2020-07-28, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ok. Tack och lov att inte Wilmas anhöriga ska behöva ens betala för hennes begravning ...
Jag vet att man yrkat på att han skall betala begravningskostnaden. Men kan inte se att detta blev beviljat. Har du koll på det?

Tillägg: Kan i och för sig vara det skadestånd till dödsboet som man satt upp.
Senast redigerad av Picasso2 2020-07-28 kl. 15:14.
Citera
2020-07-28, 15:15
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Att ge terapi går nog av bara farten för Beatrice!
Inget som hon funderar över, när det sker.
Hon är inte bara en dj.igt bra advokat , hon är en lika go DOMARE oxå!!
Osso bor hon i tjottahejti, nånstans vid Dals Ed, och inte en chans att hon har spenderat hundratalet resetimmar, på Tishkofallet!!
Ua passerar hon förstås, lite titt och tätt.
Välutbildat folk ser till att leva gott, på totalt sinnesförvirrade mordfall, som det som drabbade den stackars Wilma A. !!
Bara av farten? Hon åkte ju till häktet extra för att han mådde dåligt..varför ska vi skattebetalare lägga pengar på det?
Om jag skulle jobba med städning och personen jag städar hos mår dåligt och jag åker dit för att vara stöd kan jag väl inte begära lön från företaget jag är utsänd från?
Citera
2020-07-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Leif GW Persson kallar livstidsdomen mot Wilma Anderssons mördare Tishko Ahmed för ”logisk och välskriven”.
Kriminologiprofessorn menar dock att det fortfarande finns en hake i fallet: mördaren var inte själv när kroppen fraktades bort.
– Han måste rimligtvis ha haft hjälp, säger GW

https://www.expressen.se/gt/krim/gw-om-wilmas-mordare-han-maste-ha-haft-hjalp/

Såvida inte kroppsdelarna paketerats och dumpats i någon container som sedan tömts. Tror inte att förare som hämtar och tömmer containers är särskilt intresserade av att gå igenom innehållet.
Citera
2020-07-28, 15:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Bara av farten? Hon åkte ju till häktet extra för att han mådde dåligt..varför ska vi skattebetalare lägga pengar på det?
Om jag skulle jobba med städning och personen jag städar hos mår dåligt och jag åker dit för att vara stöd kan jag väl inte begära lön från företaget jag är utsänd från?

Inse att det är hennes jobb. VEM - jobbar gratis??? Inte tu tal om annat. Hon må verka idiot - MEN det är hon inte. Hon har inte fått ngt "kött på benen" att jobba med ifrån sin klient ( = Tishko)

Så lägg inte klander på försvarsadvokaten = Hon gör sitt jobb helt enkelt och som hon SKA göra = hon får betalt för detta.

Man måste förstå att hon gör ett jobb = oavsett vad hon tycker och förstår .... Hon är iaf INTE dum i huvudet. Hon gör sitt JOBB! Punkt.

**Sedan att jag (med flera) tycker att hon är puckad - så gör hon vad hon ska, helt enkelt.
Citera
2020-07-28, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Snålt att målsäganden bara fick 60.000kr vardera i skadestånd med tanke på deras lidande.
Vilka räknades som målsägande? Hur många var dom?
Citera
2020-07-28, 15:33
Medlem
Citat:
Inse att det är hennes jobb. VEM - jobbar gratis??? Inte tu tal om annat. Hon må verka idiot - MEN det är hon inte. Hon har inte fått ngt "kött på benen" att jobba med ifrån sin klient ( = Tishko)

Så lägg inte klander på försvarsadvokaten = Hon gör sitt jobb helt enkelt och som hon SKA göra = hon får betalt för detta.

Man måste förstå att hon gör ett jobb = oavsett vad hon tycker och förstår .... Hon är iaf INTE dum i huvudet. Hon gör sitt JOBB! Punkt.

**Sedan att jag (med flera) tycker att hon är puckad - så gör hon vad hon ska, helt enkelt.
Vill gärna protestera här lite grand. Hon är inte hans kurator - hon skall inte sitta och hålla i handen. Hon är hans juridiska biträde. Hon tar betalt för ett jobb hon varken är utbildad i eller faktiskt ska göra. Det finns andra professioner som pysslar med hans dåliga mående.
Citera
2020-07-28, 15:35
Medlem
kompjuters avatar
Finns det förhör med Tishko i rättegången på Yt?
Vilken del i sånt fall?
25 långa delar, orkar inte lyssna på allt.
Citera
2020-07-28, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nu har jag kollat och dubbelkollat på plats. Nej, Valdemarsbergsvägen 8 finns inte. Vissa kartor vill tydlgen vara hjälpsamma och försöker hitta adressen mellan 6 och 10, men det stämmer inte. Det är GPSen i Hemtjänstbilen som är källan, en sökning på karta ger nr 8, som inte finns. Gps koordinaterna leder till ”stumpen” där Valdemarsbergsvägen korsar Oljehamnsvägen. Vi ska förstå att där stod bilen i drygt 18 minuter efter kl 9 på måndagsmorgonen den 18e. Han kan ha burit en eller flera säckar en bit in i området. Nu är det väldigt grönt där men detta skedde i november.

Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Ah, jag förstår. Bra jobbat. Klokt att använda koordinaterna ist för adressen. *Var hittar du dessa i FUPen förresten? *Jag har nån svag minnesbild av att jag sett koordinater för stoppen nämnas någonstans men nu när jag letar så hittar jag det inte. (Finns risk att jag blandar ihop med en helt annan *FUP dock).

Tycker detta stopp är extra intressant då det sker efter hans första stopp förbi hemnet. Hemma är han i 7min (08:44 - 08:51), verkar sen passera en brukare i närheten för besök under 19min (08:55 - 09:16) för att sedan ta sig till Valdemarsbergsvägen/Oljehamnsvägen (felaktigt benämnd som "Waldemarsbergsv. 8" i FUP) där han vistas i ca 19min (09:21 - 09:40). *VAD gjorde han där??? Någon som vet om sök gjorts här?

Vill också nämna att tjänstebilens GPS och platstjänsten via Tischkos mobil inte riktigt stämmer 100%. Ibland diffar tiden och ibland platsen. /.../

Citat:
Ursprungligen postat av HouseCorner
Har nu sett detta påstående flera gånger i tråden om att han ska ha stått med bilen i 18 minuter i korsningen Valdemarsbergsvägen - Oljehamnsgatan, men jag kan inte hitta någon info om att det ska ha skett i FUP:en? Och då har jag ändå kollat flera gånger på sidorna med GPS:data från GM:s tjänstebil. Är jag måhända blind? Kan någon säga exakt vilken sida i FUP:en som det står att han har stått i 18 minuter med bilen där? Stort tack!
Kolla tjänstebilens koordinater! Jag hängde upp mig på själva adressen (Valdemarsbergsv. 8) som är angiven i FUP:en men den är fel. Parasolltroll har bra koll!

Platsen kanske inte har nånting med Wilma att göra alls, T kanske bara ville ha en kort paus och röka på, men allt är ju värt att kolla upp.
Citera
2020-07-28, 15:37
Medlem
Bambambis avatar
Citat:

Som picasso2 skrev, det gäller boten med hans dåliga mående, att hon är försvarare är ju självklart det hon ska ha ersättning för oavsett vad vi tycker om både henne eller tishko.
Hon borde väl ha kontakter inom psykiatrin som kan kallas.
Citera
2020-07-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Finns det förhör med Tishko i rättegången på Yt?
Vilken del i sånt fall?
25 långa delar, orkar inte lyssna på allt.

Det kommer inom en snar framtid.
Citera
2020-07-28, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vilka räknades som målsägande? Hur många var dom?

Wilmas mamma, pappa och hennes syster + dödsboet (antagligen att han står för begravningskostnader)
Citera
2020-07-28, 15:56
Medlem
Citat:
Håller med dig - jag tappade hakan jag med VEM gör så??? Jo endast en icke fullt frisk människa.
Han kände nog på sig att han aldrig har varit särskilt populär hos dom anhöriga. Det var nog därför han gjorde så. Kanske denna insikt också legat till grund för osäkerhet och svartsjuka, eftersom han trodde att han inte hade något stort värde i deras ögon. Han tvivlade kanske också på att förhållandet med W var hållbart och hade något värde. Men varför var W också svartsjuk? Det kan ha varit hans svala attityd mot henne som hon inte förstod sig på. Dom här idéerna om USA och att W skulle vara djävulen Lucifer tycker jag för övrigt verkar schizofrent eller alternativt djävulusiskt elakt. Kanske schizofreni är på väg att bryta ut. Brukar hända i den åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in