Citat:
Ursprungligen postat av
Realtesto
För att det inte ÄR lika biologiskt naturligt för kvinnor att knulla runt som för män.
Jag tänker såhär, att sen ganska så säkra p-medel kom så kan en kvinna ligga runt ifall hon vill, utan att det blir en massa barn. Vilket före p-medel var ganska svårt, ifall hon inte ville ha en hel hög med barn.
Och då tänker jag också, att oavsett vad biologin säger, så kanske vi människor väljer att stå över den i dom fall vi tycker att det gynnar oss.
Så att den människa, man eller kvinna, som tycker om att ha sex med många olika personer, väljer då att ligga med olika personer oavsett vad biologin säger.
För ska vi bara gå på vad biologin säger, i syfte att alstra barn, så bör vi då bara ha sex vid ägglossning, inte med för unga eller för gamla individer osv då det kan öka riskerna för barnet, men för den som enbart har tänkt att ha sex utan att det blir barn behöver ju inte tänka på det om man skyddar sig.
Så jag tror att än hur vi vrider och vänder på det, så kan nog inte biologin förklara detta. Men det finns säkert en uppsjö med förklaringar till varför både kvinnor och män har många olika sexpartners, trots att det räcker med en enda partner för att ha sex.