2020-07-30, 02:05
Medlem
Tittade på foton på skadorna på badrumsgolvet. Fick lite funderingar. Borde det inte varit betydligt fler skador på golvet om han skulle delat upp kroppen i många små delar?

Nu verkar det som det är koncentrerat till några i en grupp med ungefär samma riktning vid markeringarna 1-4 och ytterligare en grupp vid 5-6. Låt säga att 1-4 är den delning vi redan vet om. Då borde det varit betydligt fler märken om man betänker att det skall till många delningar för att få det till smådelar.

Tycker mycket ser ut som planlöst hackande. För att dela något måste det ju till att man skär igenom så det borde vara många fler skärskador på mattan.
Citera
2020-07-30, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis
Det stämmer inte alls. STYVMAMMAN är riktiga MAMMAN! Det har personer som känner familjen bekräftat.
Enligt polisens kartläggning så finns hans biologiska mor kvar i Iranska Kurdistan.
Pappan hade hittat en ny kvinna i Sverige, och skilde sig från T,s biologiska mamma.
T togs från biologiska mamman och pappan tog honom till Sverige.
T tycks ha gillat sin nya ersättningsmamma och knöt känslomässiga band till henne.
När det tog slut med pappan och denna nya kvinna, mådde varken pappan eller den lille invandrade pojken bra när modersfigur nr två också försvann ur T,s liv.
Pappan hittade snart en ny kvinna, den nuvarande,
det kan knappast ha varit lätt för lille T att komma till ett nytt land och dessutom knyta an till denna tredje mamma, eftersom han erfarit att två mammor bara försvann.
Synd om den lille grabben som förlorade sina två mammor, för ett känsligt barn upplevts som svek
och kanske orkade den lille pojken inte investera i pappans nya kvinna-den som är pappans nuvarande livspartner och T,s styvmamma..
Det har säkert bidragit till att T inte har naturlig tillit o tilltro till kvinnor, och det kommer så klart att påverka hans inställning till egna partners.
Pappan har förmodligen inte alls förstått hur skadligt det kan vara för ett barn att viktiga personer bara försvinner, och nya modersfigurer dyker upp som ersättare .
förhörsledaren samtalar med T och tar upp just detta, med pappans nya partners -och hur det kan ha bidragit till T,s förhållanden..
T väljer dock att svara-inga kommentarer när förhörsledaren nämner just denna omständighet.
Citera
2020-07-30, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Håller fullständigt med. Dock sade pappan att W fick komma till honom och bo,men W ville inte för det var så långt ute på landet. Tog ca.3-4 timmar med buss till civilisationen.

W ville bo hos sin mamma. Men mamman sade nej.
Skulle mamman låtit W komma och bo hos henne,skulle hon antagligen varit vid liv idag.

Får verkligen inte ihop det med mamman,varför hon nekade sin egen dotter.

Dessutom var W bara 15 år när hon blev ihop med T,som var 21 år.
Att föräldrarna ens tillät sin 15-åring vara ihop med en 21 årig kurd?!
Det fetade. Spelar mindre roll men buss till Uddevalla borde väl ha tagit c:a 1 timma. Buss till Lysekil kanske 15-20 minuter.
Citera
2020-07-30, 06:06
Medlem
[quote=Picasso2|72419767]Det var helt klart Tishko som tog livet av Wilma. Så långt har du rätt. Men med ett familjärt skydd så tror jag inte Wilma stannat hos honom så länge. Men vem vet? Vi lär aldrig få något svar.[/QUOTE
W var ju så kär. Visste nog inte riktigt hur hon ville ha det. Kunde ju ha flyttat till pappan om hon varit säker på att hon ville det, men jag tror att T lockade mer. Därför kunde hon inte ta steget att flytta. Men T hade nog fått nog. Han kunde ju ta steget att flytta till USA om det nu hade gått. W var nog utbytbar för hans del. Synd att han inte kom iväg till USA.
Citera
2020-07-30, 06:15
Medlem
11433.08s avatar
Asså.... allt det här e sjukt. Jag e svart och hela grejen föder bara rasism.
Jag skulle förstå om GM var svart men det här är jättekonstigt...

Svenskar lyssna. Jag är en sk invandrare.
Den här killen representerar inte alla oss.
Må Allah dömma honom....
Citera
2020-07-30, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Huvudet låg från första dagen (19/11) i garderoben då polisen var och gjorde brottsplatsundersökning. Jag vet inte om hela kroppen eller om bara likdelar behöver ha legat på vinden. Din säkerhet ger jag inte ett dyft för överhuvudtaget. Du är inte påläst.

Det räcker med likdelar eller tom bara kläder/annat (överkastet?) som liket legat på för att en hund ska känna att något och det va inte lika skarp markering av hunden uppe på vinden som på sängen heller.
Citera
2020-07-30, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Huvudet kunde vara på vinden den 14/11-16/11. Jag menar att han dumpade hennes resterande kropp utan huvudet i soptunnor i soprummet.

Så tror jag också att de va, tror han bär ut kroppen till soptunnorna natten 14/15 men de va slitigt och inte omöjligt att han hörde grannen som öppnat dörren till trapphuset för att kolla vad som bars utför trappen, då tordes inte T gå till soprummet med mer saker den natten utan kanske istället mellanlagrade saker på vinden och därför va nervös då Linda va uppe på söndagen. Nått har varit i vindsförrådet men inte hela kroppen.
Citera
2020-07-30, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja det med hundarna vet jag inte så mkt och kanske att det tar mkt lång tid att utbilda dem med sina specialiteter? Vet ej. MEN jag vet (liksom ni nu vet det) så har vi ett samarbete oss länder emellan och det var så det gick till - en hund som ENBART hade som specialité att kunna söka på likdoft - Bra så! De svenska hundarna har utbildning på BÅDE blod och likdoft. OCH när man tar in en sådan utbildad hund som enbart går på likdoft då har man redan en misstanke inom polisen att: antingen ÄR det så att W är död eller så kan vi utesluta att hon är avliden. Så var uppdraget för den tyska hunden med sin förare ... Tror att hunden kom drygt 10 dagar efter att T vart häktad om jag inte minns fel.

T har som förklaring att ngn har planterat in W's huvud i lgh och att lgh "stått vidöppen i dryga 9 dagar" - vilket bullshit. För polisen hade bytt lås den 19 november (T häktades ca kl 10 på förmiddagen samma dag) så lgh har INTE stått "vidöppen" som T påstår - den var LÅST med nytt lås som enbart polisen hade tillgång till. OM ngn skulle ha planterat in W's huvud = polisen. Ehhh va??? Asså han fantiserar värre än en riktigt påtänd person faktiskt Låter som en gradios självbild har fått lite spel helt enkelt.
Verkar som om han har svårt att tänka logiskt. Kanske blivit lite trött i huvudet av all cannabis.
Citera
2020-07-30, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
FUP sida 887.....

" I juli 2018. Där skriver ni ett par sms om sex. Sedan skriver du Asså jag vill bara dela dig i 4 stycken o knulla alla separat. Vad menar du med det – ingen kommentar"

F Y F A N !

Nu vet vi ju inte hur många delar han styckat kroppen i men kan detta vara ett tecken på att han styckat kroppen 3 gånger, efter han avlägsnat huvudet från kroppen??

Huvud, överdel, ben och armar?? Hypotetisk fråga såklart men kan ju vara ett tecken efter vad han ssagt i förhör.
Konstigt uttalande egentligen. Var det en kärleksförklaring eller ett försiktigt uttryck för hans irritation på henne?
Hur tolkar ni andra det?
Citera
2020-07-30, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja, den här kurdo tishko är verkligen korkad. Liksom, i den här situationen som han befann sig i under polisförhören, så pekar precis alla bevis mot honom. Ändå fortsätter han att förneka och leva i en låtsasvärld där han är oskyldig. Påminner mig om Babianen's klassiska citat om kurder:
"Kurden är en opportunist som inte tvekar att ljuga, stjäla eller utöva våld om en öppning uppenbarar sig. Samtidigt som de är förvånansvärt lågintelligenta. De är lömska i det att de kan vara extremt inställsamma fram till att "öppningen" uppenbarar sig och de kan hugga kniven i ryggen eller springa iväg med stöldgods. Deras uppblåsta självbild (kurden tror att han är smartare än alla andra...) i kombination med låga intelligens gör dock att de ständigt misslyckas."
^^ Exakt så är det med Tishko, särskilt Dunning-Kruger stycket om att kurder tror att de är smartare än alla andra, lol.

Seriöst, om Tishko har minsta lilla respekt för Wilma så bör han avslöja var Wilma's övriga kroppsdelar finns så att hennes släktingar kan få begrava henne hel och äntligen få lite sinnesfrid, och sedan bör han skaffa sig lite verklighetskontakt också. Bara för att du förnekar ett brott så blir du inte oskyldig.
Ursäkta min brist på bildning, men vem är Babianen?
Citera
2020-07-30, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ursäkta min brist på bildning, men vem är Babianen?

Det är en skribent på FB.
Klicka på det understrukna namnet i inlägget du citerat, det är en klickbar länk.
Citera
2020-07-30, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Shit, nu är jag här igen.

Du hade RÄTT i det du sade tidigare.

MEN. Jag har inget körkort...

FUP sidan 647
Vi sa hej då till familjen. Vi kör Tishko till hans hem. Vi lämnar honom, säger hej då och
lämnar honom. Vi kör bilen, en röd bil. Lankos bil lämnas kvar hos Tishkos far som är en
Audi A4 silver. Sen körde vi tillbaka till Alingsås. Vi stannade inte på vägen.

Varför var det viktigt! Stannade inte på vägen...

Vem körde?
Lanko. Jag har inget körkort.

Man behöver väl inget körkort för att köra bil...

Jag vet, nu är jag väl något konspiratorisk.

Men det gäller att vrida och vända på varenda sten i detta fallet när kommer till HR.

Inte för att jag vill försvara dem på nåt sätt, men tänker att det kan ha varit en fråga från polisen/utredaren som är ställd som flera frågor i en och x svarar på alla i en mening.
Typ:
- "Sen åkte ni mot Alingsås förstår jag. Stannade ni efter vägen eller så? Vem var det som körde bilen?"
På dem frågorna skulle man kunna tänka sig att man drar ihop ett svar som kan se skumt ut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in