2020-07-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej det är troligen en underrapportering på grund av semestrar. Jag får inte ihop detta att det avtar helt plötsligt, onaturlig kurva för Sverige.

Man låter inte människor ligga avlidna bara för att det är semestrar...

En avliden person ska närmsta vardag rapporteras som avliden, det är hårda krav på det.

Dödsorsak, som sedan direkt speglas i statistiken, har någon längre tidsfrist men det är inte något som "blir liggandes" bara för att det är semestrar.

Hur kan du inte få ihop det? Är du till yrket epidemiolog, virolog eller sitter du på någon annan information mer än din personliga uppfattning av verkligheten?
Citera
2020-07-28, 18:43
Medlem
Nåå!! Vad var det jag sa? Platz.se har nu redovisat 4 nya avlidna, dom ligger på 5733 alltså ökar gapet. Gapet är 31 avlidna vad jag kan se.

Vi får se om Platz.se gör ytterligare en uppdatering, ibland poppar det upp en vid 20:00 cirka.
Citera
2020-07-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med dina personliga problem.

Det har du onekligen rätt i.
Vi är överens slutligen.
Citera
2020-07-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, de har inte konstaterat. De har en teori som bygger på det och det är något helt annat. För övrigt är det långt ifrån 18-20% som bär på antikroppar. Var hämtar du dina siffror ifrån? Totalt ligger vi antagligen inte över 10%. Jag har då inte läst någon stickprovsundersökning som tyder på annat.
Antikroppar är ganska kortlivade. Man kan vara immun utan att ha påvisbara antikroppar i blodet.
Citera
2020-07-28, 18:46
Medlem
Fattar ni vilken otrolig katastrof detta är?
Idag dog 0,2 miljondelar av vår befolkning som hade varit förkylda. Troligen hade de en massa underliggande sjukdomar och var minst 85 år.
Men det är ju jättehemskt, eller?
Citera
2020-07-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Man låter inte människor ligga avlidna bara för att det är semestrar...

En avliden person ska närmsta vardag rapporteras som avliden, det är hårda krav på det.

Dödsorsak, som sedan direkt speglas i statistiken, har någon längre tidsfrist men det är inte något som "blir liggandes" bara för att det är semestrar.

Hur kan du inte få ihop det? Är du till yrket epidemiolog, virolog eller sitter du på någon annan information mer än din personliga uppfattning av verkligheten?

Det är mest min känsla men jag försöker att följa det på fler sajter. Gapet mellan FHM och Platz.se ökade till 31 avlidna. Jag följer utvecklingen även hur många inlagda vi har på sjukhus. Tegnell säger ju att det dör 7 personer per dag i corona men här har officiellt redovisats endast +5 på två dagar.
Citera
2020-07-28, 18:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Du kan alltså inte erkänna vilket oerhört tryck Tegnell stått emot? Hade du klarat det?
Jag tycker det faktum att han betett sig som en robot med drag av arrogans är obehagligt. Vad för slags människa är det?

Du verkar ju själv ha snöat in på över- och undermänniskor pratet så att du inte reagerar säger ju i och för sig inte så mycket.

Intervjun med Tegnell vilken finns i DN där han själv beskriver hur han stänger av och saknar medkännsla är minst sagt oroande.
Citera
2020-07-28, 18:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Har det ökat i Florida och Texas?
Det var mer än jag visste.

Har du data?

Ja i Sverige.
Citera
2020-07-28, 18:49
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Ja hur kommer Sverige göra? Har Tegnell någon plan alls?
"England planerar för att åter öppna skolorna i september. Om en elev testar positivt skickas de barn som varit nära eleven också hem. Hur ser planerna ut i Sverige?"
https://twitter.com/lo_malin/status/1288039055222018048
Inte nog med det, om en elev konstateras smittad (via test) måste alla elever i den klassen själv-isolera i 14 dagar.

Det är massor av andra regler (som att eleven måste anlända och spendera dagen i gym-kläder om det är PE på schemat) .
Citera
2020-07-28, 18:50
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Eller så kanske det är dags för er att förstå att de sista FHM prioriterar i den här situationen är hur de framstår i en 2-minuters intervju i SVT.

99% av deras tid spenderar de på att försöka utföra sina jobb, de skiter nog i att "rädda sitt ansikte" inför någon konspiratorisk FB-pöbel.

Vad ni heller inte verkar förstå är att de heter Folkhälsomyndigheten, inte Coronamyndigheten. Deras arbetsuppgifter berör samhällets kortsiktiga och långsiktiga hälsoaspekter i stort. Hade allt handlat om att endast hantera Corona-pandemin, så hade jag köpt mycket utav alla alarmisters kritik. De flesta alarmister klarar dock inte av att se en samlad bild av en situation, de saknar vidare helt konsekvenstänk runt deras föreslagna åtgärder.

Detta har blivit en landskamp där avlidna människors siffror används helt godtyckligt för att jämföra vilket land som är "bäst".

Fruktansvärt osmakligt och så fruktansvärt korkat, ett resonemang på en nivå man kan se inom extrema kretsar likt islamism.
Hur man framstår i en tvåminutersintervju är i allra högsta grad viktigt - det vet t ex varje politiker.

Den här krönikan av Hakelius visar på vad FHM är. Läs och begrunda:

https://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/en-fyrkantig-myndighet-blev-livsstilsseminarium-/

Intressant att du tar upp det där om tävling. Så här uttryckte sig statsvetaren Bo Rothstein om vår strategi och förhållningssätt:
Citat:
– Svenskarna har haft en missriktad nationalism, man har sett detta som ett slags landskamp, och då ska man heja på hemmalaget, ”Sverige är alltid bäst”. Men detta handlar ju om att en förfärlig massa äldre och sköra personer har strukit med, förmodligen helt i onödan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mgXb2/sverige-har-nu-hogst-dodlighet-i-varlden-i-covid-19

Jag är helt överens med BR - det har från Sveriges sida inte handlat om nåt annat än ett politiskt skådespel ...
Citera
2020-07-28, 18:51
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Antikroppar är ganska kortlivade. Man kan vara immun utan att ha påvisbara antikroppar i blodet.

Okej, vad vet man om det här nu, kan man bli helt immun?
Citera
2020-07-28, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är mest min känsla men jag försöker att följa det på fler sajter. Gapet mellan FHM och Platz.se ökade till 31 avlidna. Jag följer utvecklingen även hur många inlagda vi har på sjukhus. Tegnell säger ju att det dör 7 personer per dag i corona men här har officiellt redovisats endast +5 på två dagar.

För 14 dagar sedan dog det dog 7 personer per dag enligt Tegnell, kom in i matchen nån gång.

Är alltid dödsfallen 2 veckor tidigare han kommenterat snart ett halvår nu.
Senast redigerad av painkiler 2020-07-28 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in