2020-07-30, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Typiskt vissa "män" att lägga allt ansvar på kvinnorna. Inte undra på att samhället ser ut som det gör då dessa "män" inte tar ansvar öht!

Håller med, sjukt!
Citera
2020-07-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playstation5
Såhär står det nu inne i community på Rättegången

"Rättegången
för 2 timmar sedan
Ljudet med Tishko (wilma rättegången) finns nu hos oss & vi jobbar på youtubematerialet. Vi satsar på att få ut ikväll!
#hålldiguppdaterad"

Och i nästa stund

"Rättegången
Rättegången
för 32 minuter sedan (redigerad)
Såhär börjar förhöret med Tishko: " Bara kort sagt så måste jag brutit mot fysikens lagar för att jag ska ha gjort mig skyldig till det här"...

Bisarrt..! Det blir oerhört intressant lyssning! Många konstiga uttalanden!

(Strul med Internet just nu men vi hoppas på att lösa det inom kort.)"
Fantastiskt. Stoooort tack!

Edit: Det ligger fortfarande enbart de första 25 avsnitten som jag kan se. Frustrerande detta.
Senast redigerad av Picasso2 2020-07-30 kl. 16:39.
Citera
2020-07-30, 16:50
Medlem
Förhör med Tishko Ahmed kommer ut på rättegångens youtube kanal ikväll.
Så håll ut gott folk till dess.
Citera
2020-07-30, 17:01
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Tack - då vet vi det!
Citera
2020-07-30, 17:05
Medlem
WallabeJoys avatar
Alltså, känslan när man tagit sig igenom hela fupen och äntligen vill höra vad psykopaten till mördare har att säga och han svarar inga kommentarer eller är helt tyst.
Som förhörsledare hade jag blivit galen av detta. Och som hon säger i ett förhör, han pratar och skrattar med henne innan förhör för att sen bli tyst.

Sen undrar jag hur det kommer sig att han är så pratglad i sista förhöret. Den känns väldigt oklar att bara vända.
Det måste ju vara fler förhör med mördaren som hamnat i slasken eller hölls det bara dessa förhör?
De är ju få men också väldigt utspridda. Känns ju som de måste hållits flera förhör i nov-jan iaf.
Slasken borde ju tämligen innehålla divers förhör som plockats bort.
Citera
2020-07-30, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Hur kan du veta det? Jag tycker det är väldigt ofta som de lovar att släppa saker sedan "strular" det med något o det blir försenat, kommer säkert bli samma med detta...
Citera
2020-07-30, 17:28
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Hur kan du veta det? Jag tycker det är väldigt ofta som de lovar att släppa saker sedan "strular" det med något o det blir försenat, kommer säkert bli samma med detta...

Det är väl till betalande prenumeranter först om jag inte missminner, någon vecka senare släpps de väl "publikt"?
Citera
2020-07-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det är väl till betalande prenumeranter först om jag inte missminner, någon vecka senare släpps de väl "publikt"?

Nej denna rättegång släpps till alla direkt, är något strul med betaltjänsten så den kunde de inte använda nu. Så alla 25 avsnitt släpptes ju till alla i denna rättegång
Citera
2020-07-30, 17:40
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Nej denna rättegång släpps till alla direkt, är något strul med betaltjänsten så den kunde de inte använda nu. Så alla 25 avsnitt släpptes ju till alla i denna rättegång

Aha, tack för info
Citera
2020-07-30, 17:54
Medlem
Citat:

Den uppfattningen har inte jag riktigt och då har jag följt dom länge. De håller vad det lovar och det är det viktiga, sen säger dom alltid till och håller oss uppdaterade om det händer oväntade saker eller när nytt är på väg upp osv.
Citera
2020-07-30, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Alltså, känslan när man tagit sig igenom hela fupen och äntligen vill höra vad psykopaten till mördare har att säga och han svarar inga kommentarer eller är helt tyst.
Som förhörsledare hade jag blivit galen av detta. Och som hon säger i ett förhör, han pratar och skrattar med henne innan förhör för att sen bli tyst.

Sen undrar jag hur det kommer sig att han är så pratglad i sista förhöret. Den känns väldigt oklar att bara vända.
Det måste ju vara fler förhör med mördaren som hamnat i slasken eller hölls det bara dessa förhör?
De är ju få men också väldigt utspridda. Känns ju som de måste hållits flera förhör i nov-jan iaf.
Slasken borde ju tämligen innehålla divers förhör som plockats bort.

Att han kör med ”inga kommentarer” är nog inte så förvånande, det lär sig barnarånarna redan i småskolan.

Tror inte att några förhör med Tischko har slaskats, kan inte tänka mig att förhör med en mgm (som sedan också åtalas) någonsin hamnar där.
Allt som en mgm säger/väljer att ej uttala sig om kan ju komma att bli relevant under kommande förhandling.
Citera
2020-07-30, 18:44
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag kan avslöja (om de nu är viktigt?!) att jag arbetar inom Försvarsmakten fortfarande och att min yngsta grabb arbetar som polis. Så jag vet reglementet för insatser av när folk far illa och vad/vilka instanser som har vad som arbetsuppgift. Mer behöver inte sägas.

Sedan - har vi både en inre kompass av vad som vore korrekt och bra att agera. Den är lite olika - oss var till mans - eller hur? Vi är ense om att de i familjen borde ha gjort mer än vad som gjorts - men för den skull behöver man inte döma ut familjen som några onormala personligheter eller en totalt dysfunktionell familj. Tycker jag.

Familjen har drabbats av det ofattbara i och med vad som har hänt Wilma. 500 000 st andra familjer av våra 10 miljoner innevånare i Sverige har nog ännu mer större dysfunktionalitet än just Wilmas familj - kan jag tro.

Det du skriver "köper jag" - men inte att klanka ner mer på W's familj. Det räcker nu. Tycker du inte att de har fått ett så kallat kvitto nog på sin otillräcklighet? Du vet. Jag vet. Att de lider oerhört. Vi vet alla - även de - att de kunde gjort mer. Men nu blev det inte så. Utan W fick plikta med sitt liv.

Där tycker jag vi kan stanna i klander ... Familjen kommer att leva med det är i resten av sitt liv. De behöver inte mer propåer helt enkelt ... om hur de skulle ha handlat. De är för sent nu - eller hur?

Den som kastar första stenen - ska själv vara fri från skuld. Är du själv som ett helgon? Tror jag knappast ... Det är inte jag iaf. MEN jag kan kan se andras tillkortakommanden. Vi är alla människor och med det så menar jag: Vi kan alla göra fel. En del fel påverkar hela vårt liv och en del fel vi gör i livet - ångrar vi oss bittert men går inte att ha ogjorda.
Bra där!
Finns ingen anledning att kasta salt i såren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in