2020-07-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Savnede svigersønn? Mener du han er involvert? Åpen for alle muligheter jeg. Men hvordan skulle han få så sterke vonde følelser i sving at han kunne gjøre noe så grusomt som dette?
Kan hende han har en mistanke eller vært medforfatter til brevet sammen med ektefellen.
Citera
2020-07-28, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Om det stemmer så er jo ikke det et indisie på kidnapping akkurat...

Nå går ikke jeg etter ja eller nei til TH akkurat. Men opplysningene ble sluppet i to omganger. Jeg bare satt de
sammen. Først så de at klærne lå sammenbrettet på stolen nede. . Og her ble dusjing diskutert. Hun tok selv av seg klærne for å dusje på badet i første. Men så kom opplysninger at badet ikke hadde dusj. Det var et do. Så sa de at mobilen gjorde et stup ned. Da diskuterte vi om hun var påkledd og hadde mobilen på seg mens hun føk ned fra andre til første. Og med opplysninger om blod, slepesporene og DNA på veggen, høres det unektelig ut som at klærne var utgrist.
Citera
2020-07-28, 01:00
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Nå går ikke jeg etter ja eller nei til TH akkurat. Men opplysningene ble sluppet i to omganger. Jeg bare satt de
sammen. Først så de at klærne lå sammenbrettet på stolen nede. . Og her ble dusjing diskutert. Hun tok selv av seg klærne for å dusje på badet i første. Men så kom opplysninger at badet ikke hadde dusj. Det var et do. Så sa de at mobilen gjorde et stup ned. Da diskuterte vi om hun var påkledd og hadde mobilen på seg mens hun føk ned fra andre til første. Og med opplysninger om blod, slepesporene og DNA på veggen, høres det unektelig ut som at klærne var utgrist.

Ja fint resyme dette her
er rundt det jeg husker også, bare det med att klærne hvar bretta jeg ikke huska sikkert derfor jeg tog forbehold...
Citera
2020-07-28, 01:19
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Helt enig.

Særlig siden de allerede hadde blåst saken.

Selvfølgelig skal man mistenke ektemannen.

Feilen var at de lyttet til utenlandske guruer, som fortalte dem at dette ikke var en kidnappingssak.

Feil nr 1 som politiet gjorde hvar helt klart å legge lokk på saken, hadde noe etterlysninger blitt lekket uten nødvendigvis å lekke for mye så ville også politiet sett raskere hva denne saken hvar...
Feil 2 hvar helt klart å ikke skaffe enda mere digitale spor av alle slag...
Men politiet har mye mere å drive med en det som er lekket, å puslespillet blir lakt videre i lang tid fremover...
Citera
2020-07-28, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kan hende han har en mistanke eller vært medforfatter til brevet sammen med ektefellen.

Jeg husker ikke hvem av svigersønnene som ikke var venn med AEH på Facebook, men jeg vil si det er ganske spesielt om man er sammen med datteren og i tillegg gift og har barn og ikke er venn med henne på Facebook.
Citera
2020-07-28, 03:37
Medlem
Hva vet vi om hva politiet har gjort for å studere/få info om kidnappingssaker med økonomisk motiv fra andre land?
Citera
2020-07-28, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg tror ikke vaskebøtta holder i retten mot TH (heller ikke noe annet jeg har hørt om).

Jeg synes at det er mye som peker på at GM ønsket å rette søkelyset mot TH, men valg av virkemidler virker kaotisk og litt stakato (GM har prøvd for hardt).

Jeg tror ikke at GM kunne forutse at TH fikk alibi. Derfor tror jeg den ryggende bilen kl 09:05 er involvert, og at AEH ble overfalt straks etter TH forlot hjemmet (kl 09:05-09:17). Overfallet ble litt forsinket pga AEHs telefonsamtaler o.l.
Jeg tror tidspunktet var nøye planlagt nettopp fordi det ville bli vanskelig for TH å få alibi, hvis overfallet skjedde straks TH forlot hjemmet.

GM kunne ikke forutse AEHs samtale med kontordamen like før TH dro på jobb den morgenen - eller samtalen med sønnen og sms til datteren.
Jeg tror GM måtte vente til AEH hadde lagt ifra seg mobilen.

Hva het kryptoekspertene som bodde i nabolaget litt tidligere? var det toska og en annen? det var en som hadde direkte innsyn til hagen fra leiligheten mener jeg. Vet noen hvem som fikk risset inn bilene sine med Vær stille? For det var noen som mener det stemmer med uttalelsen fra advokaten ang. ekteskapskontrakten der advokaten fikk kjeft for å ha satt opp en urimelig avtale for AEH. Er det denne samme advokaten som hjelper TH å sende lange krypterte eposter til politiet - hvorfor hjelper han med dette?
Citera
2020-07-28, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Konklusjonen må da bli at hettemannen kan skrives ut av saken.

At en mann med maske skal sjekkes ut? Hvorfor er det viktig for deg da tro? Jeg ser at han ser ned idet han kommer nærme kameraene.
Citera
2020-07-28, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Enig, bortsett fra som potensielt vitne, siden han befant seg i nærheten på et aktuelt tidspunkt og kan tenkes å ha sett aktivitet rundt åstedet.

Altså - alle ser at dette er en mann med en mission. Så bare gi dere!!! Det samme gjelder Futurum-mennene. Vi er ikke blinde. Jeg tipper den lave luemannen har med seg ark og strips og det de måtte trenge i ryggsekken. Hvorfor skulle man risikere at hettemannen også skulle inn i huset? Noen må ha sett han der kameraene slutter. Hvor gikk han inn, var det ved et skøytesenter/hall? TH er vel godt kjent med dette miljøet mtp sin interesse for skøytesporten.
Citera
2020-07-28, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja fint resyme dette her
er rundt det jeg husker også, bare det med att klærne hvar bretta jeg ikke huska sikkert derfor jeg tog forbehold...

Dersom hun var naken indikerer det at hun ble drept tidligere. Hun sov kanskje naken? Tror neppe tilgriste klær er noe GM ville tatt seg bryet med å brette. Hvis det ikke var nettopp DET Hettemann1 var på vei for å gjøre
Citera
2020-07-28, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror TH med hjelp fra D2, som ble kjørt til huset 0856, sto for alt det fysiske.

Henrettelse kl. 0900, staging, vask, frakt av lik osv. D2 hentet den ryggende bilen 0905, og ringte klarsignalet til D1 0906. Alt med stoppeklokkepresisjon.

D1 og S sørget for alibi for TH og seg selv, var med på planlegging og ga psykologisk støtte til gjennomføring. De sto AE nærmest, og ble skånet fra å delta aktivt.

Alle 4 kommer til å få 21 års fengsel hvis ingen av de står fram med sannheten, men faren for arveløshet stikker nok dypt.

D = datter? S = sønn? Tenk å skrive noe så makabert. Du viser at du har null prosent IQ. Det er ingen barn som dreper for penger. AEH var et fantastisk menneske, så tenk deg om hva du skriver.
Citera
2020-07-28, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Akkurat her har jeg politiorganet VG som kilde.

En oppgitt etterforsker sier det rett ut:

– Jeg er sikker på at det er ektemannen, utbryter han.

Allerede høsten 2018 er det blant noen politifolk et tema om de bør rette skytset mot Tom Hagen, får VG opplyst.

Og ledelsen burde hørt på denne politimannen. Og etterforsket TH fra dag 1, uten å vente 10 uker. Det er det som er skandalen. At dem etterforsket kidnappingssporet og ikke ektemannen i flere måneder. Viktige spor gikk tapt grunnet villedelse.
Senast redigerad av Tungsten76 2020-07-28 kl. 08:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in