2020-07-28, 00:59
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Vilka intressanta målvakter anses tillgängliga för lämpligt pris? Finns det några potentiella kap att göras?
Chelsea prioriterar knappast att göra "kap", vilket de visade senast ny målvakt var aktuell. Oblak och Henderson verkar vara högst på listan, Onana, Karius, Oblak, ter Stegen, Cakir har det också snackats om.
Citera
2020-07-28, 07:58
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Chelsea prioriterar knappast att göra "kap", vilket de visade senast ny målvakt var aktuell. Oblak och Henderson verkar vara högst på listan, Onana, Karius, Oblak, ter Stegen, Cakir har det också snackats om.
Karius? Finns det mer än en?
Citera
2020-07-28, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Det bästa vore ju att få in Oblak även om det är saftigt att betala €120m eller vad det handlar om. Men det känns som den enda målvakten man kan få tag på som inte känns som en chansning. Onana är en bra målvakt men det behöver inte bli bra i Chelsea och Premier League. Henderson känns inte heller helt glasklar även om han såklart också är en bra målvakt. Men en ung, lovande brittisk målvakt som gjort det bra i PL men som efter ha gått till en annan klubb misslyckats kapitalt. Det var inte så länge sen vi såg.

Jag tycker att Ter Stegen är en av världens bästa målvakter men är inte helt såld på att han skulle vara lika bra i Chelsea. Men med Oblak är jag övertygad om att Chelsea skulle göra en värvning likt Liverpool när Alison köptes.
Citera
2020-07-28, 13:27
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Det bästa vore ju att få in Oblak även om det är saftigt att betala €120m eller vad det handlar om. Men det känns som den enda målvakten man kan få tag på som inte känns som en chansning. Onana är en bra målvakt men det behöver inte bli bra i Chelsea och Premier League. Henderson känns inte heller helt glasklar även om han såklart också är en bra målvakt. Men en ung, lovande brittisk målvakt som gjort det bra i PL men som efter ha gått till en annan klubb misslyckats kapitalt. Det var inte så länge sen vi såg.

Jag tycker att Ter Stegen är en av världens bästa målvakter men är inte helt såld på att han skulle vara lika bra i Chelsea. Men med Oblak är jag övertygad om att Chelsea skulle göra en värvning likt Liverpool när Alison köptes.

Upphörde inte Chelseas transferban i vintras? Redan handlat spelare för €90m och man ska även köpa Havertz, det blir inte en billig peng. + Att man sneglar mot Oblak. Det där med FFP verkar ju ingen direkt bry sig om längre, ännu mindre med tanke på City för någon vecka sedan.

// PoK
Citera
2020-07-28, 13:32
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Upphörde inte Chelseas transferban i vintras? Redan handlat spelare för €90m och man ska även köpa Havertz, det blir inte en billig peng. + Att man sneglar mot Oblak. Det där med FFP verkar ju ingen direkt bry sig om längre, ännu mindre med tanke på City för någon vecka sedan.

// PoK
Slå ut det på 2 säsonger och lägg till försäljningen av Hazard förra sommaren plus en ok ekonomi till att börja med och att de spelar CL nästa säsong. Möjligtvis fler försäljningar. Mycket pengar visst, men inte så att man hajar till.
Citera
2020-07-28, 13:46
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Slå ut det på 2 säsonger och lägg till försäljningen av Hazard förra sommaren plus en ok ekonomi till att börja med och att de spelar CL nästa säsong. Möjligtvis fler försäljningar. Mycket pengar visst, men inte så att man hajar till.

Läste också att Chelsea fått in ganska mycket pengar på flera mindre försäljningar. Spelare som varit ute på lån i olika klubbar som sålts där inga namn kanske ringer klockor för oss som mest sett de som spelat för Chelsea, men med tanke på hur många spelare de haft ute på lån så låter inte det orealistiskt. Tror mycket väl Chelsea kan ha fått in typ 50m på diverse 'fringe'-spelare som varit runt i olika klubbar.
Citera
2020-07-28, 13:57
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Karius? Finns det mer än en?
Jag listade alla jag sett nämnas senaste tiden. Tror dock inte att han är aktuell. Var säkert en skämtartikel jag läste
Citera
2020-07-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Läste också att Chelsea fått in ganska mycket pengar på flera mindre försäljningar. Spelare som varit ute på lån i olika klubbar som sålts där inga namn kanske ringer klockor för oss som mest sett de som spelat för Chelsea, men med tanke på hur många spelare de haft ute på lån så låter inte det orealistiskt. Tror mycket väl Chelsea kan ha fått in typ 50m på diverse 'fringe'-spelare som varit runt i olika klubbar.
Det är väl en rätt stor tanke med att skicka ut 50 spelare på lån. Det ska väl även finnas en särskild ”låneavdelning” där spelare hamnar som bara väntar på att lånas ut och som inte är tänkta att spela för klubben. Pasalic är väl den senaste som såldes såvitt jag vet och där kom €15m in. Sen finns ju spelare som Piazon som spelade en match för åtta(!) år sen som fortfarande är utlånad. Alla dessa spelare som säljs inbringar ju några miljoner varje år som går under radarn.
Citera
2020-07-28, 14:29
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Enligt Transfermarkt https://www.transfermarkt.com/fc-chelsea/alletransfers/verein/631 ser Chelseas netspend ut så här de senaste säsongerna:
20/21 -19
19/20 +112
18/19 -136
17/18 -60
16/17 -24
15/16 -3
14/15 +5
13/14 -58
12/13 -84
11/12 -64

Så ser inte orealistiskt ut att man kan signa Havertz och Oblak om möjligheten finns. Mer intressant är hur man ser på försvaret och om försäljningar behöver göras för att förstärka även där. Sen kan man ju göra som Arsenal med Pepe och köra på avbetalning om man inte kan lägga upp hela summan på en gång.

När man inte behövde tänka lika mycket på FFP så var det rätt fantastiska siffror för över 15 år sedan.
03/04 - 168
04/05 - 163

Siffror i miljoner euro.
Citera
2020-07-28, 15:54
Medlem
Citat:
Enligt Transfermarkt https://www.transfermarkt.com/fc-chelsea/alletransfers/verein/631 ser Chelseas netspend ut så här de senaste säsongerna:
20/21 -19
19/20 +112
18/19 -136
17/18 -60
16/17 -24
15/16 -3
14/15 +5
13/14 -58
12/13 -84
11/12 -64

Så ser inte orealistiskt ut att man kan signa Havertz och Oblak om möjligheten finns. Mer intressant är hur man ser på försvaret och om försäljningar behöver göras för att förstärka även där. Sen kan man ju göra som Arsenal med Pepe och köra på avbetalning om man inte kan lägga upp hela summan på en gång.

När man inte behövde tänka lika mycket på FFP så var det rätt fantastiska siffror för över 15 år sedan.
03/04 - 168
04/05 - 163

Siffror i miljoner euro.
Problemet är ju att även om man har möjlighet att värva både Oblak och Havertz för cirka €200m så behöver man fortfarande köpa minst en back - gärna fler. Så jag tror att man i slutändan kommer att värva Onana för omkring €30m istället.

Tror inte det är likviditeten det brister för de största klubbarna och om man ser till FFP så utgår jag ifrån att kostnaden periodiseras?
Citera
2020-07-28, 16:58
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Problemet är ju att även om man har möjlighet att värva både Oblak och Havertz för cirka €200m så behöver man fortfarande köpa minst en back - gärna fler. Så jag tror att man i slutändan kommer att värva Onana för omkring €30m istället.

Tror inte det är likviditeten det brister för de största klubbarna och om man ser till FFP så utgår jag ifrån att kostnaden periodiseras?
Räkna in försäljning av Bakayoko, Drinkwater, Jorginho(?), Barkley(?) Michy Batshuayi, Rudiger/Christiensen/Zouma, etc. Majoriteten av dessa spelare kommer säljas är jag rätt så säker på. Då kan man nog vara inom FFPs gränser trots ett eventuellt köp av Oblak samt en mittback. Dock tror jag Oblak är för svår att lösa utöver den ekonomiska aspekten.
Citera
2020-07-28, 18:39
Medlem
Citat:
20/21 -19
19/20 +112
18/19 -136
17/18 -60
16/17 -24
15/16 -3
14/15 +5
13/14 -58
12/13 -84
11/12 -64

03/04 - 168
04/05 - 163

Siffror i miljoner euro.

Dem siffrorna känns ju si sådär trovärdiga då de som gjort listan inte tar med intäkterna från utlångingarna som ofta ligger på 1 miljon € st och säsong.
20 st på lång blir en del, även om alla inte kostar en miljon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in