2020-07-29, 09:06
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Antog att det var i corona tider förlusten gjordes, men det är väl ändå inte 50%, har ju varit fina utdelningar under en lång tid...

Ja, de som suttit på aktien 20 år ligger nog plus/minus noll nu om man skiter i inflationen.
Inte direkt den mest lönsamma investering, och den gjordes det ändå vägrensreklam i storformat med rosengrens fula nuna på kommer jag ihåg. Snacka om att dra folket vid näsan..
Citera
2020-07-29, 09:54
Medlem
Blivit läge vara försiktig igen, för man ser försvagningar i marknaden och i princip nära ATH igen. Sedan retail, flyg, hotell, leisure negativt igen och tappar. Och antal konkurser ökar bara.

Ser man Corona spridning så kommer det bli exempelvis helt kört i USA om 7-14 dagar något. Då blivit uppe i nivå kommer bli helt okontrollerbart. Sedan om typ 4 veckor alla Q2 rapporter hunnit komma, så den bias kommer försvinna ifrån marknaden efteråt. Sedan president val snart.

FX och råvaror kör jag mer på just nu, Corn ligger bra till igen och se om håller sitt support på 315 nu.
Citera
2020-07-29, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Någon som kan Swedbank Roburs system?

Köpte Asien fonder igår kl 1500, dessa fonder registrerades så sent som för en timme sedan och dagens 2%+ gick jag miste om. Köper jag vilken annan fond som helst så regisreras den väl samma kväll?
Det står när dom registreras vid köp, läser du inte det är du nog inte intresserad heller. Asien fond? Gott snack där.
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Vad tror ni om att köpa SAS aktier. De är på de lägsta nivåerna på tre år. Känns som att det går uppåt igen när fler reser?
Vad säger det dig? Vill du satsa dina pengar i ett bolag som förlorar på börsen? Flygen var dåliga innan corona och nu ännu sämre.
Citera
2020-07-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Det står när dom registreras vid köp, läser du inte det är du nog inte intresserad heller. Asien fond? Gott snack där.

Vad säger det dig? Vill du satsa dina pengar i ett bolag som förlorar på börsen? Flygen var dåliga innan corona och nu ännu sämre.
Vad menar du med "GOTT SNACK" ?
Citera
2020-07-29, 20:40
Medlem
Någon som har KODAK aktien?
2000% på två dagar...
Citera
2020-07-29, 21:10
Medlem
Citat:
2000% på två dagar...

😮 finns dom kvar ?
2000 !! , då hade jag sålt.
Nu snackar vi raket
Citera
2020-07-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Vad tror ni om att köpa SAS aktier. De är på de lägsta nivåerna på tre år. Känns som att det går uppåt igen när fler reser?

Köp inte flygbolag idag eller imorgon eller i framtiden
Stay Away !!!
Fick höra på omvägar att en underleverantör till flyget tror det tar bortåt 10 år att komma tillbaka till samma omsättning som innan
Dystert minst sagt
Citera
2020-07-29, 21:24
Medlem
Fynda vadå? Allt är dyrt 😣
Citera
2020-07-29, 21:35
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbenXX

Vissa bolag har korrigerats nedåt p.g.a. sådan kursuppgång på senaste, t ex Sinch och Embracer.
Jag kommer tanka på lite mer snart, Sinch då. Embracer är jag för tungt viktad i så portföljen blir fel om jag köper mer.
Citera
2020-07-29, 21:53
Bannlyst
Citat:
Vad menar du med "GOTT SNACK" ?
Vad är en asien fond? Maträtt?
Citat:
2000% på två dagar...
Köpte vid stänging igår 7.95
Citera
2020-07-29, 23:02
Medlem
Citat:

Fastighetsbolagen har attraktiv värdering i mitt tycke.
Citera
2020-07-29, 23:13
Medlem
Citat:

Loomis, Millicom, Hufvudstaden m.fl., Latinamerikafonder och så vidare. Går fortfarande att "fynda".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in