Citat:
Ursprungligen postat av
derp19
Det är en oerhört liten andel som pluggar distans. Distansstudenter precis som fristående studenter har en högre tendens att hoppa av.
Att läsa ett helt program på distans skulle få mig som chef att dra öronen åt mig. Vill inte ha en asocial tomte som inte klarar av att sitta bredvid andra.
Plugga på distans = autism.
Du låter som en fantastisk arbetsgivare: inte alls fördomsfull och trångsynt. Önskar att fler chefer var som dig.
Nåja, nu till verkligheten:
Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
Känns mer flummigt att plugga direkt på skolan och leva i en liten etta på Campus, känns som det bara är folk under 25 som gör det idag frivilligt. Sjäva studentlivet suger ju fett och får mig att känna avsmak för studier, är bara alkisar som pluggar på Campus och festar 3 gånger i veckan.
En av de stora fördelarna med att plugga på distans är no doubt att man slipper alla störande element och dumma frågor från klassens iq-reserver, samt det ständiga jävla festandet som ska pågå överallt hela tiden. Jag läser ungefär 350% distans och får VG på klabbet just för att jag kan koncentrera mig och jobba i min egen takt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pontiac-Garage
Sedan är det inte på ngt sätt "mindre ambitiöst" att ha läst in en utbildning på distans, det torde vara extremt ovanligt att enbart studera som sysselsättning i dessa fall utan sannolikt visar personen förmåga att klara flera saker parallellt, såsom studier, jobb samt familj samtidigt.
Precis, det är ju oerhört meriterande i sig att klara av heltidsstudier på program med ett helt liv som icke- student vid sidan om. Som ngn annan sa så finns det många (bra) anledningar till att man läser på distans.
Citat:
Ursprungligen postat av
FiniteLife
Folk som pluggar på distans år 2040 - 100%
Nu när skolorna har märkt att det funkar finfint att ha undervisning på distans i många fall tror jag absolut att mycket fler kurser och utbildningar på campus kommer att gå parallellt med en distansversion. Det löser många av problemen studenter står inför idag: inte minst att det råder stor bostadsbrist på nästan alla studieorter. Om fler studenter kan bo kvar hemmavid kan många minska sina studieskulder, osv. Det är en win-win för alla.