Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Nog för att Hamren kan vara den absolut sämsta förbundskapten jag skådat under min livstid och troligen kommer förbli det också. Men hans meriter överlag 'är ju inte så pjåkiga trots allt. Hamren har nog om vi snackar meriter betydligt mer erfarenhet än Ljungberg som i princip bara börjat sin tränarkarriär.
Jo det är lite av min poäng. Att det är svårt att veta hur Ljungberg fungerar. Men trots det saknar han ju inte erfarenhet, han har ändå hållt på några år i större klubbar även om det inte varit så mycket som huvudtränare för A-lag. Lär ju vara mer hungrig (och svårare att veta hur bra det kommer gå) än "samma gamla vanliga"-tränarna.
Alltså hoppas jag att aik INTE tar Ljungberg. Jag hoppas de tar någon som mest försöker hålla laget i mitten typ. Känns som att det antingen blir succé eller flopp med Ljungberg och inte mittemellan. Om någon förstår hur jag menar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Hamrén är väl en av de mest meriterade svenska klubblagstränarna, men det kanske bara var flax, tog inte MP över efter honom i Danmark förresten? Sedan gjorde han en MP med dom, körde ner dom i skiten.
Edit: Mitt minne stämmer, MP tog över efter Hamrén.
Hamréns klubblagsmeriter.
Sverige (–2003)
Lilla silver (Trea i allsvenskan) 2002
SM-brons (Fyra i allsvenskan) 1999, 2003
Svenska cupen 1996 och 1997 (med AIK) samt 2000 (med Örgryte)
SM-guld för juniorer med IFK Sundsvall 1983
Danmark (2004–2008)
Danskt brons med Aalborg BK 2007
Gruppspel i UEFA-cupen där Sampdoria blev utslaget av Aalborg. Det här var första gången i historien[källa behövs] som ett danskt lag lyckades slå ut ett italienskt lag i en stor turnering. 2007
Danskt guld med Aalborg BK 2008
Årets tränare i Danmark 2008
Norge (2008–2010)
Norskt guld med Rosenborg BK 2009
En föredetting.