2020-07-30, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
De har varit i kontakt med liken. Det fanns ingen lik när hunden markerade i sängen.
Jag har diskuterat det här en hel del i tråden, jag är också väl påläst och tänker inte gå in i den diskussionen igen. Du får läsa på, lära dig.

Du kan läsa i fupen och i domen där man beskriver just likdoft och hur den uppstår och vilka kriterierna är för att en hund överhuvudtaget kan känna just detta. Därmed lämnar jag ämnet.
Citera
2020-07-30, 13:24
Medlem
SnilleFixs avatar
Vet ni vad det sjuka och tragiska är? Det är att det kommer komma fler av såna här fall framöver. Man ser ju överallt vuxna, tonåringar och t.o.m BARN! Vita svenska tjejer som har ett förhållande med en äcklig arab/invandrare. Man ser verkligheten, verkligen! Haha ska man skratta eller gråta tycker ni?
Senast redigerad av SnilleFix 2020-07-30 kl. 13:33.
Citera
2020-07-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har diskuterat det här en hel del i tråden, jag är också väl påläst och tänker inte gå in i den diskussionen igen. Du får läsa på, lära dig.

Du kan läsa i fupen och i domen där man beskriver just likdoft och hur den uppstår och vilka kriterierna är för att en hund överhuvudtaget kan känna just detta. Därmed lämnar jag ämnet.
Bara förklara för mig vad är skillnaden mellan kuddar och madrass som var i sängen? Både har varit i kontakt med liket och både drar på sig lukten
Citera
2020-07-30, 13:26
Medlem
Attityds avatar
Undersökningstillfällen, 2019:

19 november kl 13.20-18 15: Spårsäkring vardagsrum.

20 november kl 13-17: Spårsäkring övr. lägenhet.

28 november kl 11.30-18.05: Spårsäkring sovrum. Fynd av huvud. Likhundssök.

Hundarna, som alltså är tränade att tala om var det har funnits en avliden kropp, markerade tydligt i parets dubbelsäng.
De markerade också vid pojkvännens förråd på vinden i flerfamiljshuset.
”Hon kan ha varit vid liv då hon hamnade i sängen men har även legat där avliden eftersom en likhund markerat för lik i sängen.”

Markeringen vid vindsförrådet gör att polisen tror att Wilmas kropp kan ha förvarats där innan den transporterats bort och dumpats.
https://www.expressen.se/gt/krim/har-markerar-likhunden-i-wilmas-pojkvans-sovrum/
Citera
2020-07-30, 13:31
Medlem
Citat:
Måndag 30 jan 2020 när man gjorde ytterligare sökningar. Man har ju fortsatt söka med hundar. Även här var det den tyska hunden som markerade. Samma hund som markerade likdoft i sängen.
F ö var det måndagen 13 januari. Felskrivning av mig.
Citera
2020-07-30, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Undersökningstillfällen, 2019:

19 november kl 13.20-18 15: Spårsäkring vardagsrum.

20 november kl 13-17: Spårsäkring övr. lägenhet.

28 november kl 11.30-18.05: Spårsäkring sovrum. Fynd av huvud. Likhundssök.

Hundarna, som alltså är tränade att tala om var det har funnits en avliden kropp, markerade tydligt i parets dubbelsäng.
De markerade också vid pojkvännens förråd på vinden i flerfamiljshuset.
”Hon kan ha varit vid liv då hon hamnade i sängen men har även legat där avliden eftersom en likhund markerat för lik i sängen.”

Markeringen vid vindsförrådet gör att polisen tror att Wilmas kropp kan ha förvarats där innan den transporterats bort och dumpats.
https://www.expressen.se/gt/krim/har-markerar-likhunden-i-wilmas-pojkvans-sovrum/
Så är det. Man gjorde också ytterligare sök med tysk likhund 13 och 14 januari, efter begäran av svensk polis. Allt går ju att läsa i fupen. Och i domen. Om man orkar göra sig omaket.
Citera
2020-07-30, 13:49
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Han genomgick psykutredning.
Detta är uppseendeväckande med tanke på vad han satt häktad för;(från utredningsavdelningen)
-Vid ett tillfälle då personalen kom med en tvättsäck frågade T arrogant: -"vem är det du har i säcken?"

----------------
Utlåtande;
-T,s Psykiska tillstånd uppfyller kriterier för diagnoserna ospecificerat personlighetssyndrom med narcissistiska drag och cannabis-missbruk.

-Inom ramen för personlighetsdiagnostisk bedömning framträder ett mönster präglat av i huvudsak narcissistiska särdrag såsom grandiositet och brist på empati.

-Vare sig känslor eller relationer beskrivs på ett nyanserat sätt.

-Han uppvisar en bristande insikt i det egna psykologiska fungerandet.

-Han förefaller med lätthet kunna ändra utsagor som han givit för att bättre överensstämma med självbilden och för att kringgå besvärande frågor.
------------

Skulle han vara psykopat,hade dom nog kommit fram till det,antar jag

Man ställer väl inte diagnos psykopat tror jag utan narcissist är väl det närmaste. Inte så insatt. Men jag har för mig det är typ omöjligt att ställa diagnosen psykopat.
Citera
2020-07-30, 13:54
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nej jag har inte fel alls - min son som är polis - har jag diskuterat sådant med och han säger: Det måste finnas en speciell händelse/incident för att man ska kunna få en anmälan som fungerar dvs som då i sin tur går vidare till Socialtjänsten.

Och nej - han har inte berättat ngt eller ngn händelse som exempel. För han har tystnadsplikt - som han följer. Men vi har diskuterat scenarier/exempel osv. Om HUR man kan agera och vad som faktiskt sker och går vidare som ett polisärende respektive ett ärende hos Socialen ...

Jag tänker inte avslöja vad jag arbetar med men man kan gör anmälningar som grannar anhörig mm om misstanke om våld i nära relation.
Då kan polisen höra personer sedan kanske man lägger ner ärendet och när det kommer nya saker görs nya anmälningar samt man kan öppna upp andra ärenden.
Sen göra om det berör personer som är under 18 år en orosanmälan till socialtjänsten.
Wilmas föräldrar hade fortfarande försörjningsplikt om sin dotter även om de verkar ha glömt det. Blir fortfarande upprörd över hur de skitit i sin dotter. Jag finner inget försvar över detta.
Citera
2020-07-30, 14:06
Medlem
Inte följt fallet i närmare utsträckning, men förhören med GM på Youtube är rätt komiska i den mening att han verkar rätt likgiltig; mer irriterad över att de stjäl hans tid, som om han felparkerat, eller något.

Rätt sjukt att hemlandets värderingar kan ha en sådan påverkan på dessa svartmuskiga små liv. Han pratade ju helt okej svenska i övrigt.
Citera
2020-07-30, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthisworld91
Inte följt fallet i närmare utsträckning, men förhören med GM på Youtube är rätt komiska i den mening att han verkar rätt likgiltig; mer irriterad över att de stjäl hans tid, som om han felparkerat, eller något.

Rätt sjukt att hemlandets värderingar kan ha en sådan påverkan på dessa svartmuskiga små liv. Han pratade ju helt okej svenska i övrigt.
Men hans vittnesmål har ännu inte kommit ut på youtube såvitt jag vet? Eller har du möjligen någon länk?
Citera
2020-07-30, 14:10
Medlem
Citat:
Men hans vittnesmål har ännu inte kommit ut på youtube såvitt jag vet? Eller har du möjligen någon länk?

https://www.youtube.com/watch?v=_BI18jiDHsU

Är jag helt fel ute nu?
Citera
2020-07-30, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthisworld91
https://www.youtube.com/watch?v=_BI18jiDHsU

Är jag helt fel ute nu?
Aha, den snutten. Nej, du är rätt på det. Men det kommer fler - långa förhör - snart. Ljudfilerna från hans förhör håller "Rättgången" på YT på att skaffa fram. De hoppades få dessa ljudfiler fred-lörd. Men det återstår att se. Tack i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in