2020-07-29, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
alltså jag orkar inte.. eg gillar jag dig för du är en frisk fläkt på ett lite roligt vis.

men om du fortsätter såhär nu så kommer jag vilja slå ihjäl dig typ.

självklart diskuterar vi varandras arbete på jobbet o hur vi kan förbättra det o kugga i bättre mellan olika avdelningar ex.

om en tränare kör 4-3-3 eller 4-4-2 spelar ju ingen roll, men om man tillsammans är överens om att klubben ska byta inriktning så är ju givetvis de som anställt tränaren en del av det, särskilt som BW var sportchef o jobbat sida vid sida med Rikard länge.

sen har du fortfarande inte fattat att ingen sagt åt elr styrt Norling ett jävla skit, det är väl helt uppenbart eftersom han får igenom ett system som ingen i sverige har erfarenhet av.

nu är det nog, fattar du inte så håll käften, uppfattat? har du åsikten att alla sköter sitt så förstår du ingenting o då är du diskvalificerad av dig själv att yttra dig.
All respekt för din åsikt men du behöver väl inte vara så otrevlig bara för att du inte håller med mig? Självklart är feedback, tips och råd , stöd peppning osv viktigt men om det går så pass överstyr att det blir att man lägger sig i helt och hållet då är det ju något som är väldigt fel det fattar väl även du?
Senast redigerad av Azdz 2020-07-29 kl. 11:34.
Citera
2020-07-29, 11:33
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
All respoekt för din åsikt men du behöver vara så otrevlig bara för att du inte håller med mig? Självklart är feedback, tips och råd , stöd peppning osv viktigt men om det går så pass överstyr att det blir att man lägger sig i helt och hållet då är det ju något som är väldigt fel det fattar väl även du?
ja exakt.. det är ju det jag menar. ingen har sagt ngt annat.

och ingen har styrt ngn, så hela diskussionen är ju onödig.

jag orkar inte o vill inte bli sur på dig... jaja nu är vi polare igen
Citera
2020-07-29, 11:38
Avslutad
Citat:
Jag förstår inte riktigt hur du blandar in Modo i det hela . Vad har dom med AIK att göra? Så ledningen ska lägga sig i vad tränaren ska använda för spelsystem? Tycker du även att dina kollegor på ditt jobb ska lägga sig i dina arbetsuppgifter? Nejdu det funkar inte så. Var och en ska sköta sitt så är det bara.

Du skriver "ledningen" och "kollegor" i samma andetag. Ledningen är såklart tränarens överordnade. Och ja, dessa "lägger sig i" det mesta arbete som utförs på dom allra flesta arbetsplatser iallafall.
Citera
2020-07-29, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Du skriver "ledningen" och "kollegor" i samma andetag. Ledningen är såklart tränarens överordnade. Och ja, dessa "lägger sig i" det mesta arbete som utförs på dom allra flesta arbetsplatser iallafall.

Jag tycker fortfarande inte att VD:n ska lägga sig i vad tränaren vill använda för typ av spelide. Men jag känner heller inte att denna diskussion leder någon större vart. Alla ansvariga i AIK har ett stort ansvar för lagets kräftgång så här långt. Jag nöjer mig så.
Citera
2020-07-29, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
alltså jag orkar inte.. eg gillar jag dig för du är en frisk fläkt på ett lite roligt vis.

men om du fortsätter såhär nu så kommer jag vilja slå ihjäl dig typ.

självklart diskuterar vi varandras arbete på jobbet o hur vi kan förbättra det o kugga i bättre mellan olika avdelningar ex.

om en tränare kör 4-3-3 eller 4-4-2 spelar ju ingen roll, men om man tillsammans är överens om att klubben ska byta inriktning så är ju givetvis de som anställt tränaren en del av det, särskilt som BW var sportchef o jobbat sida vid sida med Rikard länge.

sen har du fortfarande inte fattat att ingen sagt åt elr styrt Norling ett jävla skit, det är väl helt uppenbart eftersom han får igenom ett system som ingen i sverige har erfarenhet av.

nu är det nog, fattar du inte så håll käften, uppfattat? har du åsikten att alla sköter sitt så förstår du ingenting o då är du diskvalificerad av dig själv att yttra dig.
Även på mitt jobb sköter alla sitt eget. Jag är på din sida Azdz!
Citera
2020-07-29, 11:46
Avslutad
Citat:
Jag tycker fortfarande inte att VD:n ska lägga sig i vad tränaren vill använda för typ av spelide. Men jag känner heller inte att denna diskussion leder någon större vart. Alla ansvariga i AIK har ett stort ansvar för lagets kräftgång så här långt. Jag nöjer mig så.

En klubbs ledning är ofta långvarig medan tränare kommer och går. Ledningen letar såklart tränare som passar in i deras kravbild och där är såklart spelsätt en av faktorerna som spelar in. Om denne helt plötsligt vill hitta på något helt annat än vad den är anställd för så är det klart att detta måste sanktioneras uppifrån.
Citera
2020-07-29, 11:47
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
helvete
Citera
2020-07-29, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix

Spännande. Ni har alltså ett kommunistiskt styre utan chefer? Alla kan göra precis som dom vill och kanske t o m starta upp helt nya verksamheter inom verksamheten?
Citera
2020-07-29, 11:48
Medlem
Citat:
En klubbs ledning är ofta långvarig medan tränare kommer och går. Ledningen letar såklart tränare som passar in i deras kravbild och där är såklart spelsätt en av faktorerna som spelar in. Om denne helt plötsligt vill hitta på något helt annat än vad den är anställd för så är det klart att detta måste sanktioneras uppifrån.

Med dom krav AIK ställer så tror jag knappast dom kommer plocka in en oerfaren valfri tränare på ren måfå. Känns som att AIK helt tappat stinget efter guldet 2018.
Citera
2020-07-29, 11:50
Avslutad
Citat:
Med dom krav AIK ställer så tror jag knappast dom kommer plocka in en oerfaren valfri tränare på ren måfå. Känns som att AIK helt tappat stinget efter guldet 2018.

Precis det jag säger. Dom kommer anställa någon som ställer upp på ledningens krav. Där ingår även spelsätt.
Citera
2020-07-29, 11:51
Medlem
Citat:
Spännande. Ni har alltså ett kommunistiskt styre utan chefer? Alla kan göra precis som dom vill och kanske t o m starta upp helt nya verksamheter inom verksamheten?

Azdz röstar faktiskt rött hahahaha!
Citera
2020-07-29, 12:04
Medlem
Citat:
Så ledningen ska lägga sig i vad tränaren ska använda för spelsystem? Tycker du även att dina kollegor på ditt jobb ska lägga sig i dina arbetsuppgifter? Nejdu det funkar inte så. Var och en ska sköta sitt så är det bara.

Detaljstyre behöver det naturligtvis inte bli(och det lär det inte ha varit i Norlings fall, det är hans idéer), men ledningen skall lägga upp en strategi, och i det här fallet så kan man nog säga att den strategin även skall omfatta ett antal riktlinjer för vilken typ av fotboll som skall spelas, detta kan sedan genomsyra mer än t ex A-laget, sedan är det upp till de anställda att följa strategin, det behöver inte innebära att det blir en detaljstyrd spelidé, chefstränaren kan fortfarande applicera valfri taktik, så länge som det följer strategin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in