Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Skulle du idag åka buss, taxi, tåg mm där ingen använder något skydd för smittspridning?
Jag gör det inte.
Jag åker enbart egen bil, cykel eller går.
Nej jag är inte förespråkare för munskydd utan förespråkare för att inte få smittspridning, så hur gör man annars om man inte kan åka egen bil, cykel eller gå?
Chansar att det går bra?
Känner man en stark oro förstår jag att man vill att andra ska iaktta (en i vissa fall överdriven) försiktighet. Märk väl att jag inte har synpunkter på munskyddsanvändning i allmänhet. Kanske munskydd i kombination med visir alternativt heltäckande andningsmask kan vara en lösning? Har sett att vissa använder åtminstone visir.
För egen del har jag i princip befunnit mig i lockdown, i enlighet med FHMs rekommendationer om hemarbete m.m. och åker inte regelbundet kollektivtrafik ens i vanliga fall. Jag kan förstå att upplevelsen är en annan för den som gör det. Om smittspridningen tar fart igen, exempelvis till hösten (tillsammans med andra sjukdomar som i så fall måste urskiljas på något sätt), är jag beredd att ompröva min ståndpunkt beträffande munskydd, som sagt.