2020-07-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, det kommer att vara jättelätt att gaffla in det eftersom de har historiska värden på alla andra dödsorsaker. Trafikolyckor är dessutom något som folk i allmänhet tror orsakar fler dödsfall än det faktiskt gör. Det är bara ungefär 300 personer som årligen dör i trafikolyckor så det kommer inte att påverka.
Ja precis. Däremot känner jag att vi är överens om att överdödligheten totalt inte kommer att vara enorm?
Citera
2020-07-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Redan nu vet vi att 5 554 personer avlidit där den underliggande dödsorsaken var covid-19, enligt de dödsorsaksintyg som inkommit till Socialstyrelsen dödsorsaksregister. Överdödligheten för året som helhet kommer att bli lägre, eftersom de flesta som dött i covid-19 sannolikt hade dött av andra orsaker inom några månader.
Gissningsvis kommer pandemin att avspegla sig tydligare i medellivslängden. Det kommer att bli ett hack i kurvan 2020, men inte mer.
Javisst är det så.
Citera
2020-07-30, 22:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej. Det är du som inte förstår.

Om halva sveriges befolkning dör eller om halva sveriges befolkning blir immun så kommer halva sveriges befolkning vara icke-immun oavsett.

Om din granne dör kan du inte smitta honom och han kan inte smitta någon. Förstår du?

Mer komplicerat än så. Dom immuna behöver överleva och därigenom utgöra ”krockkuddar” i flocken i form av flockimmunitet.

Om hälften istället dör så kommer den ”sociala flocken” omgrupperas men inte få en ökad flockimmunitet. R-värdet kommer alltså fortfarande att vara nästan lika högt.

Flockimmunitet är negativt för viruset och det kan man inte åstadkomma genom att personen avlider. Däremot om denne överlever.
Senast redigerad av LeeVan 2020-07-30 kl. 22:34.
Citera
2020-07-30, 22:17
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnstein
Anledningen till att länder får "en andra våg" är för att de har stängt ned; de har lyckats få ned smittspridningen under tiden de stängt igen (ganska logiskt eller hur?) och till deras förvåning så ökar smittspridningen magiskt igen när de lättar på restriktionerna. De jämför sina siffror med total lockdown, vilket inte är bra jämförelse.
Är de förvånade? Inte vad jag har noterat. Försöker du vara lustig?!?
Alla har väl pratat om en andravåg och att det är viktigt att fortsätta tänka på att skydda sig och andra ...
Citera
2020-07-30, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kan-allt
https://www.bitchute.com/video/13nMbWAH8oa1/

600 läkare/överläkare har haft en konferens för att diskutera det riktiga problemet, COVID-19 existerar inte VAKNA tror ni att så mycket av den informationen vi får från msm skulle vara så motsägelsefull annars?!?!!?

Korrekt. Men visst existerar COVID-19. I allra högsta grad. Dock handlar det inte om ett virus. Inte alls. Istället handlar detta om genmodifierat DNA, vilket förklarar hur så många läkare kan vara så skeptiska. Läkare känner inte alls igen "beteendet" hos detta fenomen från tidigare virus. Går inte alls att jämföra med tidigare kända virus.

På söndag em, 2 aug, får vi höra Brian Rose, på London Real, intervjua David Icke (som nu blivit censurersd på YouTube) angående detta, i en livesändning på YouTube. Missa inte det!
Citera
2020-07-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK. Vi som måste träffa människor i vårt arbete, får vi pandemiersättning för alltid?
Ja ekonomin lär drabbas hårt
Citera
2020-07-30, 22:21
Medlem
Hur fan kan vi ha den här pandemin för evigt?!?!?!?! Hur fan klarar ekonomin att vi socialdistaniserar för evigt?!?!?!?!
Citera
2020-07-30, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ja ekonomin lär drabbas hårt
Jaha.
Citera
2020-07-30, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
I Sverige råder det sommar och det är positivt för att bromsa smittan. Att smittan kommer poppa upp i mindre utbrott är välkänt sedan dag 1. Det är exakt det den gör för tillfället och det är det man vill kväva.

I USA har det pågått och pågår upplopp och demonstrationer, det lär inte minska smittspridningen.

Det finns hela tiden svar för er pessimister.
Jag måste säga att för er egen skull hoppas jag att ni inte alltid utgår från det sämsta i livet.
Blir rätt trist att leva då.
Citera
2020-07-30, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hur fan kan vi ha den här pandemin för evigt?!?!?!?! Hur fan klarar ekonomin att vi socialdistaniserar för evigt?!?!?!?!

Se mitt ovanstående inlägg.
Citera
2020-07-30, 22:27
Medlem
I Madrid samlades experter inom olika områdena av medicin för ett litet tag sen.
Jag tror inte inte en FB expert, vilket jag hoppas att NÅGON gör så lyssna på dessa läkare och experter!
Dessa människor har tröttnat på att jobba utifrån falsk information från myndigheter.
De kallar sig 600 doctors for truth och hade en konferens för ett tag sen för att diskutera det riktiga problemet som är i världen nu.
har länkat detta innan men INGEN reaktion.... ni argumenterar utifrån siffror och information som helt enkelt inte stämmer! Gör er själva och era medmänniskor en tjänst och kolla på denna video. Ge den 10min och se om det är trovärdigt!
https://www.bitchute.com/video/13nMbWAH8oa1/

Deras sida https://acu2020.org/english-versions/
Citera
2020-07-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Har väl ingen betydelse alls vilken tid på dygnet..vad får dig att må dåligt över de?

Döda människor? Ja du..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in