2020-07-28, 15:39
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Men en kul chansning. Kör på det, AIK.

Mitt förslag till AIK är att ta in Hasse Backe för att ordna upp säsongen för att sedan sätta ihop ledarstab till nästa säsong för mer långsiktigt satsning.

Det vore ju kronan på verket den här säsongen, att Utförsbacke kommer in och skickar råttorna till superettan.
Citera
2020-07-28, 15:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noidea2k8
Det vore ju kronan på verket den här säsongen, att Utförsbacke kommer in och skickar råttorna till superettan.

Jag tror Backe skulle gå mer back to basic, vila ungdomarna och spela de erfarna. Spela ett spel som spelarna kan och är trygga vid. Det är det AIK kan behöva nu.
Citera
2020-07-28, 16:19
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nog för att Hamren kan vara den absolut sämsta förbundskapten jag skådat under min livstid och troligen kommer förbli det också. Men hans meriter överlag 'är ju inte så pjåkiga trots allt. Hamren har nog om vi snackar meriter betydligt mer erfarenhet än Ljungberg som i princip bara börjat sin tränarkarriär.
Jo det är lite av min poäng. Att det är svårt att veta hur Ljungberg fungerar. Men trots det saknar han ju inte erfarenhet, han har ändå hållt på några år i större klubbar även om det inte varit så mycket som huvudtränare för A-lag. Lär ju vara mer hungrig (och svårare att veta hur bra det kommer gå) än "samma gamla vanliga"-tränarna.

Alltså hoppas jag att aik INTE tar Ljungberg. Jag hoppas de tar någon som mest försöker hålla laget i mitten typ. Känns som att det antingen blir succé eller flopp med Ljungberg och inte mittemellan. Om någon förstår hur jag menar?

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hamrén är väl en av de mest meriterade svenska klubblagstränarna, men det kanske bara var flax, tog inte MP över efter honom i Danmark förresten? Sedan gjorde han en MP med dom, körde ner dom i skiten.

Edit: Mitt minne stämmer, MP tog över efter Hamrén.

Hamréns klubblagsmeriter.

Sverige (–2003)

Lilla silver (Trea i allsvenskan) 2002
SM-brons (Fyra i allsvenskan) 1999, 2003
Svenska cupen 1996 och 1997 (med AIK) samt 2000 (med Örgryte)
SM-guld för juniorer med IFK Sundsvall 1983

Danmark (2004–2008)

Danskt brons med Aalborg BK 2007
Gruppspel i UEFA-cupen där Sampdoria blev utslaget av Aalborg. Det här var första gången i historien[källa behövs] som ett danskt lag lyckades slå ut ett italienskt lag i en stor turnering. 2007
Danskt guld med Aalborg BK 2008
Årets tränare i Danmark 2008

Norge (2008–2010)

Norskt guld med Rosenborg BK 2009
En föredetting.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-07-28 kl. 16:22.
Citera
2020-07-28, 16:46
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Vaknade med panikångest idag. Vi hade behövt en seger mot Östersund.
Citera
2020-07-28, 18:09
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Han verkar förlänga kontraktet dessutom. Kan mycket väl vara så att vi säljer honom efter säsongen.

Tycker han har visat ett flertal gånger att han är en karaktär som ingen borde vilja ha i sin klubb
Citera
2020-07-28, 18:18
Medlem
Jag hoppas verkligen att vi inte tar in Ljungberg, jag vill ha en fotbollstränare, inte en föredetta bra fotbollsspelare som tror att han kan bli fotbollstränare.
Citera
2020-07-28, 18:37
Medlem
Simaõs avatar
Sören Cratz kan nog AIK få för en billig peng. Björn Wesström kan locka med en elscooter så han slipper jogga runt Tele 2 på sitt ärevarv.
Citera
2020-07-28, 19:19
Avstängd
Smaka-migs avatar
Ian Burchnall. Gjorde en bra säsong när han kom in i ÖFK. Resterande av tiden var han upptagen att reparera hålen på Titanic. En intressen tränare!

Graham Potter tror mycket på honom.
Citera
2020-07-28, 20:09
Medlem
bagarn29s avatar
Detta visst jag inte om.
Citat:
Klubbdirektören Björn Wesström var tidigare sportchef och i vintras förlängde han den nu sparkade Norlings avtal, och godkände tränarens idé om ett nytt spelsätt.
Citera
2020-07-28, 20:34
Medlem
MrSkargards avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/michel-aik-spelare-gav-upp-pa-grund-av-brist-pa-fortroende-for-norlings-ide/

Om detta stämmer så borde spelarna som gav upp få sänkta löner eller sparkas.
Citera
2020-07-28, 20:36
Moderator
vfs avatar
Hur är Norlings status hos AIK:s supportrar i nuläget? Han har väl alltid haft deras förtroende?

Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Dahlin är inte skadad, det är andramålvakten som är det. Marko har ett enormt ego och klarar inte av att Mjällby roterar lite ibland på målvaktspositionen. Då tycker Marko att det är mer cred att sitta på bänken i Malmö

Kan Marko spela fotboll öht? Trodde han var permanent hörselskadad och arbetsoförmögen.
Citera
2020-07-28, 20:42
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hur är Norlings status hos AIK:s supportrar i nuläget? Han har väl alltid haft deras förtroende?

Kan Marko spela fotboll öht? Trodde han var permanent hörselskadad och arbetsoförmögen.

Känns som att det varit delade meningar om Norling från gnagar fansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in