2020-07-31, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
tusentals läkare har skapat en organisation där som säger att covid-19 är BLUFF och inte existerar

jag brukar inte köpa sånt trams, men det är svårt att ignorera detta pga att dom är så jävla många och har erfarenhet och beteer sig som normala människor...........

Det är väl aldrig så att deras privatakliniker påverkas negativt ekonomiskt av COVID?
Citera
2020-07-31, 00:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vilka parametrar använder du för att dra den slutsatsen?

Den svenska befolkningen har ju förändrats en hel sedan millenieskiftet.

Om du ska argumentera mot vill jag se bättre underbyggda bevis än bara en svepande formulering om att befolkningen förändrats en hel...[antar att du glömde ...del].
Citera
2020-07-31, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Lyssna på denna läkare, Carrie, hon börjar berätta från 3.30. Repetera hennes berättelse tills du förstår. Hon gör allting mycket klart för oss.

https://www.youtube.com/watch?v=iRYsN9IL1As&list=PLWloqwehAiwQ8Fx8jhcoWFhs hMNWMtiGF&index=11

Min läkare på lungmottagningen på ett universitetssjukhus här hemma i Sverige önskar att jag illa kvickt vaccineras. Tills dess bör jag hålla mig hemma. Skulle jag insjukna i covid så är det med stor sannolikhet plingplongbil till IVA.

Vem av dem tycker du jag ska lyssna på?
Citera
2020-07-31, 00:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Att överviktiga får större problem kan bero på att nedre delen av lungorna inte får "plats" i kroppen. Denna typ av övervikt som sätter sig med hög mage, precis under lungorna, drabbar mest män. Man ser sällan hög mage på kvinnor( snackar inte om graviditet nu). Ett tråkigt exempel var Adam Alsing, frid över hans minne. Det är ju mest män som drabbas, det vet ni.

Ni förstår väl att stor mage trycker upp lungorna??? Och då blir det konkurrens om utrymmet, syreupptagningsförmågan blir lidande.

Vad säger ni här riktiga flashback-experter om mina teorier?

Alsing var väl inte särskilt överviktig när han blev sjuk?
Citera
2020-07-31, 00:28
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
tusentals läkare har skapat en organisation där som säger att covid-19 är BLUFF och inte existerar

Har du, Anders Tegnell någon uppfattning om varför just de invandrartäta länen i Sverige har drabbats så hårt av corona-viruset?
Citera
2020-07-31, 00:40
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om du ska argumentera mot vill jag se bättre underbyggda bevis än bara en svepande formulering om att befolkningen förändrats en hel...[antar att du glömde ...del].
Jodå, jag har argument.
Det räcker egentligen med att konstatera att Sveriges befolkning sedan 2000-talets ökat med 1,4 miljoner fler innevånare.
Med andra ord har vi blivit 16 procent fler.
Andelen äldre i befolkningen har också ökat kraftigt sedan millennieskiftet.

Det säger sig självt att en jämförelse mellan 2000 och 2020 gällande antalet döda per år i absoluta tal inte blir särskilt rättvisande.

SCB gör oftast jämförelser mellan de senaste fem åren (2015 - 2019), vilket är ett mer rättvisande intervall.
Senast redigerad av DoraF 2020-07-31 kl. 00:51.
Citera
2020-07-31, 00:46
Medlem
erwynns avatar
Varför funkar inte lockdown i England? Är det inte 100% att man kväver smittan genom att stänga en månad? Delar av norra England återgår till att förbjuda olika hushåll att besöka varandra.
Citera
2020-07-31, 01:01
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Varför funkar inte lockdown i England? Är det inte 100% att man kväver smittan genom att stänga en månad? Delar av norra England återgår till att förbjuda olika hushåll att besöka varandra.

Du kan inte låsa in alla en månad.
Citera
2020-07-31, 01:08
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Att överviktiga får större problem kan bero på att nedre delen av lungorna inte får "plats" i kroppen. Denna typ av övervikt som sätter sig med hög mage, precis under lungorna, drabbar mest män. Man ser sällan hög mage på kvinnor( snackar inte om graviditet nu). Ett tråkigt exempel var Adam Alsing, frid över hans minne. Det är ju mest män som drabbas, det vet ni.

Ni förstår väl att stor mage trycker upp lungorna??? Och då blir det konkurrens om utrymmet, syreupptagningsförmågan blir lidande.

Vad säger ni här riktiga flashback-experter om mina teorier?
Att du har rätt. Det var ju typ det första de italienska läkarna påpekade. Om det rent mekaniska problemet är att de trycks upp snarare än ihop vet inte jag.

Hur kraftig Alsing var spekuleras det om i den separata tråden. Han var väl lite jojo med vikten. Han hade väl ingen superhälsa, men såg ju dessvärre (för många andra) ut som en genomsnittlig småfet svensk.
Dags att träna om ni ser ut så.
Senast redigerad av Hras 2020-07-31 kl. 01:11.
Citera
2020-07-31, 01:14
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Alsing var väl inte särskilt överviktig när han blev sjuk?

I FB kultur/kändisskvaller spekuleras det i

a) Kroppen tagit stryk av tidigare stimulantia-intag (hjärta mm). Därtill ett ohälsosamt leverne under lång tid

b) Att bantningen i sig varit snabb och hård kombinerat med hård personlig träning. Paralleller drogs till vad som hände med Ulf Larsson (progamledaren). Läs också på nätet om "fetmaparadoxen "
Citera
2020-07-31, 01:28
Medlem
bartrams avatar
Nu har jag inte följt tråden på ett tag. Kan nån kortfattat förklara:

a) HUr kan man som Tegnell/Britton spekulera i att STHLM kan ha nått partiell immunitet m h t de nu redovisade antikroppsstatistiken. Det finns ju områden utan nån smitta alls. Menar man att statistiken är missvisande och att verkligt antal smittade är betydligt högre men att många aldrig utvecklat antikroppar. Men det måste ju i så fall även omfatta rika områden annars blir det ju bara partiell immunitet på vissa geografiska områden. Så vad snackar man om?

b) När och varför har Tegnell bytt fot om att kollektivtrafiken är en smittkälla. I början av epedemin sa han att det inte var några problem med att åka kollektivt
Citera
2020-07-31, 01:31
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Nu har jag inte följt tråden på ett tag. Kan nån kortfattat förklara:

a) HUr kan man som Tegnell/Britton spekulera i att STHLM kan ha nått partiell immunitet m h t de nu redovisade antikroppsstatistiken. Det finns ju områden utan nån smitta alls. Menar man att statistiken är missvisande och att verkligt antal smittade är betydligt högre men att många aldrig utvecklat antikroppar. Men det måste ju i så fall även omfatta rika områden annars blir det ju bara partiell immunitet på vissa geografiska områden. Så vad snackar man om?

b) När och varför har Tegnell bytt fot om att kollektivtrafiken är en smittkälla. I början av epedemin sa han att det inte var några problem med att åka kollektivt

a) Antikroppar verkar vara ett tveksamt sätt att bekräfta att man har haft Covid-19
https://www.dn.se/nyheter/sverige/antikroppstesterna-kostar-staten-2-miljarder/

b) Det har dom nog inte gjort egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in