2020-07-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

När det gäller målvakter, vilka anser ni komma efter Olsen? Jag tycker varken Nordfeldt eller Johnsson är självklara längre. Nästan 2 m långe Andreas Linde har imponerat i Molde som nu ligger tvåa i norska ligan. Jacob Rinne i Ålborg har även han imponerat stort, Ekstra bladet skrev nyligen en artikel om honom där man anser han vara för bra för Superligan efter 4a hållna nollor. Någon av dessa två borde kanske matchas?

En målvakt som verkar vara förbisedd är William Eskelinen som är ordinarie och stabil i Århus som kom trea och varit väldigt stabil i GIF som var nederlagstippat på förhand. Han är fortfarande ganska ung för att vara målvakt (96:a) och tror han kommer ta flera kliv i framtiden.

Förövrigt så tycker jag att nu är en bra tid för Rinne och Linde att uppgradera sig till en större liga, de är redan 27 som förvisso inte är lastgammalt men inte purungt heller.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2020-07-29 kl. 15:36.
Citera
2020-07-29, 15:39
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Vad är "retro" i det här fallet, vilket år pratar vi om för tröjan? Ungefär.
Tröjan ska imponera på ett par män födda mellan 1960 och 1980.
Citera
2020-07-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
En målvakt som verkar vara förbisedd är William Eskelinen som är ordinarie och stabil i Århus som kom trea och varit väldigt stabil i GIF som var nederlagstippat på förhand. Han är fortfarande ganska ung för att vara målvakt (96:a) och tror han kommer ta flera kliv i framtiden.

Förövrigt så tycker jag att nu är en bra tid för Rinne och Linde att uppgradera sig till en större liga, de är redan 27 som förvisso inte är lastgammalt men inte purungt heller.
Eskelinen är väldigt underskattad. Var en starkt bidragande orsak till våran starka säsong 2018. Riktigt kul att det går bra för honom även i Danmark. Hoppas han får chansen i landslaget framöver.
Citera
2020-07-29, 17:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ja precis Joakim är högintressant också, jag vet inte vem som är att föredra bredvid Lindelöf då Jansson kanske inte få lira i PL. Men Jansson är kapten i sitt lag och ledare på så vis och den egenskapen har svenska landslag alltid varit beroende av. Mycket hänger på hur det går för Brentford och om Jansson får spela i en bättre liga. Men ja det är en svår nöt det också.

Glöm inte bort Helander. Isak har ännu inte lyckats ta en fast plats i Sociedad, som inte är något topp fyra lag i Spanien.
Robin och Isak har väl inte fungerat så bra när de har lirat ihop?
Citera
2020-07-29, 17:16
Medlem
Lite trist att våra yngre talanger verkar mest spela på positioner där det redan ser bra ut, iofs tycker jag att Eric Kahl ser rätt lovande ut och han är ytterback, dom behöver vi fler av.
Citera
2020-07-29, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Glöm inte bort Helander. Isak har ännu inte lyckats ta en fast plats i Sociedad, som inte är något topp fyra lag i Spanien.
Jag har följt Sociedad nära denna säsong och Isak har mer eller mindre tagit en fast plats. José har mest startat senaste halvåret p.g.a taktiska skäl (han är annorlunda än Isak) eller för att Isak vilades/hade känningar.

Isak har startat när han vart frisk, det passade den förväntade spelbilden och inte var super matched (nån period hade dom riktigt tätt schema där han var given men slutkörd).

Så även ifall du har rätt att han inte spelar varje match osv.. så låter det sämre/värre än det är när man säger att han inte tagit en fast plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Håller med om Ryan att Janne borde hålla ögonen på honom. Men tycker väll att U21 landslaget till en början kan ta ut honom för att visa att Sverige vill ha honom.

Det blev nyligen klart att han valt Sverige redan. Han bytte agent till samma som Lindelöf och FOrsberg (den ökända Cetinkaya) och då gick de ut med att han valt att representera Sverige.

Han blev nekad att spela för Irland när han försökta överklaga VISA skiten så hans enda val är Luxemburg och Sverige. Med andra ord är han ganska given för Sverige. Men en U21 uttagning vore definitivt intressant oavsett
Senast redigerad av znorlax 2020-07-29 kl. 17:25.
Citera
2020-07-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Lite trist att våra yngre talanger verkar mest spela på positioner där det redan ser bra ut, iofs tycker jag att Eric Kahl ser rätt lovande ut och han är ytterback, dom behöver vi fler av.

Speciellt vänsterbackar, vi har inte fått fram någon bra vänsterback i U21 sedan 94/95 kullen. Högerbackar har vi iallafall någon form av återväxt på.
Citera
2020-07-29, 17:25
Medlem
Citat:
Speciellt vänsterbackar, vi har inte fått fram någon bra vänsterback i U21 sedan 94/95 kullen. Högerbackar har vi iallafall någon form av återväxt på.
Jag gillar faktiskt Tvillingbröderna Andersson vad gäller ytterbackar. Håller dock med. Efter Ludde har det vart dålig utväxt och Gagliolo är inte direkt ung.
Citera
2020-07-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag gillar faktiskt Tvillingbröderna Andersson vad gäller ytterbackar. Håller dock med. Efter Ludde har det vart dålig utväxt och Gagliolo är inte direkt ung.

Tvillingarna Andersson gillar jag också men jag ser dem som högerbackar eftersom man föredrar en naturlig vänsterfot på vänsterbacken.
Citera
2020-07-29, 17:55
Medlem
Citat:
Tvillingarna Andersson gillar jag också men jag ser dem som högerbackar eftersom man föredrar en naturlig vänsterfot på vänsterbacken.

Hade för mig att Adam var vänsterfotad faktiskt. Håller med dig angående att man föredrar en vänsterfotad där.
Citera
2020-07-29, 22:30
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Helander har väl varit skadad senaste halvåret ? Har väldigt dålig koll på honom för att vara ärlig, skotska ligan är väl inte den bästa heller. Kul såklart om han är frisk kanske han kan slåss om en mittbacks-plats. Ja du har rätt Robin och Isak gjorde någon match tillsammans efter påtryckningar från media men det gick inte så bra, de kompletterade varandra inte särskilt bra.
Citera
2020-07-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ja precis Joakim är högintressant också, jag vet inte vem som är att föredra bredvid Lindelöf då Jansson kanske inte få lira i PL. Men Jansson är kapten i sitt lag och ledare på så vis och den egenskapen har svenska landslag alltid varit beroende av. Mycket hänger på hur det går för Brentford och om Jansson får spela i en bättre liga. Men ja det är en svår nöt det också.

Det är bara Fulham som är i vägen nu för Jansson och spel i PL. Han höll på att ställa till det för Brentford med ett försök till en konstrensning som Swansea gjorde mål på, blev nervöst sista 10 minuterna.

Tänk om man kunde göra en 3-backslinje med Nilsson, Jansson och VNL, det är väl inte så populärt efter Lagerbäcks misslyckade experiment men nu känns det som vi har bättre material för det. Bara en kul liten tanke att leka med.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2020-07-29 kl. 23:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in