2020-07-28, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Nu var det väl grunden till mordet vi skrev om?
Att mörda och stycka är inget typiskt kurdiskt..
De är båda sjukligt svartsjuka och klarade inte av att lämnas.
Alla som är sjukligt svartsjuka och som inte klarar av att bli lämnade är eller blir alltså mördare, med eller utan efterföljande styckning?
Givetvis inte. Försöka skilja på symtom och orsak.
Om man förstår varför just Tishko (och Billy) gjorde som de gjorde kan man komma en bit på vägen och förebygga brott.
Imbecilla förenklingar som att peka på att de är män (populärt mantra bland hjärndöda feminister) leder ingen vart.
Jag inledde mina synpunkter i denna tråd med att hävda att det visst är relevant att beakta Tishkos bakgrund; en våldsam hederskultur med primärt fokus på kvinnors sexualitet. Jag håller fast vid det.
Senast redigerad av George.Floyd 2020-07-28 kl. 13:49.
Citera
2020-07-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Spelar ingen roll vad hon brukar vara..vill hon vara ett stöd utöver arbetet så får hon väl göra det ideellt..eller ta upp det innan 🤦🏼‍♀️
Om hon nu är så duktig borde hon väl veta vad hennes arbetsuppgifter är?
Frisörer kan också fungera som terapeutiska men inte tar de betalt för det.
Tror hon ska byta yrke
Att ge terapi går nog av bara farten för Beatrice!
Inget som hon funderar över, när det sker.
Hon är inte bara en dj.igt bra advokat , hon är en lika go DOMARE oxå!!
Osso bor hon i tjottahejti, nånstans vid Dals Ed, och inte en chans att hon har spenderat hundratalet resetimmar, på Tishkofallet!!
Ua passerar hon förstås, lite titt och tätt.
Välutbildat folk ser till att leva gott, på totalt sinnesförvirrade mordfall, som det som drabbade den stackars Wilma A. !!
Citera
2020-07-28, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
jag vet inte men vem kan ha hjälpt han med och bära kroppen? GJORDE HAN DET SJÄLV ASSÅ GJORDE HAN VERKLIGEN DETSJÄLV ? det har suttit i huvudet länge hos mig om han verkligen VAR SJÄLV många tankar i huvvet hos mig, HAN MÅSTE HA HAFT HJÄLP MED KROPPEN, det är vad jag TROR! vad hette hans närmaste kompis kurdo? hmm JA PAPPAN KAN MYCKET MÖJLIGT HJÄLPA ME DET HÄR MED, hmm jag bara d snurrar mkt i huvvet många reåger och MKT SVAR SOM man inte får ihop :/
Håller med. Det har troligen funnits medhjälpare.
Citera
2020-07-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
En fråga. Vem av Tishkos anhöriga var det som ropade i rätten att han var oskyldig? Det gissar jag inte nämnts i media.
Det skulle jag också bra gärna få veta.
Citera
2020-07-28, 14:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
jag vet inte men vem kan ha hjälpt han med och bära kroppen? GJORDE HAN DET SJÄLV ASSÅ GJORDE HAN VERKLIGEN DETSJÄLV ? det har suttit i huvudet länge hos mig om han verkligen VAR SJÄLV många tankar i huvvet hos mig, HAN MÅSTE HA HAFT HJÄLP MED KROPPEN, det är vad jag TROR! vad hette hans närmaste kompis kurdo? hmm JA PAPPAN KAN MYCKET MÖJLIGT HJÄLPA ME DET HÄR MED, hmm jag bara d snurrar mkt i huvvet många reåger och MKT SVAR SOM man inte får ihop :/

Varför skulle han inte ha kunnat hantera kroppen själv?
Jag tror det är en svår sak att be om hjälp med.
Det var väl även slarvigt städat. Förmodligen i panik.
Citera
2020-07-28, 14:16
Medlem
Nu går lallaren GW ut i tidningen och säger att de måste finnas mwdhjälpare även fast det inte när något överhuvudtaget som tyder på det. När trillar den tjommen av pinnen egentligen?
Citera
2020-07-28, 14:24
Medlem
elgecys avatar
Stämmer det att wilmas familj fick 60 kr i skadestånd?
Citera
2020-07-28, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftersom han nekar till brott så kan han ju knappast berätta var kroppen finns. Om han får livstid i HR så finns ju inte något att förlora på att berätta. Och erkänna. Men han har inte den integriteten. Han kommer aldrig någonsin erkänna - om han inte skryter för nån medintern som har den goda smaken att berätta vidare.

Jo det kan jag förstå ur hans perspektiv dock behöver man inte håna offrets familj.....
Citera
2020-07-28, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speitmeister
Jo det kan jag förstå ur hans perspektiv dock behöver man inte håna offrets familj.....
Håller helt med. Han är ett svin. Att sätta upp ett långfinger mot de anhöriga i rätten... när jag läste det så tappade jag faktiskt hakan.
Citera
2020-07-28, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy

Mamman fick 60k
Pappan fick 60k
Systern fick 60k
Citera
2020-07-28, 14:34
Medlem
Citat:

"I domen slår tingsrätten även fast att ex-pojkvännen ska betala sammanlagt 227 664 i skadestånd till Wilmas föräldrar och syster."

Täcker antagligen inte ens inkomstbortfallet.
Citera
2020-07-28, 14:38
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Vad menar du?? Fått ngt skadestånd??? VART har du ens läst det??? Uppge källa alternativt länk til det - Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in