2020-07-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Han MUF-bajaren från Blekinge är säkert för!
Nyckelordet var aktiv supporter...
Citera
2020-07-30, 17:34
Medlem
321js avatar
https://sverigesradio.se/artikel/7523996

"Kalmar FF-panelen: Därför åker FF ur allsvenskan i år"
Citera
2020-07-30, 18:00
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
offside vid mål är ju en gråzon...resten är omöjligt, varje beröring ser ut som ett styckmord i slow motion. o så är det massa efterblivna jävlar som skriker straff.

Så är det ju faktiskt. Man har alltid fått höra att det "ser värre ut på reprisen". Och när även VAR-domarna inser det så måste de ta det i beaktande när de tittar på repriserna och ... det blir bara ett utdraget lidande av alltihop och ingen blir gladare av det. Att tro på nåt slags gudomlig VAR-rättvisa är bara korkat (eller okej då, "naivt").
Citera
2020-07-30, 18:33
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
https://sverigesradio.se/artikel/7523996

"Kalmar FF-panelen: Därför åker FF ur allsvenskan i år"
Tack. Jag lyssnade på det avsnittet istället för att se första halvlek utav cupfinalen. Jag verkar ha gjort rätt.
Citera
2020-07-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.svt.se/sport/fotboll/tidigare-proffsdomaren-vill-se-var-i-allsvenskan?fbclid=IwAR0TRDxawNG7PhHsXIpIrjZHbqjPV 47ieW1KahnBx3 CPQbHqbHGiHjpzMQ4

Jonas Eriksson vill att Allsvenskan inför VAR i Allsvenskan. Jag är inte emot hans önskemål totalt sett . Jag tycker absolut det är på tiden att det införs med tanke på nuvarande domarstandard. Problemet är dock att det kostar oerhört mycket pengar. Är tveksam om förbundet har råd att bekosta detta.
VAR kommer till allsvenskan. Så länge UEFA/FIFA är positiva är det oundvikligt.

Frågan är dels när, men även hur. Jag såg en VAR-match live för två år sedan, det var hemskt. Nu ska det dock vara blivit bättre (snabbare) sägs det.

Jag tycker exempelvis inte att huvuddomaren ska behöva springa ut och se skiten, det räcker om VAR-domaren gör bedömningen. Är det så oklart att "hen" inte kan avgöra låter man huvuddomarens beslut stå.
Citera
2020-07-30, 20:21
Medlem
Och Malmö fortsätter att torska matcherna som avgör var titlarna hamnar. Kommer skita ned sig i allsvenskan med. Vinnarmentalitet!
Citera
2020-07-30, 20:24
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Och Malmö fortsätter att torska matcherna som avgör var titlarna hamnar. Kommer skita ned sig i allsvenskan med. Vinnarmentalitet!

Viker bara ner sig i cupfinaler. Även om vi viker ner oss i ligan denna säsongen så gynnar de inte er. Då ni slåss i mittenriket.
Citera
2020-07-30, 20:24
Medlem
Engelsk-Svenskens avatar
Citat:
Vi har ju förlorat cup finaler men ändå vunnit allsvenskan innan, dock har vi JDT som tränare så kommer inte vara förvånad om vi skiter ner oss resten av säsongen.
Citera
2020-07-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Viker bara ner sig i cupfinaler. Även om vi viker ner oss i ligan denna säsongen så gynnar de inte er. Då ni slåss i mittenriket.
Jo, vi kommer ihåg hur ni tog en trea mot oss hemma förra hösten och fick över guldstriden på er sida.

Man kan inte vinna jämt, övre halvan är bättre än nedre halvan <3
Citera
2020-07-30, 20:36
Medlem
Tack IFK Göteborg för att ni såg till att AIK missar Europaspel
Citera
2020-07-30, 20:39
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Är det inte lite pinsamt att förlora mot deltagarlag? Högmod går före fall.
Citera
2020-07-30, 21:09
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Så är det ju faktiskt. Man har alltid fått höra att det "ser värre ut på reprisen". Och när även VAR-domarna inser det så måste de ta det i beaktande när de tittar på repriserna och ... det blir bara ett utdraget lidande av alltihop och ingen blir gladare av det. Att tro på nåt slags gudomlig VAR-rättvisa är bara korkat (eller okej då, "naivt").
Tyvärr.

Tusen saker ser ut som straff trots att ingen spelare eg känner av touchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in