2020-07-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det har jag svårt att tänka mig. Läste om RPU idag och han verkar vara en uppskattad typ bland de medintagna och personal på rättspsyk. Tog befälet ganska snabbt om jag förstod det rätt. "Uppskattad ledartyp"
Det kommer nog gå bra för honom och det sociala bland hans likar på vilken anstalt han nu kommer till.
Jag har oerhört svårt att tro att han var vare sig omtyckt eller av en ledartyp. Skulle faktiskt tro grundat på min erfarenhet att han skull etablera en ledarroll på först riksen och sen på anstalt finner jag obefintlig Men jag kan naturligtvis ha fel
Citera
2020-07-28, 00:19
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Det har jag svårt att tänka mig. Läste om RPU idag och han verkar vara en uppskattad typ bland de medintagna och personal på rättspsyk. Tog befälet ganska snabbt om jag förstod det rätt. "Uppskattad ledartyp"
Det kommer nog gå bra för honom och det sociala bland hans likar på vilken anstalt han nu kommer till.

Jo men där är väl skillnaden intagna på häkte och rättpsyk till skillnad mot anstalt. Att man blir en ledare på rättpsyk betyder inte att man blir det på anstalt. Jag tror och hoppas att han kommer bli grundligt misshandlad.
Citera
2020-07-28, 00:19
Medlem
Inte om de överklagar till HD väl?
Då ska den gås igenom där och därefter vinner domen laga kraft.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inom tre veckor skall den vara inlämnad till tingsrätten. Därefter vinner denna dom laga kraft.
Citera
2020-07-28, 00:21
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Inte om de överklagar till HD väl?
Då ska den gås igenom där och därefter vinner domen laga kraft.

Ett vanligt fel. HR först och sedan tror jag inte att HD kommer pröva detta fall.
Citera
2020-07-28, 00:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Ehh uppskattad för att ha styckat och mördat en ung tjej på 17 år?

Citat:
Ursprungligen postat av G26
Jag har oerhört svårt att tro att han var vare sig omtyckt eller av en ledartyp. Skulle faktiskt tro grundat på min erfarenhet att han etablerar en ledarroll på först riksen och sen på anstalt. Men jag kan naturligtvis ha fel

Han kommer hamna bland intagna som också mördat sina fruar och gud vete allt. Såklart. Bland likar skrev jag. Så kommer det bli. Någon avdelning med klientel som gjort ungefär samma grejer. Typ Billy Fagerström och gänget. Han kommer nog inte lida mer än övriga där.
Citera
2020-07-28, 00:23
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jo men där är väl skillnaden intagna på häkte och rättpsyk till skillnad mot anstalt. Att man blir en ledare på rättpsyk betyder inte att man blir det på anstalt. Jag tror och hoppas att han kommer bli grundligt misshandlad.

Jag skrev "uppskattad ledartyp" Läs RPU och se vad bedömningen var.
Inte samma sak där och på anstalt, men han lär inte bli sämre behandlad än övriga intagna. Det är jag övertygad om.
Citera
2020-07-28, 00:24
Medlem
Citat:
Han kommer hamna bland intagna som också mördat sina fruar och gud vete allt. Såklart. Bland likar skrev jag. Så kommer det bli. Någon avdelning med klientel som gjort ungefär samma grejer. Typ Billy Fagerström och gänget. Han kommer nog inte lida mer än övriga där.
Nån ledartyp eller omtyckt var det jag skrev. Det kommer han absolut inte bli. Jag har suttit både med livstidare och folk som mördat kvinnor(flera i vissa fall)har dock aldrig sett att dessa har etablerat en ledarroll
Citera
2020-07-28, 00:27
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Rättpsyket visade ju att han vart frisk.

Tror du på det själv?

Rättspsyk är en historia för sig själv. Hade han blivit dömd till Rättspsyk så hade man fått behålla honom hela hans liv.

Nu behöver han bara sitta 15-16 år samt med permissioner då han kan springa bort!
Citera
2020-07-28, 00:31
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Det tror jag inte på.

Brukar du spara huvuden av dina gamla flickvänner när ni gör slut????
Citera
2020-07-28, 00:32
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Munshun
Förmodligen styckad om mordet ägde rum hemma. Ganska svårt att smuggla ut och gömma en hel kropp annars.

Fast vi vet ju inget än om var hennes kropp är?
Citera
2020-07-28, 00:34
Medlem
Vet att HR kommer före HD.
Är oxå övertygad om att det blir avslag i HD men rätten att överklaga han han ändå.

Citat:
Ett vanligt fel. HR först och sedan tror jag inte att HD kommer pröva detta fall.
Citera
2020-07-28, 00:34
Medlem
Citat:
Inte en chans. Edit:han kan naturligtvis söka prövning i HD. Där han kommer lämnas utan bifall
Senast redigerad av G26 2020-07-28 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in