2020-07-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Man kan inte stänga av instinkter. Att p-piller funnits ett tag raderar inte ut något vi genetiskt programmerat sen miljarder år tillbaks.
Många undrar varför somliga känner något emot tjejer som ligger runt. Det är för det är något "onaturligt" rent evolutionärt. Vare sig vi vill det eller inte. Nu försöker vi lära oss att vi ska va jämlika etc på gott och ont. Som vanligt att kvinnor ska bli som män då och inte tvärtom. Och ja- vi får väl se hur det spelar ut. Flest singelhushåll i världen och folk är i längden bara miserabla pga detta. Menmen lär ta många år av att kalla såna som mig för misogyn etc innan man faktiskt fattar det själv....
Detta kan du nog läsa om på egen hand- det är vetenskap. Men politisk inkorrekt sådan.

Det skulle nog fungera lika bra om män blev lite mera som kvinnor då, att män inte knullar runt? Jag tror att vi behöver enas om vad som är önskvärt, och idag är det svårt.
För om en kvinna går på säg 3 dejter med en man, så får hon i många fall höra att hon spelar svår, för manen måste ju få ett smakprov på ifall hon gillar sex eller inte för att veta ifall han vill ingå en relation med henne. Ifall hon däremot ligger med honom på första eller andra dejten är hon billig och en slampa, och har ofta inte mer att hämta hos den mannen...
Hur vill man att en kvinna ska vara då kan jag undra? Inte konstigt att en del blir förvirrade och kanske gör saker dom inte tänkt igenom i förväg...

Jag förstår till viss del dom kvinnor som knullar runt, men det är utifrån min uppfattning om att många män gjort det en del utan att det fått konsekvenser i form av dåligt rykte för dom männen. Då jag växte upp hyllades nästan dom männen som hjältar som låg runt, dumt nog.
Nu då kvinnor vill frigöra sig kanske en del tror att man blir frigjord genom att ligga runt, men jag tycker inte det, men kan till viss del förstå att om kvinnor under ganska lång tid hållit igen, så svänger pendeln sen åt andra hållet.
Så jag tror att detta fenomen kan hålla i sig ett tag till, tills "universum" inser att det inte var någon hållbar strategi, och så kanske både kvinnor och män måste ta sig en funderare på hur vi vill ha det för att så många som möjligt ska vara nöjda?

Instinkter må så vara, men alla män tycks inte beröras på samma sätt av dom, så dom må ju ha kunnat sätta sig över sina instinkter då? Eller förträngt dom i alla fall?
Jag tror inte att gamla instinkter är till hjälp alla gånger då samhället inte ser ut som det gjorde för längesen.
Och frågan är vad som är lagom eller önskvärt i ett civiliserat samhälle? Men att försöka stoppa den som vill ligga runt är nog lika svårt som att ta ränderna ur en tiger...Det är nog bara att vänta tills pendeln svängt klart och se vad vi har då.
Citera
2020-07-28, 00:44
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Vi känner för det, samt att den snyggaste hanen vinner

Så snygghet går före smarthet...tänkte inte på det
Citera
2020-07-28, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jaså inte? Med min första pojkvän fick jag 0 orgasmer. Tror du det var skönt?

Så det tog dig 100 ligg för någon som kunde ge dig orgasm?
Dessutom hade du ju enkelt kunnat visa honom- det va ju din första. Men nejnej- säger en del
Citera
2020-07-28, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Ett tag, som i en vecka då eller?

Jag tröttnar inte, närmare 15,5 år tillsammans.
Behöver ingen bättre kuk än den jag redan får.

va kul för dig då,ingen bryr sig
Citera
2020-07-28, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det skulle nog fungera lika bra om män blev lite mera som kvinnor då, att män inte knullar runt? Jag tror att vi behöver enas om vad som är önskvärt, och idag är det svårt.
För om en kvinna går på säg 3 dejter med en man, så får hon i många fall höra att hon spelar svår, för manen måste ju få ett smakprov på ifall hon gillar sex eller inte för att veta ifall han vill ingå en relation med henne. Ifall hon däremot ligger med honom på första eller andra dejten är hon billig och en slampa, och har ofta inte mer att hämta hos den mannen...
Hur vill man att en kvinna ska vara då kan jag undra? Inte konstigt att en del blir förvirrade och kanske gör saker dom inte tänkt igenom i förväg...

Jag förstår till viss del dom kvinnor som knullar runt, men det är utifrån min uppfattning om att många män gjort det en del utan att det fått konsekvenser i form av dåligt rykte för dom männen. Då jag växte upp hyllades nästan dom männen som hjältar som låg runt, dumt nog.
Nu då kvinnor vill frigöra sig kanske en del tror att man blir frigjord genom att ligga runt, men jag tycker inte det, men kan till viss del förstå att om kvinnor under ganska lång tid hållit igen, så svänger pendeln sen åt andra hållet.
Så jag tror att detta fenomen kan hålla i sig ett tag till, tills "universum" inser att det inte var någon hållbar strategi, och så kanske både kvinnor och män måste ta sig en funderare på hur vi vill ha det för att så många som möjligt ska vara nöjda?

Instinkter må så vara, men alla män tycks inte beröras på samma sätt av dom, så dom må ju ha kunnat sätta sig över sina instinkter då? Eller förträngt dom i alla fall?
Jag tror inte att gamla instinkter är till hjälp alla gånger då samhället inte ser ut som det gjorde för längesen.
Och frågan är vad som är lagom eller önskvärt i ett civiliserat samhälle? Men att försöka stoppa den som vill ligga runt är nog lika svårt som att ta ränderna ur en tiger...Det är nog bara att vänta tills pendeln svängt klart och se vad vi har då.

Du är mycket klok, kul att se.
Det är helt sant att män aldrig blir nöjda- antingen är kvinnorna för enkla eller för svåra. Jag vill ha en svår tjej dock. Och det roliga är att det vill de flesta killar när de väl vill ha ett förhållande- men när någon är för svår för att de bara ville ligga så klagar de.

Mycket riktigt likställer man sexuell frigjordhet med att ligga med alla möjliga och totalt urholka sex som en åtminstone LITE speciell sak. Jag ser inte hur någon vinner på den inställningen.
Med dagens inställning kommer i princip ingen bli helt nöjd. Någonsin.
Citera
2020-07-28, 01:30
Medlem
Citat:
Så det tog dig 100 ligg för någon som kunde ge dig orgasm?
Dessutom hade du ju enkelt kunnat visa honom- det va ju din första. Men nejnej- säger en del

Nej, men varför nöja sig med att vara en medelmåtta istället för att förbättra sexlivet ännu mer?
Visa honom vad?
Citera
2020-07-28, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Nej, men varför nöja sig med att vara en medelmåtta istället för att förbättra sexlivet ännu mer?
Visa honom vad?

Visa honom hur fan du får orgasm.
Typiskt dagens generation att inte kunna kommunicera utan ba swipea vidare 🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️
Citera
2020-07-28, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fg890
va kul för dig då,ingen bryr sig

Jo vi bryr oss, sluta va dryg
Citera
2020-07-28, 01:41
Medlem
Citat:
Visa honom hur fan du får orgasm.
Typiskt dagens generation att inte kunna kommunicera utan ba swipea vidare 🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️

Men jag kunde ju inte få orgasm. Var inte hans prestation det var fel på utan min brist på erfarenhet.
Citera
2020-07-28, 01:44
Medlem
Citat:
Du är mycket klok, kul att se.
Det är helt sant att män aldrig blir nöjda- antingen är kvinnorna för enkla eller för svåra. Jag vill ha en svår tjej dock. Och det roliga är att det vill de flesta killar när de väl vill ha ett förhållande- men när någon är för svår för att de bara ville ligga så klagar de.

Mycket riktigt likställer man sexuell frigjordhet med att ligga med alla möjliga och totalt urholka sex som en åtminstone LITE speciell sak. Jag ser inte hur någon vinner på den inställningen.
Med dagens inställning kommer i princip ingen bli helt nöjd. Någonsin.

Lite vett har jag fått innanför pannbenet tycker jag, men man brukar samla på sig en del vartefter man lever också.

Det som skaver för mig, fast jag förstår skillnaden intellektuellt, är att det är så olika då män ska välja en kvinna för bara sex eller för en relation. Det skulle vara lättare att förhålla sig till om män överlag var konsekventa i det tänket, men det går nog inte, då alla män inte tänker likadant, och så måste det nog vara också, men jag tror att det kan ställa till det för en del.

För vissa män klagar som du säger på att en kvinna är svår, och somliga andra män klagar på att hon släpper till för tidigt.
En liten del till lösning, kan vara att alla som bara vill ligga, är tydliga med det då dom söker kontakt. Brutalt ärlig med sina avsikter, och inget tjafs för att få någon att ligga fast det egentligen inte är deras avsikt från början. Jag säger absolut inte att det är en mans fel att en kvinna ligger på första dejten, men det blir ju ett samspel som inte spelar så bra för alla.

Om kvinnan tror att mannen kommer att bli kär i henne för att hon ger med sig och har sex blir det fel.
Om mannen säger att han söker seriöst för att få större chans att ligga och bara smita blir det fel.
Om alla säger vad dom egentligen är ute efter, blir det åtminstone mindre fulspel, för så upplever jag det, att många "lurar" varandra men ingen blir nöjd.

Men, det som är viktigt för män att tänka på, är att det säger inte så mycket om en kvinna ifall hon ligger på första dejten eller inte, åtminstone inte då jag var ung. Det kanske är annat idag?
Jag mötte min blivande sambo på stans samlingsställe en kväll, och vi började prata då vi hade gemensamma bekanta. Jag följde med honom hem och vi hade sex inom några timmar. Det var inte så jag brukade göra, men så blev det. Och vi skaffade barn och höll ihop i nästan 15 år, så att jag låg med honom första kvällen sa absolut ingenting om hur jag brukade göra, och inte heller om hur bra fru-material jag var.

Så, om en man dömer ut en kvinna pga hur tidigt hon har sex, så kan han missa många bra chanser, men det är upp till var och en att bedöma vilken som är lämplig som partner eller inte, men det finns ingen bruksanvisning för sånt, man bör nog snarare göra en helhetsbedömning.
Men troligen kommer den pendel jag tänker på att svänga om ett tag igen, och har vi tur då, så har en del människor tänkt till och gör sina val lite annorlunda mot idag.
Personligen tror jag att det är svårt att vara lycklig på riktigt om man ligger runt, oavsett vilket kön man tillhör, men det är upp till var och en att hitta det som dom anser sig vara lyckliga av.
Citera
2020-07-28, 01:53
Medlem
Hur är det ens möjligt att någon år 2020 har en så fruktansvärt gammaldags och sexistisk syn på kvinnors sexualitet? Om killar får lov att knulla runt så får tjejer självklart också det. Själv har jag bara haft förhållanden men jag tycker att alla ska få göra som de vill med sin kropp och sin sexualitet så länge de inte skadar någon. Kvinnor ska varken behöva klä sig i slöja eller be om ursäkt för att de blir kåta. Det är bara mansgrisar som tycker att kvinnors sexualitet är slampigt. Däremot kan man ju fråga sig om både killar och tjejer som ständigt ligger med någon ny har problem med självkänslan och inte klarar av ett förhållande.
Citera
2020-07-28, 02:30
Medlem
Snoppkrams avatar
Det är skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in