2020-07-29, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
AIK sägs vara Sveriges tuffaste tränarjobb så det är inte omöjligt att du har rätt där.

Klart det är ett av de tuffaste. Men det är även ett av dom mest prestigefyllda. Tackar man nej så är det för att man inte ser tillräcklig potential och risken för misslyckande är för stor.

Sedan beror det såklart på vem som var förstanamnet. Kan ju varit något orealistiskt högvilt?
Senast redigerad av trazke 2020-07-29 kl. 17:27.
Citera
2020-07-29, 17:37
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Sebastian Larsson har ju sett frustrerad ut hela året men att han skulle var en av dom som inte är beredd att ta jobbet som Michel hänvisade till finns inte.

Sebastian Larsson uppträder i bland som en idiot på plan, men att han är lojal mot laget och tränaren är nog en sanning.
Citera
2020-07-29, 17:40
Medlem
Ovcharkas avatar
Det kostar pengar att höra vad BW (VD) i AIK säger om situationen?

Hade inte varit glad om Berggren i Djurgårn betett sig så.

Sinnes. Nåväl, om nån klubb ska drabbas, så...

edit: Vad betyder det här?

– Jag har förstått att det finns en del kritik att jag inte varit speciellt synlig, vilket kopplat till den roll jag har i dag har har noll verkningsgrad.
Senast redigerad av Ovcharka 2020-07-29 kl. 17:47.
Citera
2020-07-29, 17:44
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Bojanic slår snarare upp pizzeria. Kolla hans midjemått.

Är såklart ganska glad att Bojanic missköter sig, men ser man bortom klubbfärger så blir man lite irriterad. Man kan ju spekulera i hur långt han hade gått om han gav 100% istället för typ 70-75% som han verkar ge nu.

Talang har han ju och fin statistik, så tänk om han hade 10kg mindre, 5kg mer muskler och 50% mer kondition. Typ.

Jaja. Bajen. Whatever.
Citera
2020-07-29, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Sebastian Larsson uppträder i bland som en idiot på plan, men att han är lojal mot laget och tränaren är nog en sanning.

Ja det är ju helt klart den bilden man har av honom, även Goitom för den delen. Tror fortfarande det är dom unga killarna som gnällt och om något kanske det skapat osämja i truppen när dom äldre blivit förbannade på dom.
Citera
2020-07-29, 18:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Seb är väl urtypen för en spelare som alla älskar att ha i sitt lag men hatar att möta. Och han är nog den sista som skulle svika klubbmärket för att han har en annan syn på det taktiska än ledningen. Är det inte en generationsfråga förresten, det här att sätta jaget före laget? En annan kultur.
Citera
2020-07-29, 18:55
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/4q50la/wesstrom-har-ett-stort-ansvar

Visserligen har Wesström rätt i att även han har ett stort ansvar. Men är ju dubbelmoral att sparka Norling för att spelsystemet inte fungerade och samtidigt säga att han själv har ett ansvar
Citera
2020-07-29, 19:26
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ja det är ju helt klart den bilden man har av honom, även Goitom för den delen. Tror fortfarande det är dom unga killarna som gnällt och om något kanske det skapat osämja i truppen när dom äldre blivit förbannade på dom.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Seb är väl urtypen för en spelare som alla älskar att ha i sitt lag men hatar att möta. Och han är nog den sista som skulle svika klubbmärket för att han har en annan syn på det taktiska än ledningen. Är det inte en generationsfråga förresten, det här att sätta jaget före laget? En annan kultur.

Sannolikt är det en generationsfråga, dom yngre har kanske inte samma inställning. Hos dom är det kanske mer Zlatanmentaliteten som gäller.
Citera
2020-07-29, 19:49
Medlem
När Norling firk sparken av Brann var norsk media inte sena med att basunera ut hur mycket det kostar klubben att sparka honom. Varför gör inte svensk media likadant nu? Börjar bli ett mönster det här nu med att Norling får sparken och sitter av kontrakten med topplön.
Citera
2020-07-29, 21:27
Medlem
OleYellers avatar
Fan va det ska gnällas hela tiden! ”Norling gjorde si..” ”Wesström gjorde så..” Snyft snyft.

Kan vi inte bara samlas kring det faktum att det har varit en väldigt fin AIK-tid i ett tag nu! Stortorskar, tomma våta Seb-ögon, sågning av trupp från tränare, sågning av tränare från spelare, Kahl tog Air Une flight 100 till derbyförlustens förlorade land osv. Det har ju varit det ena fina efter det andra!

Att alla ska vara så jävla negativa jämt är så sjukt trist.
Citera
2020-07-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Det kostar pengar att höra vad BW (VD) i AIK säger om situationen?

Hade inte varit glad om Berggren i Djurgårn betett sig så.

Sinnes. Nåväl, om nån klubb ska drabbas, så...

edit: Vad betyder det här?

– Jag har förstått att det finns en del kritik att jag inte varit speciellt synlig, vilket kopplat till den roll jag har i dag har har noll verkningsgrad.

Det är gratis, supportrar har fått skicka frågorna.
https://www.aikfotboll.se/play/fritt-avsnitt-fran-followus-aik-studio-aik-bjorn-wesstrom

https://youtu.be/zH8W1VMrGB4
Citera
2020-07-29, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vad är det som gör att du har svårt för Poya?

Har lite svårt att förklara. Dels pga att jag inte vill outa mig och dels pga att det till kanske hälften handlar om "gillar inte hans uppsyn", vilket ju handlar om kemi och är inget konstruktivt. Tror alla varit med om nåt sånt någon gång. Man ogillar vissa personer utan att ens ha pratat med dom. Märkligt fenomen, men tyvärr finns det ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in