2020-07-29, 19:01
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det der hadde kanskje holdt i en billig krim, men det du skriver er først og fremst et symptom på hva som er skjedd på denne tråden.

Vi flytter rundt på kjente brikker.

Alle vet hva som skjer med et tjern som ikke får tilflyt av friskt vann. Det råtner.

Denne tråden her er nå så råtten at dere krangler mer om hverandres oppførsel enn om saken.

Det mest opplagte svaret på denne gåten er at AEH ble kidnappet av amatører.

Og, nei, ikke si de må ha vært veldig proffe siden de ikke etterlot seg spor.

Det er enkelt ikke å etterlate seg spor.

Og du får det enda enklere etterpå når politiet (som nå bare følger denne tråden fra mobilen fra campingvogna, siden de er på ferie en stund til) først gikk etter organiserte ligaer og søkte hjelp fra verdens beste politi, som svarte med å si at dette umulig kunne være en kidnapping og sa: «dette er ektemannen, look for motives, we can help you».

Ingen har ærlig og niditig lett etter håndverkere, svenske polakker og folk som RU har skapt oppmerksomhet hos.

Det er kanskje for sent. Men vi må få på nye folk som kan finne GMs.

Hva med å la svensk politi overta saken et par måneder?

Haha fjott, mest opplagte er at det aldri var noe kidnapping..
Citera
2020-07-29, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Da synes jeg at du, som ikke er et fjott... kan fortelle oss fasit i saken.

Venter med spenning da jeg selv ikke vet.
Citera
2020-07-29, 19:07
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Egentlig et godt spørmål, nå kjenner ikke jeg en eneste maratonløper så det vet jeg ingenting om
Men ser for meg att om en maratonløper først skulle bli voldelig så vill jeg frykte kondisjonen mest tror jeg

Takk, da får jeg slå meg til ro med at det kanskje ikke er noen uttalt sammenheng mellom vold og idrett... Enn så lenge
Citera
2020-07-29, 19:15
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Flott!
Det at du mener D2 (Y) var i huset og sjauet
Hvor risikabelt er det at noen drar til et hus og er med og hjelper til med drap uten alibi?

Ikke risikabelt, risikabelt eller veldig risikabelt?
Jeg mener Y(D2) sikkert har skaffet alibi, men hvor spikret det er undres jeg over.
Citera
2020-07-29, 19:26
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Siden jeg ikke kjenner en eneste skøyteløper, er det vanskelig å vurdere sammenhengen mellom voldskapasitet og skøyteløp. Men min kone har vært en habil maratonløper. Bør jeg være bekymret?

Voldskapasitet sitter mer i hodet enn i beina da! Tror det er hode og hjerte man bør være obs på ang fysisk og psykisk vold.
Citera
2020-07-29, 19:30
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg mener Y(D2) sikkert har skaffet alibi, men hvor spikret det er undres jeg over.
Så da ble det veldig risikabelt..?

Nytt spørsmål

TH har forklart til politiet at han skulle ringe AEH etter ca 1 time - de skulle avklare detaljer angående hytteturen (informasjon fra media)

Særlig i forhold til din teori er dette aktuelt da Y (D2) samarbeider med sin far.

Teorien din sier at Y (D2) avlyste hytteturen i SMS til D1 fra AEH's telefon.

Dette har ført til at hennes far har forklart seg motsigende i avhør.

Klipp VG
"Spørsmålet om paret skulle til fjells eller ikke denne dagen, er et spørsmål etterforskerne har brukt mye tid på, får VG opplyst."

Kort oppsummert:
- Y (D2) avlyser hytteturen (som samarbeider med TH)
-TH forklarer politiet at hytteturen ikke var avlyst

Spørsmål blir:

Hvorfor forklarte ikke TH til politiet at han avlyste hytteturen rett før han dro på jobb?

eller

Hvorfor skrev Y (D2) i SMS - skriftlig og 100% sporbart for politiet at hytteturen ble avlyst?
Citera
2020-07-29, 19:42
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Voldskapasitet sitter mer i hodet enn i beina da! Tror det er hode og hjerte man bør være obs på ang fysisk og psykisk vold.

Ja, det er jo det jeg alltid har trodd. Men Slettsnoken mente at siden TH fremdeles gikk på skøyter, så hadde han også voldskapasitet. Så jeg lurte bare på om skøyteløpere generelt er voldelige.
Citera
2020-07-29, 19:43
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Så da ble det veldig risikabelt..?

Nytt spørsmål

TH har forklart til politiet at han skulle ringe AEH etter ca 1 time - de skulle avklare detaljer angående hytteturen (informasjon fra media)

Særlig i forhold til din teori er dette aktuelt da Y (D2) samarbeider med sin far.

Teorien din sier at Y (D2) avlyste hytteturen i SMS til D1 fra AEH's telefon.

Dette har ført til at hennes far har forklart seg motsigende i avhør.

Klipp VG
"Spørsmålet om paret skulle til fjells eller ikke denne dagen, er et spørsmål etterforskerne har brukt mye tid på, får VG opplyst."

Kort oppsummert:
- Y (D2) avlyser hytteturen (som samarbeider med TH)
-TH forklarer politiet at hytteturen ikke var avlyst

Spørsmål blir:

Hvorfor forklarte ikke TH til politiet at han avlyste hytteturen rett før han dro på jobb?

eller

Hvorfor skrev Y (D2) i SMS - skriftlig og 100% sporbart for politiet at hytteturen ble avlyst?

Skal prøve å svare innimellom her.

Ikke veldig risikabelt, de forventet ingen utenforstående, i så fall var det bare å ikke å åpne. Nøkkel var fjernet fra garasjen.

Hva TH sier til politiet om avtalen med AE er ikke relevant. Hun kan ikke bekrefte det.

At hytteturen ble avlyst av D2 «uten TH’s viten» var et spill som skulle frita TH for mistanke: Han visste ikke alt hva AE foretok seg eller hadde planer om.
Citera
2020-07-29, 19:54
Medlem
Slettsnokens avatar
Lego:
Telefonbruken nagler TH til saken, hvordan forklarer du det hvis AE stakk levende ved hjelp av barna?

Og så alle spørsmålene rundt løsepenger og livsbevis?
Citera
2020-07-29, 20:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Skal prøve å svare innimellom her.

Ikke veldig risikabelt, de forventet ingen utenforstående, i så fall var det bare å ikke å åpne. Nøkkel var fjernet fra garasjen.

Hva TH sier til politiet om avtalen med AE er ikke relevant. Hun kan ikke bekrefte det.

At hytteturen ble avlyst av D2 «uten TH’s viten» var et spill som skulle frita TH for mistanke: Han visste ikke alt hva AE foretok seg eller hadde planer om.
AEH kan ikke bekrefte opplysningene men SMS bekrefter at hytteturen ble avlyst

At Y (B2) bekrefter i SMS at hytteturen er avlyst, samtidig som TH bekrefter i avhør at hytteturen ikke er avlyst gjør at denne teorien ikke er logisk. Dette viser at de ikke samarbeidet.

At Y (D2) skaffer alibi på annen måte gjør også denne teorien veldig risikabel.
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-29 kl. 20:06.
Citera
2020-07-29, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer

Legg merke til at jeg ikke kaller deg fjott.
Citera
2020-07-29, 20:25
Medlem
Jeg vet nå etter selv å ha sjekket, at den ruten som hettemannen gikk på Lørenskog, altså gjennom sentrum der og retning mot Sloraveien og retur, etter ALL sannsynlighet er valgt nettopp av det hensyn at den hadde lite kamera. Tilsynelatende kunne hettemannen i sitt hode kanskje håpe på ingen kamera på den ruten, fordi når man går der så ser man ingen synlige kamera etter hva jeg klarte å se.

Både på vei til og fra området ved ishallen er det SÆRDELES naturlig å gå den korteste veien som går omtrent rakt inn på festplassen derfra (rundt et hjørne bare). Akkurat der ligger forresten også Sparkjøp-butikken. Men denne personen går opp noen ganske lange trapper og opp via boligblokk-område oppe på en høyde som ikke brukes til gjennomgang, og ned lange trapper igjen på andre siden. En fullstendig ulogisk omvei.

Det er en rute som er fryktelig mye mer tungvindt, og ingen andre som skal bevege seg fra ishallen og til festplassen går den veien. MEN det som er greia er at hvis man går den vanlige veien som alle gjør, så må man forbi et stort tydelig kamera som er nært på den som går der. Akkurat dette kamera unngås ved å gå opp og gjennom boligblokk-feltet og ned trapp bak der igjen. Det er en rute som tydelig er valgt for å i størst grad unngå å bli sett. Det er sikkert også derfor politi synes denne personen er svært interessant. Og det forsterkes også når han heller ikke melder seg.

Han blir dog plukket opp på noe kamera likevel, men tilsynelatende på veldig lang avstand og det er heller ikke til å unngå tror jeg hvis man skal ta seg fra A til B, og komme seg over motorveien der. Derfor tildekket.

Vedkommende går også retning Sloraveien, og er ikke lenge borte før han må ha snudd og komme tilbake. Sloraveien 4 er det første huset man kommer til når man går den veien der, hvis man da går korteste vei retning bolighus, altså opp gangveien.

Noen tenker i hypotese at dette er staget for å lure politi. Altså for å få det til å passe i sine teorier må dette være staget osv. At en mann er involvert i saken og bare går der for lureri. Som at denne prøver å vise seg foran kamera med hensikt. Det kan ikke stemme synes jeg. Han prøver ikke vise seg foran kamera, men tvert imot. Det er heller ikke lett å forstå hvilket ærend personen må ha hatt, men noe må det ha vært tenker jeg. Hvis han ønsket å bli sett ville vedkommende gått der hvor det er synlig kamera i gata. Det er det så mange steder der.

På returen går vedkommende tydeligvis langs fortau/bilvei over motorveien før han ankommer Festplassen. (altså en litt annen rute enn på vei ut). Kamera der han stopper ved søppelkasser unngås på returen. Det interessante er nå at istedenfor å gå de ca 100 meterne rett fram mot ishall-område (som har mye kamera), så virker det altså som han velger å svinge litt tilbake rundt en bygning for å gå via festplassen og opp de trappene igjen og den "skjulte" veien.

Dette er mistenkelig på et helt annet nivå enn Futurum-mennene osv mener jeg. Her er det en som går mot der huset ligger, og returnerer kort tid etterpå. Med tildekket ansikt.Og som forsøker unngå kamera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in