2020-07-27, 23:28
Medlem
Vad tycker ni om folk som har kandidatexamen men bara pluggat på distans? Tycker ni dessa personer är mindre ambitiösa eller vad det nu kan vara?
Citera
2020-07-27, 23:33
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Vad tycker ni om folk som har kandidatexamen men bara pluggat på distans? Tycker ni dessa personer är mindre ambitiösa eller vad det nu kan vara?

Nej.
Citera
2020-07-27, 23:38
Medlem
GormDenGamles avatar
De kan vara mer ambitiösa.
Kanske de både studerar och jobbar på samma gång. Och kanske en familj därtill.
Citera
2020-07-27, 23:46
Medlem
FiniteLifes avatar
Folk som pluggar på distans år 2040 - 100%
Citera
2020-07-28, 00:01
Medlem
Citat:

Kan du ge ett exempel på utbildning där allt är på distans? Tror ej det finns många men hoppas jag har fel
Citera
2020-07-28, 00:17
Medlem
Greenhouse-Defects avatar
En aning oseriöst anser jag det allt vara, det beror dock på från vilket universitet kurserna getts. Som tidigare poängterat finns det dock drösvis med godtagbara förklaringar till varför någon valt att genomföra sin utbildning på distans.
Citera
2020-07-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Kan du ge ett exempel på utbildning där allt är på distans? Tror ej det finns många men hoppas jag har fel
Inte allt såklart. Tentor laborationer muntliga presentationer o liknande görs på plats. Men det finns olika program på 3 år som ges på distans
Citera
2020-07-28, 00:57
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Mittuniversitet har ett par program på heldistans, dvs utan träffar. T.ex. Programvaruteknik.
Citera
2020-07-28, 01:38
Avslutad
Känns mer flummigt att plugga direkt på skolan och leva i en liten etta på Campus, känns som det bara är folk under 25 som gör det idag frivilligt. Sjäva studentlivet suger ju fett och får mig att känna avsmak för studier, är bara alkisar som pluggar på Campus och festar 3 gånger i veckan.
Citera
2020-07-28, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
De kan vara mer ambitiösa.
Kanske de både studerar och jobbar på samma gång. Och kanske en familj därtill.
Kanske off topic men ifall man söker jobb utomlands i framtiden och dom får reda på att man läst på distans kanske blir man mindre omtyckt. För i många länder är distansstudier på college och universitet mindre populära
Citera
2020-07-28, 03:16
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Kanske off topic men ifall man söker jobb utomlands i framtiden och dom får reda på att man läst på distans kanske blir man mindre omtyckt. För i många länder är distansstudier på college och universitet mindre populära

Möjligt. Inget jag vet om. Men varför skulle det vara så i sådana fall?
Citera
2020-07-28, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Känns mer flummigt att plugga direkt på skolan och leva i en liten etta på Campus, känns som det bara är folk under 25 som gör det idag frivilligt. Sjäva studentlivet suger ju fett och får mig att känna avsmak för studier, är bara alkisar som pluggar på Campus och festar 3 gånger i veckan.

Det är en oerhört liten andel som pluggar distans. Distansstudenter precis som fristående studenter har en högre tendens att hoppa av.

Att läsa ett helt program på distans skulle få mig som chef att dra öronen åt mig. Vill inte ha en asocial tomte som inte klarar av att sitta bredvid andra.

Plugga på distans = autism.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in