Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Förhöret visar på den koppling Viktor Gunnarsson hade till bulgarer som Janev och Donchew. Kontakter som leder mot kriminalitet och dessa länders hemliga tjänster . Finske smågangstern Laakso var i kontakt med VG , misstänkt som vapebleverantör. Finnen ska ha jobbat med/åt en storväxt ryss som påstods kallas ”Doronin”. Det är denne jag spekulerat i kan vara äktenskapsmäklaren Alexander Balmages. signalementet stämmer på en rysk bjässe.
Ryssar och Bulgarer kunde inte bedriva någon större kriminell verksamhet i väst utan att göra tjänster åt hemlandets hemliga u-säk organisationer. Om de trilskades fanns det ”auch Anderen metoden”. Intressant nog är att Joel Haukka Dyker upp. Han började på T-kontoret redan 1956 men har därefter misstänkts för samröre med både KGB o CIA i olika sammanhang. VG är en person som långt efter sin död inte upphör att överraska.
En annan med en jäkla förmåga att dyka upp är Jan Länninge. Hans Holmers högra hand, blixtkarriär på våldsroteln och nu på märkliga möten på Högbergsgatan med en blandad skara . Den gamle kustjägarn ska också läckt till Contra som har den misstänkta KGB-tillgången JH skrivande under pseudonym. Kan tänka mig redaktionen fick en lättare blidströrtning när detta kom fram. Mycket annat intressant kom också fram men stannar där så länge.
Man skall inte heller glömma bulgariske grävande TV-journalisten som skickade bild på mordvapnet till PU.
(ett oblygt "my hat is off" till dina analyser,
'skall jag läsa fler förhör nu? nä jag väntar till mvagrippa läst dem, det blir ju bättre oxå)