2020-07-28, 14:39
Medlem
Nikhitas avatar
Tog man reda på om T verkligen var på väg till USA? Hade han köpt biljett osv?
Citera
2020-07-28, 14:39
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller helt med. Han är ett svin. Att sätta upp ett långfinger mot de anhöriga i rätten... när jag läste det så tappade jag faktiskt hakan.

Håller med dig - jag tappade hakan jag med VEM gör så??? Jo endast en icke fullt frisk människa.
Citera
2020-07-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Tog man reda på om T verkligen var på väg till USA? Hade han köpt biljett osv?

Han skulle väl åkt men tror han saknade visum.
Citera
2020-07-28, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Vad menar du?? Fått ngt skadestånd??? VART har du ens läst det??? Uppge källa alternativt länk til det - Tack!

DN skriver "Bedömningen göra att tingsrätten dömer Tishko Ahmed till livstids fängelse. Han döms även att betala skadestånd på 60.000 kronor till Wilma Anderssons mamma, pappa och syster".
Citera
2020-07-28, 14:51
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag har inte sett någon siffra på hans IQ men den skulle iallafall ha varit medelmåttig. Han hade klarat både grundskolan och gymnasiet ganska bra och bäst betyg hade han i engelska. Fick dock läsa upp något ämne senare från gymnasiet som han inte hade klarat, men det hade iallafall gått bra. Hur många har inte fått göra det. Själv hade jag svårt för fysik. Hade alltid haft något jobb på gång och inte haft svårt att få jobb. Så nu verkade det ha snurrat till ordentligt.

Törs knappast just för nu - ens svara någon i detta forum pga av "under luppen granskning" av moderatorerna's koll på mig ... så ser ni inga svar ifrån mig = blockad!

Men jag dristar mig till att svara: Som jag uppfattar T så är han en medelmåtta person = han har klarat av skolan och till och med gymnasiet och därtill fått tag på en lägenhet (eget kontrakt) OCH äv ett jobb = Bra så! En god medborgare helt enkelt. Tills november förra året ... då ALLT gick över styr - Wilma fick betala priset och plikta med sitt liv. Fruktansvärt - men sant. Så Ja = det snurrade ordentligt till i T's skalle den 14 november 2019.
Citera
2020-07-28, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
DN skriver "Bedömningen göra att tingsrätten dömer Tishko Ahmed till livstids fängelse. Han döms även att betala skadestånd på 60.000 kronor till Wilma Anderssons mamma, pappa och syster".

Edit: Länk - https://www.dn.se/nyheter/sverige/fore-detta-pojkvannen-doms-till-livstids-fangelse-for-mordet-pa-17-ariga-wilma-andersson/
Citera
2020-07-28, 14:53
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Tack - då vet jag. Hade inte hunnit hitta det ... MEN - Wilmas liv var inte värt mer??? Så cyniskt. NI - i tråden - fattar vad jag menar ... SÅ sorgligt att ens liv inte värderas mer än .. så. 60 000kr ... Herregud - så makabert.
Senast redigerad av CS128 2020-07-28 kl. 14:55.
Citera
2020-07-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Tack - då vet jag. Hade inte hunnit hitta det ... MEN - Wilmas liv var inte värt mer??? Så cyniskt.

TROR att han ska stå för kostnaden av begravningen.
Citera
2020-07-28, 14:54
Medlem
Nikhitas avatar
Citat:
Han skulle väl åkt men tror han saknade visum.

Ja jag läste det i FUP men minns inte om man kollade upp att det ens stämde eller om han fejkade att han skulle resa. Bara nyfiken..
Citera
2020-07-28, 15:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
TROR att han ska stå för kostnaden av begravningen.

Ok. Tack och lov att inte Wilmas anhöriga ska behöva ens betala för hennes begravning ...
Citera
2020-07-28, 15:03
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Omöjligt att svara på mer än gissningar. Abbe som mördade sin tjej/ex i badet friades för mord.
"Cyanidkvinnan" fick sitt straff skärpt
Sedan finns ett gäng som fått domen fastställd också så klart.

Jag lutar åt att domen blir fastställd

Hovrätten för Västra Sverige och dess jurister och domare är inga dumskallar. Målet har redan tvagats i Uddevalla tingsrätt, domen livstids fängelse. Ett överklagande är en möjlighet för den dömde att få en ändring av domen. Jag är alltid av den åsikten att innan dom avkunnats ska man icke spekulera. Sina egna tankar och utfall av ett överklagande ska man hålla inom sig. När målet är avgjort då kan man yppa vad man tycker och tänker. Detta har både jurister och advokater väldigt svårt att göra. För att använda ett uttryck: "Hålla käften på sig".
Citera
2020-07-28, 15:04
Medlem
Leif GW Persson kallar livstidsdomen mot Wilma Anderssons mördare Tishko Ahmed för ”logisk och välskriven”.
Kriminologiprofessorn menar dock att det fortfarande finns en hake i fallet: mördaren var inte själv när kroppen fraktades bort.
– Han måste rimligtvis ha haft hjälp, säger GW

https://www.expressen.se/gt/krim/gw-om-wilmas-mordare-han-maste-ha-haft-hjalp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in