2020-07-29, 22:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ser verkligen verkligheten.Det tycls som om du har din moralkodex och inte accepterar att andra har annan tankegång. Det är ok. Även du är moralist som moraliserar men inte delar min typ av värdering angående föräldransvar. Wilmas föräldrar och även mördarens föräldrar har helt klart
lämnat sina unga o omogna barn att leva ett vuxenliv de inte varit mogna att hantera.

Moralist är jag inte. Däremot många i tråden som tror att tonåringar är "saker" som går att styra hur som helst som några robotar. Undrar om de verkligen har haft egna barn ens?
Citera
2020-07-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Han gick ju igenom en rättspsykiatrisk undersökning. Men han hade ju endast narcissistiska drag. Tror man inte kan få rättpsykiatrisk vård utan att man testats positivt för att vara sjuk.

Inte istället för fängelse iaf

Nej exakt, du har helt rätt i det du skriver. Men jag menar att för samhället hade det varit bäst. Att man ens skriver så i ett SMS är för allra friska personer helt galet. Har svårt att se att denna man inte ska återfalla i brottslighet den dagen han släpps fri. Förutsett att hovrätten inte friar honom.
Citera
2020-07-29, 22:34
Medlem
FUP sida 926....

- "En utav dina skor i vilket fall som helst. I den har man hittat blod och det blodet kommer från Wilma".

- "Hur kan det finnas i din sko – Det är omöjligt, det kan jag inte tänka mig".

- "Det är där i alla fall – jag bestrider det på alla möjliga sätt".

- "Det är omöjligt säger du – ja faktiskt".

HERREGUD......
Citera
2020-07-29, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Nej exakt, du har helt rätt i det du skriver. Men jag menar att för samhället hade det varit bäst. Att man ens skriver så i ett SMS är för allra friska personer helt galet. Har svårt att se att denna man inte ska återfalla i brottslighet den dagen han släpps fri. Förutsett att hovrätten inte friar honom.

Verkligen! Därför det nu är bråttom att hitta hela kroppen för att göra det svårare för T att bli friad i Hovrätten.
Citera
2020-07-29, 22:57
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
FUP sida 926....

- "En utav dina skor i vilket fall som helst. I den har man hittat blod och det blodet kommer från Wilma".

- "Hur kan det finnas i din sko – Det är omöjligt, det kan jag inte tänka mig".

- "Det är där i alla fall – jag bestrider det på alla möjliga sätt".

- "Det är omöjligt säger du – ja faktiskt".

HERREGUD......
Ja, den här kurdo tishko är verkligen korkad. Liksom, i den här situationen som han befann sig i under polisförhören, så pekar precis alla bevis mot honom. Ändå fortsätter han att förneka och leva i en låtsasvärld där han är oskyldig. Påminner mig om Babianen's klassiska citat om kurder:
"Kurden är en opportunist som inte tvekar att ljuga, stjäla eller utöva våld om en öppning uppenbarar sig. Samtidigt som de är förvånansvärt lågintelligenta. De är lömska i det att de kan vara extremt inställsamma fram till att "öppningen" uppenbarar sig och de kan hugga kniven i ryggen eller springa iväg med stöldgods. Deras uppblåsta självbild (kurden tror att han är smartare än alla andra...) i kombination med låga intelligens gör dock att de ständigt misslyckas."
^^ Exakt så är det med Tishko, särskilt Dunning-Kruger stycket om att kurder tror att de är smartare än alla andra, lol.

Seriöst, om Tishko har minsta lilla respekt för Wilma så bör han avslöja var Wilma's övriga kroppsdelar finns så att hennes släktingar kan få begrava henne hel och äntligen få lite sinnesfrid, och sedan bör han skaffa sig lite verklighetskontakt också. Bara för att du förnekar ett brott så blir du inte oskyldig.
Citera
2020-07-29, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja, den här kurdo tishko är verkligen korkad. Liksom, i den här situationen som han befann sig i under polisförhören, så pekar precis alla bevis mot honom. Ändå fortsätter han att förneka och leva i en låtsasvärld där han är oskyldig. Påminner mig om Babianen's klassiska citat om kurder:
"Kurden är en opportunist som inte tvekar att ljuga, stjäla eller utöva våld om en öppning uppenbarar sig. Samtidigt som de är förvånansvärt lågintelligenta. De är lömska i det att de kan vara extremt inställsamma fram till att "öppningen" uppenbarar sig och de kan hugga kniven i ryggen eller springa iväg med stöldgods. Deras uppblåsta självbild (kurden tror att han är smartare än alla andra...) i kombination med låga intelligens gör dock att de ständigt misslyckas."
^^ Exakt så är det med Tishko, särskilt Dunning-Kruger stycket om att kurder tror att de är smartare än alla andra, lol.

Seriöst, om Tishko har minsta lilla respekt för Wilma så bör han avslöja var Wilma's övriga kroppsdelar finns så att hennes släktingar kan få begrava henne hel och äntligen få lite sinnesfrid, och sedan bör han skaffa sig lite verklighetskontakt också. Bara för att du förnekar ett brott så blir du inte oskyldig.

Hela han är ett stort skämt... Tror aldrig att han kommer berätta om vart hon finns, har bara den känslan.

Edit: För enligt T är det ju någon annan person som tagit sig in i lägenheten och planterat T DNA och fotspår i blodet från Wilma.... snälla nån, tror han vi är helt efterblivna
Senast redigerad av Matte01 2020-07-29 kl. 23:02.
Citera
2020-07-29, 23:12
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Hela han är ett stort skämt... Tror aldrig att han kommer berätta om vart hon finns, har bara den känslan.
Antagligen inte. Han vill antagligen inte gola på släktingar/vänner som hjälpte honom att frakta bort Wilma's kropp. Dessutom tror han väl att folk tror att han är oskyldig om han inte erkänner.

Citat:
Edit: För enligt T är det ju någon annan person som tagit sig in i lägenheten och planterat T DNA och fotspår i blodet från Wilma.... snälla nån, tror han vi är helt efterblivna
Den korkade kurden har tydligen inte hört talas om Ockham's rakkniv...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

Problemet här är dock inte att kurdo tishko är så korkad som han faktiskt är osv. Problemet är att han släpptes in i Sverige till att börja med och att en svensk familj lät honom knulla och senare styckmörda deras dotter. Det fanns hur många varningstecken som helst i det här fallet. Det är ju inte så att Tishko och Wilma levde i ett idealiskt förhållande och helt plötsligt från ingenstans fick han cp-ryck en dag och cuttade henne till döds. Tvärtom var det här ett långvarigt instabilt förhållande som till slut spårade ur fullständigt. Wilma's släkt mer eller mindre sket i Wilma bara för att de tyckte att hennes känslor (alltså hennes åsikter) för Tishko gick före allt annat. Så skadligt är nämligen liberalism.
Citera
2020-07-30, 00:03
Medlem
Citat:
Antagligen inte. Han vill antagligen inte gola på släktingar/vänner som hjälpte honom att frakta bort Wilma's kropp. Dessutom tror han väl att folk tror att han är oskyldig om han inte erkänner.

Problemet här är dock inte att kurdo tishko är så korkad som han faktiskt är osv. Problemet är att han släpptes in i Sverige till att börja med och att en svensk familj lät honom knulla och senare styckmörda deras dotter. Det fanns hur många varningstecken som helst i det här fallet. Det är ju inte så att Tishko och Wilma levde i ett idealiskt förhållande och helt plötsligt från ingenstans fick han cp-ryck en dag och cuttade henne till döds. Tvärtom var det här ett långvarigt instabilt förhållande som till slut spårade ur fullständigt. Wilma's släkt mer eller mindre sket i Wilma bara för att de tyckte att hennes känslor (alltså hennes åsikter) för Tishko gick före allt annat. Så skadligt är nämligen liberalism.

Tyvärr! Men nu måste vi komma fram till vart Wilma finns..
Citera
2020-07-30, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det stämmer. Hon är styvmamma och enligt Wilma hon gillade inte alls Tishko.

Det stämmer inte alls. STYVMAMMAN är riktiga MAMMAN! Det har personer som känner familjen bekräftat.
Citera
2020-07-30, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Klart han frågar sin advokat om ngt skrivs om fallet. Hur mkt hon får eller ska eller bör undanhålla sin klient vet inte jag. Vet inte vilka regler som gäller. MEN - T fick inte tillgång till ngt: media, dator eller tidningar etc under sin tid som häktad och det har varit så sedan den 19 november = klart han frågar sin advokat om saker. Det betyder inte att han har erkänt ngt ens för henne - men fråga kan man ju alltid göra. Vad hon svarat - vet inte vi!

Vattendrag - ja. Det finns ju en del runtom Uddevalla - vilket inte jag vet ngt om. Jag bor i mitten av Sverige och har inte lokalkännedom alls om Uddvalla - dessvärre.
Advokaten får inte vidarebefodra uppgifter från media. Då bryter ju advokaten mot restriktionerna i häktesbeslutet.

Klienten kan inte erkänna för advokaten och ändå be advokaten agera som om klienten är oskyldig. Skulle ju innebära att advokaten måste ljuga inför rätten. Då måste advokaten avsäga sig sitt uppdrag eller att de lägger upp försvaret med utgångspunkt från vad klienten säger har hänt.

"Enligt 6.2.1 i god advokatsed får en advokat inte till domstol lämna en uppgift som advokaten vet är osann och inte heller bestrida en uppgift som advokaten vet är sann."
Citera
2020-07-30, 00:33
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Advokaten får inte vidarebefodra uppgifter från media. Då bryter ju advokaten mot restriktionerna i häktesbeslutet.

Klienten kan inte erkänna för advokaten och ändå be advokaten agera som om klienten är oskyldig. Skulle ju innebära att advokaten måste ljuga inför rätten. Då måste advokaten avsäga sig sitt uppdrag eller att de lägger upp försvaret med utgångspunkt från vad klienten säger har hänt.

"Enligt 6.2.1 i god advokatsed får en advokat inte till domstol lämna en uppgift som advokaten vet är osann och inte heller bestrida en uppgift som advokaten vet är sann."

Vanlig missuppfattning det där, att klienter erkänner högt och lågt för sina advokater. Klart de kan erkänna och då har de två val, att gå vidare med ett erkännande i rätten och försöka mildra påföljd så gott det går, eller som du skriver, advokaten avsäger sig uppdraget (vilket brukar skötas rätt diskret med förevändning att "klienten har inte fullt förtroende för sin advokat" eller motsvarande.
Citera
2020-07-30, 00:55
Medlem
Citat:

Jag får lite "fallet Lotta Rudholm" vibbar över detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in