2020-08-01, 00:09
Medlem
Idag var det högt tryck på caféer och restauranger där jag bor. Jag bor på västkusten men det är ingen av dom stora städerna, men jag tycker det ser ut som om folk har slappnat av helt. Likadant när jag var och handlade på ICA/Maxi, folk trängde på i köerna.

Men även här ser viruset ut att ha minskat, det går emot mitt förstånd, det borde ju öka i områden som inte varit drabbade så hårt tidigare. Här kan inte finnas någon flockimmunitet.

Längre upp mot Göteborg är klart läget värre.
Citera
2020-08-01, 00:12
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
men de har ju sitt ”schiuo” som faktisk kan medföra att de forcerat drar i sig av viruset ... 😱
Bra uggleöga där.
Som en bärbar minidammsugare, drar i sig all biologisk ohyra inom en meters radie. Spottar ut myggen men resten... Spanska sjukan hade också stora framgångar i norr. Kan finnas ett samband.
Citat:
”Hårdast drabbat var Norrland, främst inlandet, där till exempel Jämtlands län var det län som hade högst andel döda och Arjeplogs kommun hade den största andelen döda i Sverige med cirka 3 procent av kommuninvånarna”

https://sv.wikipedia.org/wiki/Spanska_sjukan#Sverige

Citera
2020-08-01, 00:13
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
När året är slut har över 1 miljon dött, kommer ta flera år detta.

Asiaten 1957 tog 2 miljoner liv, idag motsvarar det 5 miljoner med hänsyn till större världsbefolkning idag, det är osäkert om coronapandemin når dit, troligen inte.

Lite perspektiv är alltid bra.
Citera
2020-08-01, 00:35
Avslutad
OM dagens globala dödstal fortsätter som nu så bör det passera 1 miljon dödsfall inom två månader.

Just nu är det uppe på cirka 681 000 dödsfall totalt sett. Så det har redan passerat den högsta uppskattningen jag har sett gällande Svininfluensan (mellan 150 000 - 575 000 dödsfall)

Runt 5 500 dödsfall/dag i nuläget.

Totalt 17,7 miljoner bekräftat smittade. I nuläget 250 000 smittade/dag. Den kurvan har i princip ökat sedan dag ett utan undantag, förhoppningsvis handlar det i slutet om att länder testar mycket mer.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-08-01, 00:43
Avslutad
Jag har uppenbarligen inte hängt med när det gäller England. De ligger trea i världen nu gällande dödsfallen totalt sett. Efter USA och Brasilien (46 000 dödsfall, flest i Europa).

Per invånare tvåa i världen, bara Belgien har fler nu. (San Marino bortäknat).

Tillägg: Det är alltså inte så att det ökar där nu, det beror nog mer att det har tagit längre tid för kurvorna att gå nedåt.
Senast redigerad av sjelvefan 2020-08-01 kl. 00:48.
Citera
2020-08-01, 00:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Norrlänningar fåordiga som de är borde också klara sig bra, men de har ju sitt ”schiuo” som faktisk kan medföra att de forcerat drar i sig av viruset ... 😱
Lol, vi skåningar spottar nog mest ur oss vårt😆😅
Citera
2020-08-01, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Armen är kanske tjockare än ett tunt munskydd.
Hm!
Citera
2020-08-01, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Idag var det högt tryck på caféer och restauranger där jag bor. Jag bor på västkusten men det är ingen av dom stora städerna, men jag tycker det ser ut som om folk har slappnat av helt. Likadant när jag var och handlade på ICA/Maxi, folk trängde på i köerna.

Men även här ser viruset ut att ha minskat, det går emot mitt förstånd, det borde ju öka i områden som inte varit drabbade så hårt tidigare. Här kan inte finnas någon flockimmunitet.

Det är nog för att det inte smittar så lätt som de trodde först. Arbetsplatser och hemmen är tydligen de stora smittoriskerna
Citera
2020-08-01, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Är det så att det blivit högt tryck de senaste dagarna som du märkt så kommer nog inte de ökade smittade att visas förrän om 1-2 veckor kanske.
Citera
2020-08-01, 00:57
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Covid 19 är en IQ test. Danmark och Island inför munskydd from måndag. Sverige lär bli sist i världen. Detta sker trots att de sa häromdagen att inga skandinaviska länder bla bla och gaslightade oss narcissistiskt för att ge sken av en överenskommelse. Nåt Tegnell säkert hittat på i sin verklighet. Mästaren att ljuga utan att ljuga

Använder du själv munskydd?
Citera
2020-08-01, 01:12
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Är detta det nya narrativet? Massmördaren Tegnell är en hjälte? Magstarkt måste jag säga. Du spottar 10000-tals anhöriga till de drabbade i ansiktet, din regimlakej.

Att kalla honom en massmördare är också väldigt magstarkt. Är det även Tegnells fel att det ser ut som det gör i Spanien, Storbritannien, USA, Sydamerika, Indien??
Citera
2020-08-01, 01:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det verkar som du hittat din livlina för att slippa betala den där tusenlappen som du satt på att inget vaccin kommer godkännas innan årsskiftet? Nu handlar det helt plötsligt om att vaccinet skall ge LIVSTIDSIMMUNITET?

Haha, bor du ändå inte i Lagos, Nigeria i alla fall..?
Om du kollar mina inlägg så tror jag på ett vaccin med partiell och tidsbegränsad immunitet men inte i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in