Citat:
Ursprungligen postat av
Parasolltroll
[spoiler]
Nu har jag kollat och dubbelkollat på plats. Nej, Valdemarsbergsvägen 8 finns inte. Vissa kartor vill tydlgen vara hjälpsamma och försöker hitta adressen mellan 6 och 10, men det stämmer inte. Det är GPSen i Hemtjänstbilen som är källan, en sökning på karta ger nr 8, som inte finns. Gps koordinaterna leder till ”stumpen” där Valdemarsbergsvägen korsar Oljehamnsvägen. Vi ska förstå att där stod bilen i drygt 18 minuter efter kl 9 på måndagsmorgonen den 18e. Han kan ha burit en eller flera säckar en bit in i området. Nu är det väldigt grönt där men detta skedde i november.
Ah, jag förstår. Bra jobbat. Klokt att använda koordinaterna ist för adressen. *Var hittar du dessa i FUPen förresten? *Jag har nån svag minnesbild av att jag sett koordinater för stoppen nämnas någonstans men nu när jag letar så hittar jag det inte. (Finns risk att jag blandar ihop med en helt annan *FUP dock).
Tycker detta stopp är extra intressant då det sker efter hans första stopp förbi hemnet. Hemma är han i 7min (08:44 - 08:51), verkar sen passera en brukare i närheten för besök under 19min (08:55 - 09:16) för att sedan ta sig till Valdemarsbergsvägen/Oljehamnsvägen (felaktigt benämnd som "Waldemarsbergsv. 8" i FUP) där han vistas i ca 19min (09:21 - 09:40). *VAD gjorde han där??? Någon som vet om sök gjorts här?
Vill också nämna att tjänstebilens GPS och platstjänsten via Tischkos mobil inte riktigt stämmer 100%. Ibland diffar tiden och ibland platsen. Det mystiska stoppet kl 09:20 benämns i hans mobil som busshållplatsen Nordens Väg. Det är dock rätt nära korsningen*Valdemarsbergsvägen/Oljehamnsvägen. Uppskattningsvis ca 200-250m fågelvägen (?) men längre till fots enligt Google Maps* - ca 350min. Tycker ändå att det är för stor diskrepans mellan de 2 gps- platserna om nu mobilen färdats i hemtjänstbilen med Tischko.
Är det någon där ute som är insatt i gps-tekniken och kanske sitter på en enkel förklaring till det här?