Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Jösses... skyller Du detta på LW att hon gick ut "behövde gått en kurs", "inte promenera iväg med en mörk vårnatt"?!
Kanske mördaren skulle gå på en kurs för att hålla sitt humör i schack... vad tror Du om det?
Jo det klart men en mördare vill väl aldrig gå en kurs i ”hur man tyglar sig för att inte mörda”?!
Förlåt jag menade inte så som du läste in utan det som är konstigt är VAD som kunde vara så pass viktigt för henne jämfört med paketinslagningen ?
Vad eller vem som drog till sig hennes intresse så pass så att hon snörade sina skor rejält och tog på sig ordentligt ?
Typ en friare med ringen i högsta hugg eller vaddå ?
Hade det varit jag så hade jag snott på mig ett par foppatofflor och svept en fleecefilt runt mig och sagt att :
-Men hallå , sonen fyller år imorgon och jag har satt som min uppgift att se till att fira mina barns födelsedagar riktigt ordentligt varje gång med superfin frukost och paket på sängkanten så det här får vi göra en annan gång ....ha det bra ..., vi hörs ....
Och om LW kände personen som det skrivs härinne , så BORDE den ju faktiskt veta om hennes behov utav att ha födelsedagsfikat på morgnarna när barnen fyller .
Till och med jag visste om att hon hade det som prio ETT , så det jag ville komma fram till är inte att L* ena gjorde fel utan att NÅGON fick henne att släppa allt , det som hon alltid brukade sätta i första rum ?
Men det kan ju ha varit en tjatig person möjligtvis , vad vet jag ?
Som hon inte ville skulle väcka hennes son nedanför sonens sovrumsfönster genom sitt pladder ?
Enligt vittnet talade ju mannen som gick förbi snabbt och högt så vem skulle inte ha vaknat utav det ?
En mycket obetänksam person att komma mitt i natten innan sonens födelsedag och störa husfriden kan jag tycka .....
Hoppas Du tycker detsamma ?
Om en person tyckte att Lena behövde dö för att den själv skulle må bra ,så blir man orolig över mänskligheten ....och inte bara orolig man blir ledsen och besviken och fruktansvärt sorgsen .
Hur är det fatt med folk ?
En person blir nöjd och ca 50 släktingar till den mördade mår för evigt dåligt , en dålig ekvation
....
Är det så mördaren vill ?
Att så många skall sörja ?
Förmågan att känna hur andra människor mår utav orsak och verkan är Otroligt viktigt .