Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Du har kloke betraktninger og gode poeng, som jeg er enig i.
Her er noe som TH selv forklarte om temaet sjalusi og hevn:
Sjalusi og hevn.
VG har tidligere skrevet at politiet tidlig fikk informasjon om at Anne-Elisabeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere år hadde levd i et turbulent ekteskap. Flere personer med kjennskap til ekteparet har fortalt om konflikter som strekker seg til tilbake i tid.
Dette tok Tom Hagen også selv opp i det standardiserte avhøret i februar i fjor.
Ifølge VGs opplysninger presenterte han sjalusi og hevn som mulige motiver, før han utdypet hvorfor han mente det ikke var aktuelt i sitt tilfelle. Han fortalte at han kunne være litt sjalu, men spurte «Hva er vel et par uten sjalusi?».
Han pekte også på en konflikt fra midten av 1990-tallet, og fortalte at han i så fall ville ha hevnet seg på et tidligere tidspunkt, og ikke så mange år etter. Han hevdet han aldri har vært et menneske som hevner seg eller tenker hevn. «Sannheten er så enkel», sa han.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9MXGJ/tom-hagen-i-vitneavhoer-avfeide-sjalusi-og-hevn-som-motiv
Jeg synes at TH har fortalt og forklart veldig mye om seg selv. Og jeg tenker at hvis han hadde vært skyldig, så hadde det vært mer naturlig å fortelle
mye mindre om seg selv.
Edit:
Flere har reagert på at TH oppfattet at politiet mistenkte han og at TH spurte politiet om de mistenkte han, lang tid før politiet opplyste han om at de mistenkte han.
Jeg synes ikke at det er merkelig at TH oppfattet dette. Slikt er lett å legge merke til. I tillegg (hvis jeg husker riktig fra en artikkel) så opplyste Holden TH svært tidlig i saken om at TH må regne med at politiet mistenker han (pga statistikk) fordi han er ektefellen til AE.
Jag är enig med dig, du har god observationsförmåga och "kopplar" bra.
Jag menar också att TH sagt ganska mycket om sig själv ..mer än vad man kan vänta av hans
"kategori", hans önskan om att få arbeta ifred, vara anonym, ha ett riktigt liv-
Och det är inte konstigt att han tidigt frågade polisen om han var misstänkt. Det kunde varje
människa i den situationen ha funderat på - särskilt om man är gift med den försvunna personen.
Han vill kartlägga saken och få en hållbar bild att rätta sig efter och utgå från, såklart.
Han är inte dum heller ..och varför skulle han spela nollställd när han har flera frågor?
Antagligen ser han allting lika bra som vi här, utan att behöva vara skyldig.
Nej jag ha mer och mer svårt att tro att han är den skyldige! Den skyldige vet vi inte så
mycket om än - är vad jag tror.