2020-07-20, 17:40
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Kollar på Seven Day. Måste man hålla på och jävlas med att skicka vanliga brev för att ansluta utbetalningskonto till sparkonto?

Du får iofs alla papper hemskickade automatiskt när du öppnar konto.
Citera
2020-07-20, 20:39
Medlem
Tantradyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Du får iofs alla papper hemskickade automatiskt när du öppnar konto.

Ok! Tack för svar.
Citera
2020-07-23, 13:40
Medlem
tjallepetters avatar
Får man räntan insatt varje månad eller 1 gång per år hos komplett banks högränte sparkonto?
Citera
2020-07-23, 13:58
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Får man räntan insatt varje månad eller 1 gång per år hos komplett banks högränte sparkonto?

Den kommer varje månad.
Citera
2020-07-27, 15:18
Medlem
Tantradyss avatar
Är det någon som haft att göra med Big Bank? Omdöme?
Citera
2020-07-29, 15:00
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterTwo
Intressant, tack för info. Jag har flera gånger tänkt att "releasen" av deras sparkonton har varit ganska lam.

Det verkar fortsätta lika lamt. Jag kan inte se nåt spår av någon lansering idag och banken är fortfarande precis lika fattig på funktioner idag som för två veckor sedan. Ska vi gissa på att lanseringsansvariga hade glömt bort att de också skulle ha semester?
Citera
2020-07-29, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Det verkar fortsätta lika lamt. Jag kan inte se nåt spår av någon lansering idag och banken är fortfarande precis lika fattig på funktioner idag som för två veckor sedan. Ska vi gissa på att lanseringsansvariga hade glömt bort att de också skulle ha semester?

Ja, inte ett ljud. Dom skulle kunna slå på den stora trumman och pressa/stressa sina konkurrenter. Men Klarna är väl inte i direkt behov av våra pengar. Bolagsvärdering på 50-60 miljarder och plockar in nytt kapital med jämna mellanrum.
Citera
2020-07-29, 23:04
Medlem
Imagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor

Kapitaliserar Klarna räntan årsvis?
Citera
2020-07-30, 00:44
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Är det någon som haft att göra med Big Bank? Omdöme?

Nej, antagligen ligger de sällan högst med räntorna? Har för mig det varit nära några gånger, men då har det blivit nån annan bank istället... Jag är/har varit kund i minst nio nätbanker.
Citera
2020-07-30, 15:59
Medlem
Tantradyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Nej, antagligen ligger de sällan högst med räntorna? Har för mig det varit nära några gånger, men då har det blivit nån annan bank istället... Jag är/har varit kund i minst nio nätbanker.

Jag är i behov av en femårsplacering och har "fulltecknat" hos Marginalen - Big Bank står då på tur räntemässigt. Känner dock lite motstånd i maggropen, så tar kanske någon bank som känns "hemma" i stället.
Citera
2020-07-30, 16:23
Medlem
Citat:
Jag är i behov av en femårsplacering och har "fulltecknat" hos Marginalen - Big Bank står då på tur räntemässigt. Känner dock lite motstånd i maggropen, så tar kanske någon bank som känns "hemma" i stället.

Ifall 5 år ej är ett absolut krav så kolla Svea. De ligger 0,05 under Marginalen men 0,05 över Big Bank för 2 eller 3 år. Jag har positiv erfarenhet av Svea.
Citera
2020-07-30, 20:51
Medlem
Doctors avatar
Citat:

Jag hade BigBank en gång i tiden när de också hade obundna konton, men det är ett tag sen. Då var de precis som alla andra med insättningsgaranti. Inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in