2020-07-28, 15:27
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
I Sverige, nej.

Björn Olsen måste ju avse även andra länder.
Det tror jag inte att han gör. Han pratar om Sverige.
Citera
2020-07-28, 15:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske-Allan
"Vafan spelar roll om 10000k dör i trafiken, fler dör i cancer."

Det dör bara cirka 300 i trafiken varje år knallkork.
Citera
2020-07-28, 15:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
2+ döda och 99+ smittade, Nu har smittan stannat av. USA beräknar ett färdigt vaccin till Oktober 2020 och vi kommer att ha klarat det galant ändå om några senila pensionärer som gått bort. Vi kommer inte att få uppleva en andra våg då ett vaccin är 2 månader ifrån samt ökar resandet i Europa utan att man ser ett ökat antal covid fall i Sverige.

Vaccin om två månader? Det tror jag inte på. Kommer bli en tung höst. Tidigast i början av nästa år kommer vaccinet. Tror vi får en andra våg under hösten. Det är inte över, men bra att vi just nu har en lugnare period.
Citera
2020-07-28, 15:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ny artikel. Barn kan få hjärntumör också, men det är inte vanligt:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/70Ey7o/camilo-villegas-sorg--dottern-dod

Det är ingen som påstått att enstaka barn inte kan få C-19 eller bli allvarligt sjuka. Ingen har heller sagt att barn inte kan få en hjärntumör. Båda är dock mycket ovanligt och det finns ingen anledning att gräva ner sig i extrema undantag. Trist för de närstående dock, oavsett orsak.

Ja max 1 av 10 barn som dör. 9 av 10 överlever med största sannolikhet.
Citera
2020-07-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det dör bara cirka 300 i trafiken varje år knallkork.
Nähä? Hahaha, du är ju fan så dum att du inte ens fattar jämförelsen med att relativisera dödstal.

Men du får väl orbajsa på och vilja avleda, precis som du alltid gör och gjort.
Citera
2020-07-28, 15:31
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
WHO säger att det inte blir en andra våg

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-who/who-says-covid-19-pandemic-is-one-big-wave-not-seasonal-idUSKCN24T16U
Hur kan man ens uttala sig om detta när pandemin inte har sköljt klart över världen ännu?
Citera
2020-07-28, 15:33
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vaccin om två månader? Det tror jag inte på. Kommer bli en tung höst. Tidigast i början av nästa år kommer vaccinet. Tror vi får en andra våg under hösten. Det är inte över, men bra att vi just nu har en lugnare period.

Det är ganska mycket som talar för att det finns ett vaccin godkänt innan valet i USA. Jag tror dock inte vi kommer få se det i Sverige innan våren 2021
Citera
2020-07-28, 15:34
Medlem
Eurostat:: Minst 160 000 människor fler vad som är normalt dog under coronapandemins värsta veckor i Europa. I månaderna mars-maj i år ökade dödssiffrorna jämfört med veckorna 11 till 18 åren 2017–2019. Spanien blev värst drabbat under vecka 14 med 2,5 gånger så många dödsfall som normalt.

https://www.europaportalen.se/2020/07/eurostat-mer-160-000-extra-dodsfall-i-europa
Citera
2020-07-28, 15:36
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har nog kanske möjlighet till att söka finskt medborgarskap. Man skulle göra det Värt att kolla upp. Finland skickar t.o.m. pension till min mor fast hon har svensk. Den delen som överstiger den svenska får hon och det är en slant.

Det kan du läsa om på enterfinland.fi
Citera
2020-07-28, 15:37
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Varför det?

För att det är ett nytt virus som vi inte känner till långtidseffekterna av. Det är inte ett respiratoriskt virus, det angriper alla organ i hela kroppen. Vi vet inte ens om man är immun i mer än ett par månader. Den första patienten i Tyskland som var inlagd på sjukhus har redan förlorat alla antikroppar. Att personer som Tegnell ska få leka socialdarwinister med andras liv i vågskålen är helt befängt, jag tycker alla som håller på så där skall avsättas från sina poster omedelbart och ställas för rättslig prövning. Jag är personligen inte främmande från att använda våld mot såna här ideer.
Citera
2020-07-28, 15:37
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Björn Olsen och WHO har haft rätt i det mesta.

Nja. Björn är mer av en världsmästare på att vara efterklok och en riktigt gnäll och surkuksgubbe.
Citera
2020-07-28, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har nog kanske möjlighet till att söka finskt medborgarskap. Man skulle göra det Värt att kolla upp. Finland skickar t.o.m. pension till min mor fast hon har svensk. Den delen som överstiger den svenska får hon och det är en slant.
Är det så om man är halvfinne, vet du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in