu döms hon till tio års fängelse.

Är sexbrott med överlevande barn allvarligare än om barn inte överlever missgärningarna? Hade hon kommit lindrigare undan om barnen inte överlevt?

Nej, även om tanken är intressant.
Det ena fallet tar slut pga inga bevis alt inga brottsliga misstankar.
Citera
2020-07-31, 12:59
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Jojo här i Malmö flödar oxå knarket och diverse av det andra du skrev. Inte fan blir vi pedofiler för det!

Nej visst fan är det så. Det jag skrev va en replik på det här:
Citat:
Är verkligen hela jävla familjen så efterbliven, det måste gå nån allvarligt sjukdom i Nässjö

Jag konstaterar bara att i Nässjö bor det sjukt mycket skitmänniskor. Staden är ökänd i Småland. Det är alltså många fler skitmänniskor än genomsnittet. Så att det finns människor som försvarar pedofilerna förvånar mig inte. Men för dom som gör det så kommer det garanterat att bli konsekvenser.
Citera
2020-07-31, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LailaKlang
I morgonens tidning: Mamman till "Lilla Hjärtat" åtalades för mord, grovt vållande till annans död, synnerligen grov misshandel eller brott mot griftefrid. Tingsrätten avslår och Frivården anser mest lämplig påföljd är skyddstillsyn m särskild behandlingsplan.

Kvinnan i småland utsatte två barn för grova våldtäkter och andra sexbrott som filmades. Nu döms hon till tio års fängelse.

Är sexbrott med överlevande barn allvarligare än om barn inte överlever missgärningarna? Hade hon kommit lindrigare undan om barnen inte överlevt?

Det är skillnad på de fallen. Mamman till Lilla hjärtat är en helt olämplig vårdnadshavare skulle aldrig fått tillbaka den lilla flickan. Hon är en narkoman med noll konsekvenstänk. Samhället omhändertog flickan. Dessa knarkande föräldrar krävde tillbaka flickan, de vägrade lämna några urinprover för att bevisa att de inte använde droger.
Trots detta dömde domstolen (förvaltningsrätten tror jag) att de skulle få tillbaka flickan och flickan är nu död.

Naturligtvis ska mammans straffas, det är inte fråga om det, men borde det inte bli något straff för domare, jurister som gör sådana här beslut.
Det var ju ingen stadshemlighet att föräldrarna absolut inte kunde ta hand om sina barn. Ändå tog de barnet från ett bra och kärleksfullt hem och skickade flickan till ett helvete.
Hade domstolen ändå krävt några negativa blodprov, men inte ens det gjorde de.
Citera
2020-07-31, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Jag tror CA vädrar lite morgonluft då han frikändes på ganska många punkter. Så det är nog ganska troligt att han överklagar för att också hålla fast vid att han är oskyldig.

Åklagarassisten knorrade lite om domen mot CA om jag förstod det rätt. Men i det stora hela verkande hon nöjd med utfallet.

Och jag måste nog säga att jag blev positivt överraskad när det gäller både domen och hur TR såg på CL's inblandningen.

Men det är klart att det känns som ett hån med 10 år respektive 6.5 år jämfört med vad dom utsatt två oskyldiga och försvarslösa barn för.
Nu svara du på ngt helt annat haha, ja skrev om att dom inte fallit mot Esmeraldas mamma än. Men okej, jag håller med om det mesta! Självklart har CA nu fått lite luft under vingarna, och ser en minimal lucka till ännu mildare straff! Han riskerar ju oxå att det höjs, men han kommer överklaga! Osäker på om CL kommer göra det däremot. Är oxå glad att det blev 10, man har tappat allt förtroende för rättsväsendet, så hade väldigt låga förhoppningar.
Citera
2020-07-31, 13:03
Medlem
Citat:
Nej visst fan är det så. Det jag skrev va en replik på det här:

Jag konstaterar bara att i Nässjö bor det sjukt mycket skitmänniskor. Staden är ökänd i Småland. Det är alltså många fler skitmänniskor än genomsnittet. Så att det finns människor som försvarar pedofilerna förvånar mig inte. Men för dom som gör det så kommer det garanterat att bli konsekvenser.
Jag tror dig, vissa hålor är värre än andra. Tyvärr verkar detta vara en sån, där det bor mkt sjuka och låg intelligenta människor. Det bevisas gång på gång.
Citera
2020-07-31, 13:04
Medlem
Citat:
Hela Nässjö är ökänt för att bestå av massa efterblivna invandrare och svenska white trash. Knarket och narkotikaklassade mediciner flödar liksom alkoholen. Övrig kriminalitet flödar likaså. Det är nog Smålands rövhål nummer ett.

Droger (inkluderar ju även alkohol) flödar överallt 🤷‍♀️
Smålands rövhöl nr ett med än mer skit än nässjö är väl Värnamo isf egentligen 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in