2020-07-27, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tucan
Fra å lese her inne daglig i hvannet år til å gi opp hele greia. Hva er det dere lykkes med å diskutere dag ut og dag inn, egentlig? Det blir åpenbart ingen løsning på det her. Order*d #2, kjør.

Det faktum at AEH trolig er drept, gjør at det blir helt feil å snakke om hvem som lykkes og ikke.
Noen bidrar med nyttige og interessante opplysninger, noen lager en teori som de beskytter som sitt eget barn, og stryker alt som ikke passer inn. Noen synes politiet er dumme, noen mener at TH er en kaldblodig og pervers morder, noen mener at TH er helt uskyldig, noen mener han var sint og gjorde noe veldig dumt, noen mener sågar at hele familien har vært på en stor plan, enten at de i fellesskap av avlivet mamma/kona, eller at AE med barnas hjelp har dratt sin kos og nyter livet totalt avskåret fra familia, slekt og venner.

Hva tror du da Tucan? Har du klart å resonnere deg fram til en egen mening om hva som skjedde i Sl*raveien?
Citera
2020-07-27, 22:12
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Dette handler, som du forstår, verken om hvilke konklusjoner jeg liker eller du liker.

Dette handler om at 4 millioner nordmenn betaler skatt for å slippe at sånne som deg og meg etterforsker bortføringer og drapssaker.

Vi har overlatt dette til folk som vi betaler skatt for å utdanne, slik at de skal gjøre en bedre jobb enn naboer og sladremenn og -kvinner ville gjort.

Da forventer vi at de fortsetter å etterforske når de ikke finner svaret umiddelbart, i stedet for å henfalle til fordommer og «jeg er sikker på at det må være TH».

Det er da heller ikke det politiet har gjort i denne saken, og det er heller ikke slik politiet jobber i noen saker.

Hvis det er slik du tror politiet jobber så forstår jeg litt bedre hvorfor du sier slike ting om politiet som du gjør.
Citera
2020-07-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er da heller ikke det politiet har gjort i denne saken, og det er heller ikke slik politiet jobber i noen saker.

Hvis det er slik du tror politiet jobber så forstår jeg litt bedre hvorfor du sier slike ting om politiet som du gjør.

Akkurat her har jeg politiorganet VG som kilde.

En oppgitt etterforsker sier det rett ut:

– Jeg er sikker på at det er ektemannen, utbryter han.

Allerede høsten 2018 er det blant noen politifolk et tema om de bør rette skytset mot Tom Hagen, får VG opplyst.
Citera
2020-07-27, 22:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Akkurat her har jeg politiorganet VG som kilde.

En oppgitt etterforsker sier det rett ut:

– Jeg er sikker på at det er ektemannen, utbryter han.

Allerede høsten 2018 er det blant noen politifolk et tema om de bør rette skytset mot Tom Hagen, får VG opplyst.

Er det ikke slik det burde være da, at folk tenker forskjellig? Det er sikkert noen etterforskere som mener noe annet også.

De etterforsket det jo tross alt som en kidnapping lenge, og desverre kanskje så lenge at andre kritiske spor rakk å bli kalde eller borte.

Hvis jeg skal komme med noe slags kritikk av politiet selv så må det være at de holdt lokk på saken så lenge som de gjorde i starten, mange kritiske spor og observasjoner kan ha gått tapt nettopp på grunn av det.

Edit: Også var det en utrolig blunder å ikke sikre søppeldunken fra S4 før den ble tømt.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-27 kl. 22:29.
Citera
2020-07-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Er det ikke slik det burde være da, at folk tenker forskjellig? Det er sikkert noen etterforskere som mener noe annet også.

De etterforsket det jo tross alt som en kidnapping lenge, og desverre kanskje så lenge at andre kritiske spor rakk å bli kalde eller borte.

Hvis jeg skal komme med noe slags kritikk av politiet selv så må det være at de holdt lokk på saken så lenge som de gjorde i starten, mange kritiske spor og observasjoner kan ha gått tapt nettopp på grunn av det.

Helt enig.

Særlig siden de allerede hadde blåst saken.

Selvfølgelig skal man mistenke ektemannen.

Feilen var at de lyttet til utenlandske guruer, som fortalte dem at dette ikke var en kidnappingssak.
Citera
2020-07-27, 22:49
Medlem
Kanskje det hadde blitt en mye bedre etterforskning som hadde ført til en snarlig løsning av saken dersom politiet hadde etterforsket bredt i mye lengre tid enn de gjorde, og hvis de hadde ventet med å bruke så mye ressurser på en hovedhypotese (som den hovedhypotesen planlagt drap der de mistenkte at TH var skyldig eller medskyldig)?
Citera
2020-07-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Har du noen info om at skitne klær var brettet?

Ble ikke det offentgjort ganske tidlig at TH fant klærne hennes sammenbrettet på en stol? I gangen eller doen nede. Skitne var de vel pga biologiske spor de fant. Hadde hun de på seg mens hun ble drept har vel noe kommet i klærne. Der var dog mer igjen, de omtalte slepesporene.
Citera
2020-07-27, 23:45
Medlem
Citat:
Jeg vet.

Og vet ikke.

Jeg har aldri sagt at dette er begått av «the usual suspects».

Så hvordan er det mulig å si at amatørsporet er sjekket ut av saken, når det man har gjort er å sende Jørn til Oslo for å snakke med de som vanligvis begår kriminelle handlinger?

Peker på nyheter i dag. Michael Green. Han sier det samme. Det er unormalt at det er så tyst
Citera
2020-07-27, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Ble ikke det offentgjort ganske tidlig at TH fant klærne hennes sammenbrettet på en stol? I gangen eller doen nede. Skitne var de vel pga biologiske spor de fant. Hadde hun de på seg mens hun ble drept har vel noe kommet i klærne. Der var dog mer igjen, de omtalte slepesporene.

Meget mulig. Jeg har bare ikke fått det med meg så spesifikt som du sier her.
Citera
2020-07-28, 00:12
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg

Om det stemmer så er jo ikke det et indisie på kidnapping akkurat...
Citera
2020-07-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Politimester Ida Melbo Øystese i Øst politidistrikt sa:

Vi kan komme dit at det ikke er flere arbeidsoppgaver igjen, at vi rett og slett ikke kommer videre. Da må vi jo se om vi har nok beviser som holder til en tiltale, men det er altfor tidlig, og vi er jo ikke der nå.
https://www.dagbladet.no/nyheter/et-puslespill/72685084

Da kan det hende at de på nåværende tidspunkt ikke har nok beviser som holder til en tiltale?
Ikke spesielt heldige uttalelser av politimesteren dette.
Citera
2020-07-28, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje det hadde blitt en mye bedre etterforskning som hadde ført til en snarlig løsning av saken dersom politiet hadde etterforsket bredt i mye lengre tid enn de gjorde, og hvis de hadde ventet med å bruke så mye ressurser på en hovedhypotese (som den hovedhypotesen planlagt drap der de mistenkte at TH var skyldig eller medskyldig)?
Jeg tror de bygger sak og forsøker å slite ut en eller to av de mistenkte. Slik at når saken sprekker, så sprekker forklaringen til en eller to av de mistenkte. Jeg så Horst Lier foreslå dette som en av de løsningene han sa for seg. De to andre var ingen løsning eller at politiet fant liket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in