Citat:
Man kan inte stänga av instinkter. Att p-piller funnits ett tag raderar inte ut något vi genetiskt programmerat sen miljarder år tillbaks.
Många undrar varför somliga känner något emot tjejer som ligger runt. Det är för det är något "onaturligt" rent evolutionärt. Vare sig vi vill det eller inte. Nu försöker vi lära oss att vi ska va jämlika etc på gott och ont. Som vanligt att kvinnor ska bli som män då och inte tvärtom. Och ja- vi får väl se hur det spelar ut. Flest singelhushåll i världen och folk är i längden bara miserabla pga detta. Menmen lär ta många år av att kalla såna som mig för misogyn etc innan man faktiskt fattar det själv....
Detta kan du nog läsa om på egen hand- det är vetenskap. Men politisk inkorrekt sådan.
Många undrar varför somliga känner något emot tjejer som ligger runt. Det är för det är något "onaturligt" rent evolutionärt. Vare sig vi vill det eller inte. Nu försöker vi lära oss att vi ska va jämlika etc på gott och ont. Som vanligt att kvinnor ska bli som män då och inte tvärtom. Och ja- vi får väl se hur det spelar ut. Flest singelhushåll i världen och folk är i längden bara miserabla pga detta. Menmen lär ta många år av att kalla såna som mig för misogyn etc innan man faktiskt fattar det själv....
Detta kan du nog läsa om på egen hand- det är vetenskap. Men politisk inkorrekt sådan.
Det skulle nog fungera lika bra om män blev lite mera som kvinnor då, att män inte knullar runt? Jag tror att vi behöver enas om vad som är önskvärt, och idag är det svårt.
För om en kvinna går på säg 3 dejter med en man, så får hon i många fall höra att hon spelar svår, för manen måste ju få ett smakprov på ifall hon gillar sex eller inte för att veta ifall han vill ingå en relation med henne. Ifall hon däremot ligger med honom på första eller andra dejten är hon billig och en slampa, och har ofta inte mer att hämta hos den mannen...
Hur vill man att en kvinna ska vara då kan jag undra? Inte konstigt att en del blir förvirrade och kanske gör saker dom inte tänkt igenom i förväg...
Jag förstår till viss del dom kvinnor som knullar runt, men det är utifrån min uppfattning om att många män gjort det en del utan att det fått konsekvenser i form av dåligt rykte för dom männen. Då jag växte upp hyllades nästan dom männen som hjältar som låg runt, dumt nog.
Nu då kvinnor vill frigöra sig kanske en del tror att man blir frigjord genom att ligga runt, men jag tycker inte det, men kan till viss del förstå att om kvinnor under ganska lång tid hållit igen, så svänger pendeln sen åt andra hållet.
Så jag tror att detta fenomen kan hålla i sig ett tag till, tills "universum" inser att det inte var någon hållbar strategi, och så kanske både kvinnor och män måste ta sig en funderare på hur vi vill ha det för att så många som möjligt ska vara nöjda?
Instinkter må så vara, men alla män tycks inte beröras på samma sätt av dom, så dom må ju ha kunnat sätta sig över sina instinkter då? Eller förträngt dom i alla fall?
Jag tror inte att gamla instinkter är till hjälp alla gånger då samhället inte ser ut som det gjorde för längesen.
Och frågan är vad som är lagom eller önskvärt i ett civiliserat samhälle? Men att försöka stoppa den som vill ligga runt är nog lika svårt som att ta ränderna ur en tiger...Det är nog bara att vänta tills pendeln svängt klart och se vad vi har då.