2020-07-30, 12:50
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Människors hjärna är inte fullt utvecklade förrän vid 23 års ålder. Konsekvenstänk är bla det sista som blir fullt utvecklat. Hon är fortfarande ett barn och som du säger inte omogen men ett barn.

Så ser jag det också. Det var ju en pellejöns i tråden här som triggade mig (jag fick ett utbrott) och påstod att INGA kvinnor blir mogna i sinnet - så idiotiskt och enfaldigt uttryckt som jag ser det. Och att dessutom försöka få det till att W var omogen upprör mig. Hon var fortfarande ett barn en tonåring på väg att bli vuxen och mogen. Sådant tar faktiskt lite tid och som du skriver runt omkring 23-års ålder eller strax före/efter först DÅ börjar man bli mogen för att kalla sig "vuxet" mogen. Och samtidigt så är det dock också individuellt. Beror på ens uppväxt och upplevelser också. Såsant påverkar ens liv mycket.
Citera
2020-07-30, 12:50
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Han är en fullbordad psykopat!

Han genomgick psykutredning.
Detta är uppseendeväckande med tanke på vad han satt häktad för;(från utredningsavdelningen)
-Vid ett tillfälle då personalen kom med en tvättsäck frågade T arrogant: -"vem är det du har i säcken?"

----------------
Utlåtande;
-T,s Psykiska tillstånd uppfyller kriterier för diagnoserna ospecificerat personlighetssyndrom med narcissistiska drag och cannabis-missbruk.

-Inom ramen för personlighetsdiagnostisk bedömning framträder ett mönster präglat av i huvudsak narcissistiska särdrag såsom grandiositet och brist på empati.

-Vare sig känslor eller relationer beskrivs på ett nyanserat sätt.

-Han uppvisar en bristande insikt i det egna psykologiska fungerandet.

-Han förefaller med lätthet kunna ändra utsagor som han givit för att bättre överensstämma med självbilden och för att kringgå besvärande frågor.
------------

Skulle han vara psykopat,hade dom nog kommit fram till det,antar jag
Citera
2020-07-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han var tvungen att städa, och hade inte tillgång till bil. Han jobbade inte på fredagen ex.vis. Så han mellanlandade kroppsdelarna på vinden. Det kan vara så att han inte ville springa för många gånger i trappen och därför lade huvudet i resväskan "så länge" och lade upp det i garderoben tillsammans med passen, mobil, hans blodiga kläder etc.

Sen städade han i flera dagar tills han själv visuellt inte kunde se några spår av det hela. Sen blev det ett jäkla spring uppe på vinden av Wilmas familj. Han var tvungen att flytta på kvarlevorna. Ws mamma vittnar om att det hade skett förändringar i förrådet från hennes första besök till senare besök.

Nå, mina spekulationer bara.
Menar du att han inte dumpade kroppsdelarna i bostadens soptunnor?
Citera
2020-07-30, 12:54
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Där har du fel, polisens uppgift om de får kännedom om brott är att utreda. Poliser har t.o.m. anmälningsplikt om de får kännedom om brott på sin lediga tid.
De skulle anmält till polis. Då då hade polisen förhört Wilma. Och anhöriga, även om Wilma inte deltagit frivilligt.

Nej jag har inte fel alls - min son som är polis - har jag diskuterat sådant med och han säger: Det måste finnas en speciell händelse/incident för att man ska kunna få en anmälan som fungerar dvs som då i sin tur går vidare till Socialtjänsten.

Och nej - han har inte berättat ngt eller ngn händelse som exempel. För han har tystnadsplikt - som han följer. Men vi har diskuterat scenarier/exempel osv. Om HUR man kan agera och vad som faktiskt sker och går vidare som ett polisärende respektive ett ärende hos Socialen ...
Citera
2020-07-30, 12:56
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Fast sluta prata om sånt du inte vet. De vet inte alls hur länge hon misshandlades. De kan inte ens fastställa dödsorsaken men de vet hon utsattes för trubbigt våld mot skallen. Han döms ffa för att huvudet avskiljts från kroppen.
Luckorna i detta är ju att kroppen är borta vilket gör att dödsorsak, tid för mordet inte kan fastslås helt.

Vaddå sluta prata om ngt jag inte vet??? Jag skriver ju samma sak som du skriver. Och det har det skrivits om av forensikerna i FUP.
Citera
2020-07-30, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Menar du att han inte dumpade kroppsdelarna i bostadens soptunnor?
Det vet jag inte, men jag tror inte det faktiskt. Dock har jag ingen aning - jag spekulerar. Likhundar har uppenbarligen markerat på vinden i hans vindsförråd.
Citera
2020-07-30, 13:02
Medlem
Citat:
Det vet jag inte, men jag tror inte det faktiskt. Dock har jag ingen aning - jag spekulerar. Likhundar har uppenbarligen markerat på vinden i hans vindsförråd.
Vilken dag markerade likhunden på vinden?
Citera
2020-07-30, 13:05
Medlem
Citat:
Vilken dag markerade likhunden på vinden?
Måndag 30 jan 2020 när man gjorde ytterligare sökningar. Man har ju fortsatt söka med hundar. Även här var det den tyska hunden som markerade. Samma hund som markerade likdoft i sängen.
Citera
2020-07-30, 13:11
Medlem
Citat:
Måndag 30 jan 2020 när man gjorde ytterligare sökningar. Man har ju fortsatt söka med hundar. Även här var det den tyska hunden som markerade. Samma hund som markerade likdoft i sängen.
Det kan vara blodiga kuddar som varit på vinden. Han kastade dem i soptunnan måndagen den 18/11
Citera
2020-07-30, 13:12
Medlem
Citat:
Det kan vara blodiga kuddar som varit på vinden. Han kastade dem i soptunnan måndagen den 18/11
Nej, det kan det inte. Du får läsa på hur likdoft uppstår.
Citera
2020-07-30, 13:15
Medlem
Citat:

Exakt. Det är en avsevärd skillnad på blodlukt och liklukt.
Citera
2020-07-30, 13:16
Medlem
Citat:
De har varit i kontakt med liken. Det fanns ingen lik när hunden markerade i sängen.

EDIT:
Med "de" menar jag blodiga kuddar,
Senast redigerad av matematiker 2020-07-30 kl. 13:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in