De som har följt tråden vet att jag flera gånger haft tankar om att SD (och HD) kan ha sysslat med något ekonomiskt oetiskt när det gäller THOS GT, att han kan ha ägnat sig åt att stjäla dyra instrument som försvann från hans tidigare arbetsgivare (en tidigare kollega indikerade misstanke i förhör) samt att han kan ha utfört KA-tjänster på fritiden som konkurrerade med Tyr*ns tjänster.
När jag tittar i FUP på SD:s redovisade bank-konton blir jag förvånad att de endast listar bakåt i tiden till januari -18, men det kanske finns mer material i den enorma slasken. Jag hade gärna tittat bakåt i tiden till sommaren -15 - bl a för att SD under november registrerade en enskild firma.
Den 8 januari -18 förde SD och HD över 30 000 kr vardera till ett konto och två dagar senare betalas ett spa-bad från Trygghandel Sverige för 52 599 kr. Det kan antas att de har delat på kostnaden.
På ett konto ses att BA (HD:s mamma) har fört över summor (8/1 och 1/2) som stämmer väl överens med kostnaden för flygbiljett till USA. Den 7/1 hade SD (?) betalat 3624 kr till Norwegian Air. Det innebär att det via hans konton inte betalades för två biljetter. Då återstår en fråga om när betalades den andra biljetten? Jag har inte funnit någon post för den andra biljetten på de tre kontona som redovisas från januari - juni -18 i huvudprotokollet (Aktbil 145 runt sidorna 380 i pdf:en). Någon som sett banklistor för HD:s konton?
------
För eventuella nytillkomna i tråden:
SD har varit häktad som misstänkt för mord 8 månader, genomgått rättegång och friades av TR som ansåg att bevisningen inte räckte till fällande dom. Åklagaren överklagade till Göta Hovrätt. Kompletteringar i bevisningen till ärende B1752-20 skulle vara inlämnat senast 10 juli.
ÅH lämnade ett tilläggsprotokoll på 150 sidor till försvaret den 6/7. I den nya bevisningen finns också en digital sekvens som ska lämnas till hovrätten. ÅH förväntar sig att HR ska ändra den friande domen. Försvaret, som hade tre dagar på sig att gå igenom det kompletterande materialet, begärde tid till 21/7. Då passade ÅH på att begära ytterligare förlängning till den kompletterande bevisningen och Göta Hovrätt beviljade detta. Senast 21/8 ska det vara HR tillhanda.
Sammanfattning, länkar till FUP och annat
www.flashback.org/p72182112#p72182112