Citat:
Ursprungligen postat av
Pica-pikant
Scenario 1:
Du och grannen har varsin skål frukostflingor. Grannen frågar om han får smaka och håller fram sin sked. Du tvekar gå grannens frukostflingor innehåller cirka 2% bajs. Du vill givetvis inte ha bajs i dina frukostflingor så du säger åt grannen att dra åt helvete och hålla sin bajsiga sked på sin sida bordet.
Scenario 2: <----Här är vi nu
Du och grannen har varsin skål frukostflingor. Din innehåller 2% bajs och grannens innehåller 3% bajs. Du är inte så förtjust i situationen men det är de enda flingorna du har för tillfället och du måste äta. Grannen undrar om han får smaka och håller fram sin sked som dryper av 3% bajsmjölk för att stoppa ner i din 2% bajsmjölk. Du suckar och inser att det inte spelar någon som helst roll, du har ändå bajs i mjölken och den eventuellt minutiösa mängd bajs som tillförs av grannen spelar ingen roll i det stora hela. För att hålla god min låter du honom smaka och tar dessutom ett smak av hans, mest för att konstatera att den där extra procenten bajs smakade exakt lika mycket bajs som din egen skål.
Jag är road av ditt inlägg men jag köper det inte.
Liksom i Italien smittade en turist en bartender som i sin tur smittade hundra turister. Vi såg många smittade komma från länder som knappt märkt att de hade smitta för smittan var centrerad till turister och de platser de besökte, de barer, de restauranger.
Så helt klart är då turister från platser med ”turist utbrott” stora bajs klumpar i flingorna, något som varje intelligent person skulle vilja undvika att äta.
Dessa turister har bokade plan, de kommer vilja ta dessa plan oavsett om de känner sig lite sjuka eller hade lite feber dagen innan. Sedan vill de bara hem, de tar taxi. Taxi chauffören som har utländskt påbrå och tål covid dåligt, han hamnar på intensiven i en månad, men hinner också besöka sin far innan han blir sjuk och som tyvärr dör.