2020-07-26, 23:43
Medlem
Slettsnokens avatar
Team Tom har bestemt seg for å knuse tråden. Slutt å mate trollene dere andre.
Citera
2020-07-27, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Team Tom har bestemt seg for å knuse tråden. Slutt å mate trollene dere andre.

Godt at team Hrenovica holder dampen oppe, Snoksletten!
Citera
2020-07-27, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Man vet aldri hva kreative forbrytere kan finne på å gjøre. Ikke tar det mange sekunder å gjøre dette heller.
Hvorfor skulle en GM tro at TH ville få skylden for blodvasking når TH mest sannsynlig ville ha alibi etter å ha forlatt huset? Noe han i praksis også fikk via kamera på Futurum.
Citera
2020-07-27, 01:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Hvorfor skulle en GM tro at TH ville få skylden for blodvasking når TH mest sannsynlig ville ha alibi etter å ha forlatt huset? Noe han i praksis også fikk via kamera på Futurum.
Jeg tror ikke vaskebøtta holder i retten mot TH (heller ikke noe annet jeg har hørt om).

Jeg synes at det er mye som peker på at GM ønsket å rette søkelyset mot TH, men valg av virkemidler virker kaotisk og litt stakato (GM har prøvd for hardt).

Jeg tror ikke at GM kunne forutse at TH fikk alibi. Derfor tror jeg den ryggende bilen kl 09:05 er involvert, og at AEH ble overfalt straks etter TH forlot hjemmet (kl 09:05-09:17). Overfallet ble litt forsinket pga AEHs telefonsamtaler o.l.
Jeg tror tidspunktet var nøye planlagt nettopp fordi det ville bli vanskelig for TH å få alibi, hvis overfallet skjedde straks TH forlot hjemmet.

GM kunne ikke forutse AEHs samtale med kontordamen like før TH dro på jobb den morgenen - eller samtalen med sønnen og sms til datteren.
Jeg tror GM måtte vente til AEH hadde lagt ifra seg mobilen.
Citera
2020-07-27, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ifht teori ang siktede TH som involvert:

Ja det er jo et interessant faktum at hettemannens tur til Sloraveien ser ut til å passe eksakt i tid, hvis det ringes fra Futurum kl 10.07, og hvis man da går fra Futurum ca 10.10 og deretter går via fotballanlegget og terrengparti der og via ishallen, forbi Metrosenter hvor han plukkes opp av kamera og over motorveien retning Sloraveien, som er soleklart mest anonym og diskret rute (noe kamera er ikke til å unngå), da passer tidene med hettemannen nærmest fullkomment etter mitt skjønn. Passerer metrosenter kl 10.22, og det stemmer at det vil vel ta rundt 10 minutt fra Futurum å rusle dit.

Og retur ser vel også ut til å passe rimelig perfekt ifht at vedkommende kunne være tilbake på Futurum og ringe hjem kl 11.13.

Det er mange utgangsdører i det bygget og tett til skog så det skulle vel være en grei sak å komme seg ut usett når man kjenner bygget vil jeg mene. TH eier vel bygget selv så han vet vel isåfall hvor han skal gå sånn sett. Hvis det er sånn det henger sammen.

Så aner vi jo ingenting om hvilket alibi som foreligger på Futurum for TH i tiden 10.07 - 11.13.

Så er spørsmålet også litt rundt hvilket ærend denne personen isåfall skulle ha i forbindelse med en snartur hjem.

Men er de ikke få i hans firma. Leste seks personer. Og mobilen lå på kontoret. Om noen MÅTTE diskutere noe med han og så etter han i gangene og til slutt gikk inn på kontoret selv om døren vår lukket. Da hadde jo hele greien blitt avslørt. En fryktelig risiko. Torde han virkelig det. Og mobilen lå i en skuff med alle lyder av. Gikk han før å drepe henne og han fikk seg en kilevink. Kanskje svimte av. Jeg mener, han måtte jo ta høyde for at han ville bli skadet eller noe. Han hadde aldri drept før, Er 70 år og skal drepe sin kone i nærkamp. Han kunne havnet på legevakten og politiet fant henne død. Og en gjemt mobil i kontorskuffen. Ikke smart, Ikke smart. Om noe slo feil. Er det virkelig hans beste idé?
Citera
2020-07-27, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg tror ikke vaskebøtta holder i retten mot TH (heller ikke noe annet jeg har hørt om).

Jeg synes at det er mye som peker på at GM ønsket å rette søkelyset mot TH, men valg av virkemidler virker kaotisk og litt stakato (GM har prøvd for hardt).

Jeg tror ikke at GM kunne forutse at TH fikk alibi. Derfor tror jeg den ryggende bilen kl 09:05 er involvert, og at AEH ble overfalt straks etter TH forlot hjemmet (kl 09:05-09:17). Overfallet ble litt forsinket pga AEHs telefonsamtaler o.l.
Jeg tror tidspunktet var nøye planlagt nettopp fordi det ville bli vanskelig for TH å få alibi, hvis overfallet skjedde straks TH forlot hjemmet.

GM kunne ikke forutse AEHs samtale med kontordamen like før TH dro på jobb den morgenen - eller samtalen med sønnen og sms til datteren.

Ja det er et eller annet der. Og GM var oppe. Gikk hun opp eller laget GM en lyd for å få henne opp. Det virker logisk for kjøkkenvinduet er avslørende. Og gikk noen rundt huset for å sjekke skrikelyder , så er det flere vinduer. Men der er ni GM fotspor i gangen ved utgangsdøren. Så det var vel en håndtlanger i gangen. Hvordan kom han seg inn mens han andre var opptatt med drapet.
Senast redigerad av Mattagg 2020-07-27 kl. 02:14.
Citera
2020-07-27, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du har kloke betraktninger og gode poeng, som jeg er enig i.

Her er noe som TH selv forklarte om temaet sjalusi og hevn:
Sjalusi og hevn.
VG har tidligere skrevet at politiet tidlig fikk informasjon om at Anne-Elisabeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere år hadde levd i et turbulent ekteskap. Flere personer med kjennskap til ekteparet har fortalt om konflikter som strekker seg til tilbake i tid.

Dette tok Tom Hagen også selv opp i det standardiserte avhøret i februar i fjor.

Ifølge VGs opplysninger presenterte han sjalusi og hevn som mulige motiver, før han utdypet hvorfor han mente det ikke var aktuelt i sitt tilfelle. Han fortalte at han kunne være litt sjalu, men spurte «Hva er vel et par uten sjalusi?».
Han pekte også på en konflikt fra midten av 1990-tallet, og fortalte at han i så fall ville ha hevnet seg på et tidligere tidspunkt, og ikke så mange år etter. Han hevdet han aldri har vært et menneske som hevner seg eller tenker hevn. «Sannheten er så enkel», sa han.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9MXGJ/tom-hagen-i-vitneavhoer-avfeide-sjalusi-og-hevn-som-motiv

Jeg synes at TH har fortalt og forklart veldig mye om seg selv. Og jeg tenker at hvis han hadde vært skyldig, så hadde det vært mer naturlig å fortelle mye mindre om seg selv.

Edit:
Flere har reagert på at TH oppfattet at politiet mistenkte han og at TH spurte politiet om de mistenkte han, lang tid før politiet opplyste han om at de mistenkte han.

Jeg synes ikke at det er merkelig at TH oppfattet dette. Slikt er lett å legge merke til. I tillegg (hvis jeg husker riktig fra en artikkel) så opplyste Holden TH svært tidlig i saken om at TH må regne med at politiet mistenker han (pga statistikk) fordi han er ektefellen til AE.

Jag är enig med dig, du har god observationsförmåga och "kopplar" bra.
Jag menar också att TH sagt ganska mycket om sig själv ..mer än vad man kan vänta av hans
"kategori", hans önskan om att få arbeta ifred, vara anonym, ha ett riktigt liv-

Och det är inte konstigt att han tidigt frågade polisen om han var misstänkt. Det kunde varje
människa i den situationen ha funderat på - särskilt om man är gift med den försvunna personen.
Han vill kartlägga saken och få en hållbar bild att rätta sig efter och utgå från, såklart.
Han är inte dum heller ..och varför skulle han spela nollställd när han har flera frågor?
Antagligen ser han allting lika bra som vi här, utan att behöva vara skyldig.

Nej jag ha mer och mer svårt att tro att han är den skyldige! Den skyldige vet vi inte så
mycket om än - är vad jag tror.
Citera
2020-07-27, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Är enig med dig!
Det blev inte precis så som GM väntat ..
Citera
2020-07-27, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Men er de ikke få i hans firma. Leste seks personer. Og mobilen lå på kontoret. Om noen MÅTTE diskutere noe med han og så etter han i gangene og til slutt gikk inn på kontoret selv om døren vår lukket. Da hadde jo hele greien blitt avslørt. En fryktelig risiko. Torde han virkelig det. Og mobilen lå i en skuff med alle lyder av. Gikk han før å drepe henne og han fikk seg en kilevink. Kanskje svimte av. Jeg mener, han måtte jo ta høyde for at han ville bli skadet eller noe. Han hadde aldri drept før, Er 70 år og skal drepe sin kone i nærkamp. Han kunne havnet på legevakten og politiet fant henne død. Og en gjemt mobil i kontorskuffen. Ikke smart, Ikke smart. Om noe slo feil. Er det virkelig hans beste idé?

Jag är enig med dig. Så korkad är inte TH, han skulle aldrig ta en sådan risk, att rusa hem
och mörda frun op en timme mitt på dagen, mitt i arbetet!!!
Nej, nej, det är en helt annan sorts människa som kan göra sådana saker!
Citera
2020-07-27, 02:33
Medlem
Niffys avatar
Hun kan ikke ha blitt overfalt mellom 10.07 og 11.13, av "hettemannen" eller noen andre, den brå bevegelsen på mobilen fant sted før dette, og telefonen ble lagt bort av GM på feil side av det lille bordet senest 10.07.

Så spørsmålet blir, som Hunterrr var inne på tidligere, hvis hettemannen er involvert, hvilket ærend hadde han i så fall i S4 etter at ugjerningen allerede hadde funnet sted?

Ikke kan det ha tatt særlig lang tid heller, han blir på et tidspunkt observert ved Langvannet i nærheten av S4, og 28 min senere blir han observert på nytt nesten der han startet, og mesteparten av de 28 minuttene må naturligvis ha gått med til å bevege seg tilbake.

Det etterlater i så fall et meget kort vindu til å gjøre noe i S4.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-27 kl. 02:53.
Citera
2020-07-27, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hun kan ikke ha blitt overfalt mellom 10.07 og 11.13, av "hettemannen" eller noen andre, den brå bevegelsen på mobilen fant sted før dette, og telefonen ble lagt bort av GM på feil side av det lille bordet senest 10.07.

Så spørsmålet blir, som Hunterrr var inne på tidligere, hvis hettemannen er involvert, hvilket ærend hadde han i så fall i S4 etter at ugjerningen allerede hadde funnet sted?

Ikke kan det ha tatt særlig lang tid heller, han blir på et tidspunkt observert ved Langvannet i nærheten av S4, og 28 min senere blir han observert på nytt nesten der han startet, og mesteparten av de 28 minuttene må naturligvis ha gått med til å bevege seg tilbake.

Det etterlater i så fall et meget kort vindu til å gjøre noe i S4.

Konklusjonen må da bli at hettemannen kan skrives ut av saken.
Citera
2020-07-27, 03:15
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Konklusjonen må da bli at hettemannen kan skrives ut av saken.

Enig, bortsett fra som potensielt vitne, siden han befant seg i nærheten på et aktuelt tidspunkt og kan tenkes å ha sett aktivitet rundt åstedet.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-27 kl. 03:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in