Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Jaså?
De vanliga frågorna om att bemöta Olsen och de 23 när de kommer med sin dagliga kritik, vilket Tegnell klokt håller sig ifrån.
Sedan de vanliga frågorna om munskydd, där svaret som vanligt blir att de är beredda att ändra sig om och när det kommer riktiga vetenskapliga studier på att det hjälper.
Jaha. Då var jag väl ensam om och tycka det då.
Men jag tycker faktiskt att det var en helt annan ton i frågorna denna vecka jämfört med förra.
Förutom de två du nämnde kom frågor om svenskarna resande. Troligtvis med tanke på att Sverige nu låter ev. smittade från t.ex. Spanien åka hem utan några form av nya rekommendationer. Även kom en fråga om man nu redan kan se om det kommer smittade från speciella länder. Något man oftare pratade om i våras. Om trängsel i kollektivtrafiken och hur man ser på det till hösten. Vad som kommer krävas för att ändra rekommendationer och ansvar för ålder vården.
Det är ju inte så att journalisterna brukar vara tuffa mot myndigheterna på dessa konferenser så det var kanske fel att skriva grillad, jag borde skrivit mindre lama kanske.
En speciell sak jag tänkte på i förhållande till masker och mängden virus man får i sig och att man då blir sjukare, var att Tegnell betonade att detta var viktigast när det handlade om att sköta covid sjuka personer och att det därför där är viktigt att ha bra skyddsutrustning. Jag kan då inte låta bli att tänka på hur det var i våras med utrustningen till de som skötte de sjuka inom ålder vården eller snarare brist på utrustning och vad lite FoHM gjorde för detta.