2020-07-30, 00:22
Medlem
R4hu7s avatar
Varför bryr ni er om vad för typ av folk targets är? In och jobba istället för att slösa tiden här inne på att dividera om de har störningar eller inte
2020-07-30, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Varför bryr ni er om vad för typ av folk targets är? In och jobba istället för att slösa tiden här inne på att dividera om de har störningar eller inte

Du vet, jag håller på och doktorerar inom gubbvetenskap så detta är väldigt viktigt för mig. Man får högre lön hos mitt företag när man avlagt examen. Genusvetarna kan gå och dra något gammalt över sig.
2020-07-30, 03:27
Medlem
JaredLetos avatar
Behöver fan lite motivation. De senaste dagarna har varit jävligt sega för mig.
2020-07-30, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Amir som jobbar på pizzerian i 163 är motivation
2020-07-30, 15:00
Medlem
Kul att se att så många OG's sitter och krigar här fortfarande!

Är det full rulle i runkstugan fortfarande eller hur har ni det på firman grabbar?

Fortfarande GurkaN^ som är alfahanen i denna grupp ser jag, det gläder mig. Sluta aldrig vara den smutsiga hora som du är gurkis, ingen kan kåta upp gubbatasken som du kan din legend!

Saknar faktiskt kneget lite, men är glad över mitt alternativa jobb jag har istället. Glad att slippa kön för att tjäna pengar (i dubbel bemärkelse ).

Mest av allt undrar jag hur doroteaentreprenörN mår och om han fortfarande är på hugget med CTRL+C CTRL+V-raggandet.
Satan så han kunde gå en på nerverna när han var kåt.

Lycka till och sluta aldrig kriga för kuken!
2020-07-30, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrtenGrabb163
de flesta stammisar som varit där redan vet att allt e på låtsas, de vill ba dra nattrunkishen

Min kärlek till stammisarna var aldrig på låtsas och deras kärlek till mig var genuin!
2020-07-30, 17:17
Medlem
SkurtCobains avatar
Funderar på att ge detta en chans via JH, har dock ett par kvicka frågor.

Om jag kör vitt, kan någon myndighet då se vilka tider jag arbetat?
Eller kan man fuska och säga att man enbart jobbat helger, trots att man även arbetat i veckorna?
(Jag har aktivitetsstöd som inte påverkas av helgjobb)

Någon som har koll på om man kan jämka något när man har SA-skatt?
Alltså betala en lägre skattesats om man bara skulle tjäna, säg, 30-40K svenska om året?
Eller är det ca: 55% som gäller i alla lägen?
2020-07-31, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtCobain
Funderar på att ge detta en chans via JH, har dock ett par kvicka frågor.

Om jag kör vitt, kan någon myndighet då se vilka tider jag arbetat?
Eller kan man fuska och säga att man enbart jobbat helger, trots att man även arbetat i veckorna?
(Jag har aktivitetsstöd som inte påverkas av helgjobb)

Någon som har koll på om man kan jämka något när man har SA-skatt?
Alltså betala en lägre skattesats om man bara skulle tjäna, säg, 30-40K svenska om året?
Eller är det ca: 55% som gäller i alla lägen?

Nej, ingen myndighet kan ''se'' när du arbetar. Det betyder dock inte att försäkringskassan kan begära in sådan information som styrker att det är vardagar det är frågan om. Dock skulle jag nog vilja påstå att det är ditt minsta problem

Först och främst så är det jävligt (och då betonar jag verkligen jävligt) svårt att veta vilket förhållande du som operatör har till JH och övriga bolag. Nästan alla bolag nämner att du är ''frilansare'', vissa inkluderar termen anställd och lägger till det till det förstnämnda och JH har ju till och med sitt ''frilansavtal'' (om man nu kan kalla det för avtal) som de kör med. Det är med andra ord mycket oklart vem det är som ska betala vad och hur det ska betalas. Om du är att betrakta som anställd, då MÅSTE JH betala in sociala avgifter. Lägg dessutom till att JH inte har något giltigt registrerat momsnummer och det är hur viktigt som helst för att du slippa det där 25 % påslaget (omvänd skatteskyldighet).

För det andra. Javisst, även om du nu följer alla övriga skattelagar och deklarerar detta som det ska deklareras utan att bryta några skattelagar så finns det ju det där andra problemet också. Hur vet man egentligen om det inte är bedrägeri som man sitter och håller på? Du vilseleder ju i regel andra människor (kukgubbarna) när du håller på med detta. Även om gubbarna har godkänt avtalet på sexsidorna så är det inte säkert att de håller i rätten (om JH skulle hamna där). Oavsett vad som händer där så kan ju du då bli dömd för antingen just bedrägeri eller medhjälp till bedrägeri om de gör en koppling till JH - betalningen och dig som person.
2020-07-31, 03:02
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Skriv 20 mess i taget, ta 5 min paus, skriv 20 till. Upprepa cykeln tills du nått ditt dagliga mål.
2020-07-31, 04:03
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Skriv 20 mess i taget, ta 5 min paus, skriv 20 till. Upprepa cykeln tills du nått ditt dagliga mål.
Tack mannen!

Har gjort som du skrev nu under kvällen och natten, trots att jag inte sett ditt inlägg förrän nu. Går dock segt för mig men ska åtminstone göra 400 idag, främst för att det är dubbel bonus idag. Och jag behöver komma ikapp mig lite gran. Men satan vad segt det är just nu.
2020-07-31, 04:12
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Tack mannen!

Har gjort som du skrev nu under kvällen och natten, trots att jag inte sett ditt inlägg förrän nu. Går dock segt för mig men ska åtminstone göra 400 idag, främst för att det är dubbel bonus idag. Och jag behöver komma ikapp mig lite gran. Men satan vad segt det är just nu.
Jag jobbar från 01-05. Knäcker alltid en Nocco och sätter mig vid skrivbordet med mobilen i flygplansläge, för maximalt fokus. Småtips som funkar i längden. Se bara till att sträcka på dig lite då och då så att kroppen inte känns tung.
2020-07-31, 04:19
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Jag jobbar från 01-05. Knäcker alltid en Nocco och sätter mig vid skrivbordet med mobilen i flygplansläge, för maximalt fokus. Småtips som funkar i längden. Se bara till att sträcka på dig lite då och då så att kroppen inte känns tung.
Hur många mess gör du på den tiden?

Har redan knäckt två stycken Nocco, tror fan jag är immun mot koffein.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in