2020-07-27, 18:49
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg interesser meg for saken, og hva som er skjedd. Provokasjon fører ofte til handling. Politiet har ikke gjort det de er satt til å gjøre - å oppklare en kidnapping, og på dette forumet gjør jeg det eneste moralske riktige, å provosere dem, slik at de kanskje blir litt ugne i magen og kommer på bedre tanker, eller eventuelt, bidrar til at noen sjefer setter på nye folk, som kan se på saken med nye øyne.

Er det egentlig noen i politiet du har tillit til, da?

Er de ikke alle udugelige, fantasiløse, middelmådige og gudene vet hva ellers, så lenge hypotesene deres ikke stemmer med hva DU liker?

Hva om de setter "nye øyne" på saken, og de kommer frem til samme konklusjon som de forrige?

Da må man vel bytte ut hele etterforskningsteamet på nytt da?

Hvor lenge skal man fortsette sånn?
Citera
2020-07-27, 19:03
Medlem
Det er en eventuell medhjelper vi har diskutert her før, nemlig T@m F@s@d@l.Er det noen som har tenkt mer på det ?
Citera
2020-07-27, 19:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Det er en eventuell medhjelper vi har diskutert her før, nemlig T@m F@s@d@l.Er det noen som har tenkt mer på det ?

Han er såvidt meg bekjent død, så det er vanskelig å få noe særlig ut av han.
Citera
2020-07-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Det kan jo ikke utelukkes. Men trolig var han hjemme hos seg selv da anropet fra AE sin telefon ble gjort, ellers ville P*lit*et sett det. Hadde han vært med på likfjerning om natta, så var han sikkert trøtt kl. 9:14.

Hvordan ville politi sett det mener du? Man kan jo ha autosvar på sin egen telefon. Da kan telefonen ligge hjemme selv om man ikke er til stede, og den svarer automatisk. I så måte finnes det mulighet for å ringe seg selv fra AE. Den hypotsen kan ikke utelukkes synes jeg.

Hvis en persons alibi er å være hjemme alene (hvis så er tilfelle) og selv sier at man vekkes av en tlf, så mener jeg ikke det er noe sikkert alibi, med mindre da noen andre kan bevitne det for å styrke alibiet. Jeg mener det er derfor politi har vært så hemmelighetsfulle med 0914 samtalen også, fordi de har ikke klart å konkludere 100% angående denne. Brøske sa det og husker jeg, at det er med den som med mye annet i saken, at de ikke kan konkludere helt sikkert. At det ikke har vært noe bevis som skulle indikere løgn tidligere i saken, betyr ikke at det likevel kan være løgn. De har etterforsket mye på samtalen sa han. Det kan tyde på at de ikke har vært helt sikker der.

Du mener altså det er mer sannsynlig at kontordamen, en venninne av AE skulle lyve og gi falsk vitnesbyrd til fordel for TH og gjøre seg til skyldig i drapshandling gjennom falskt vitnesbyrd? Hvorfor i alle dager skulle hun dekke på en slik måte for TH og gjøre seg skyldig i saken?
Citera
2020-07-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Men er de ikke få i hans firma. Leste seks personer. Og mobilen lå på kontoret. Om noen MÅTTE diskutere noe med han og så etter han i gangene og til slutt gikk inn på kontoret selv om døren vår lukket. Da hadde jo hele greien blitt avslørt. En fryktelig risiko. Torde han virkelig det. Og mobilen lå i en skuff med alle lyder av. Gikk han før å drepe henne og han fikk seg en kilevink. Kanskje svimte av. Jeg mener, han måtte jo ta høyde for at han ville bli skadet eller noe. Han hadde aldri drept før, Er 70 år og skal drepe sin kone i nærkamp. Han kunne havnet på legevakten og politiet fant henne død. Og en gjemt mobil i kontorskuffen. Ikke smart, Ikke smart. Om noe slo feil. Er det virkelig hans beste idé?

Ja jeg tror ikke det er han, men at tidene passer er sånn sett litt interessant bare. Jeg tror ikke at 70åringen står bak. Men jeg anser den hettemannen som mye mer sannsynlig i saken, enn de mer vage observasjoner av folk ved Futurum og andedammen osv. Dette er en person som tydeligvis går en rute for å unngå endel kamera (gjennomtenkt rute). Det er for eks kortere å gå på andre side av et bygg der, men vedkommende virker til å heller gå litt lenger for å unngå de kameraene i den gaten. Og som tydeligvis har et ærend i nettopp det området hvor huset ligger og så returnerer. Det er mistenkelig.
Citera
2020-07-27, 19:26
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Du mener altså det er mer sannsynlig at kontordamen, en venninne av AE skulle lyve og gi falsk vitnesbyrd til fordel for TH og gjøre seg til skyldig i drapshandling gjennom falskt vitnesbyrd? Hvorfor i alle dager skulle hun dekke på en slik måte for TH og gjøre seg skyldig i saken?
Her er jeg enig med deg, det er svært lite sannsynlig.

Dessuten, har man en teori om at kontordamen lyver, må jo også 0914 telefonen være en løgn, da er det ikke enten eller.

Man kan tro på kontordamen uten å tro på sønnen, men ikke omvendt.
Citera
2020-07-27, 19:30
Medlem
Citat:
Hvordan ville politi sett det mener du? Man kan jo ha autosvar på sin egen telefon. Da kan telefonen ligge hjemme selv om man ikke er til stede, og den svarer automatisk. I så måte finnes det mulighet for å ringe seg selv fra AE. Den hypotsen kan ikke utelukkes synes jeg.

Hvis en persons alibi er å være hjemme alene (hvis så er tilfelle) og selv sier at man vekkes av en tlf, så mener jeg ikke det er noe sikkert alibi, med mindre da noen andre kan bevitne det for å styrke alibiet. Jeg mener det er derfor politi har vært så hemmelighetsfulle med 0914 samtalen også, fordi de har ikke klart å konkludere 100% angående denne. Brøske sa det og husker jeg, at det er med den som med mye annet i saken, at de ikke kan konkludere helt sikkert. At det ikke har vært noe bevis som skulle indikere løgn tidligere i saken, betyr ikke at det likevel kan være løgn. De har etterforsket mye på samtalen sa han. Det kan tyde på at de ikke har vært helt sikker der.

Hva vet vi egentlig om kontordamen? Hvor lenge har hun arbeidet for TH? Hvordan ble hun ansatt? Det kan se ut til at TH velger ut sine ansatte med forsiktighet. Vet vi at hun var en venninne av AE? Hva er hennes familjesituasjon?
Citera
2020-07-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg har ikke hengt meg så mye opp i disse diskusjonene rundt sønnen og hans facebook, men postet han disse Mockingbird-referansene FØR 31. oktober 2018? I så fall hvor lenge før?

Edit: Når jeg tenker meg om hadde det vært verre om han hadde postet det i ettertid, litt avhengig av hvor lenge før det er snakk om så setter jeg fingeren på en morbid og beklagelig tilfeldighet.

Jeg tenker at Halloween er valgt fordi det kan unnskylde forkledning, skrik, liksom bortføre damer, skudd.

Kanskje de hadde våpen i tilfelle de følte seg nødt til å komme unna en situasjon som kunne hekte dem. Kanskje. Men nyttårsaften egner seg ikke, for alle er ute da. Altså en dag der litt uvanlig oppførsel ble ledd vekk. Men det er ikke uvanlig mye folk ute likevel fordi vi ikke bryr oss om tradisjonen. Tenker ikke at det har noen mystisk bakgrunn.
Citera
2020-07-27, 19:39
Bannlyst
Citat:

Vær stille
Citera
2020-07-27, 19:41
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jeg tenker at Halloween er valgt fordi det kan unnskylde forkledning, skrik, liksom bortføre damer, skudd.

Kanskje de hadde våpen i tilfelle de følte seg nødt til å komme unna en situasjon som kunne hekte dem. Kanskje. Men nyttårsaften egner seg ikke, for alle er ute da. Altså en dag der litt uvanlig oppførsel ble ledd vekk. Men det er ikke uvanlig mye folk ute likevel fordi vi ikke bryr oss om tradisjonen. Tenker ikke at det har noen mystisk bakgrunn.

Selv om det var 31. oktober ville ingen forventet at noen "gikk Halloween" i 9-tiden på morgenen en helt vanlig dag midt i uken.
En onsdag, for å være pirkete.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-27 kl. 19:46.
Citera
2020-07-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hei Hybridbil

Alle andre motiv som TH måtte ha hatt for i en alder av 70 år å få sin kone ut av sitt liv, ville pengemannen TH heller løst med penger.

Jeg tror RUs «reklamekampanje» for milliardæren TH har bidratt til at noen helt andre enn de vi har hørt om til nå, har begått bortføring med døden til følge.

Kanskje er sønnen involvert, men jeg er redd mange snakker om ham fordi det fantasiløse politiet ikke har funnet frem til andre mulige mistenkte.

Både Horst og kriminelle mener det sannsynligvis ikke noen norske, for det er ikke noen kriminelle som har hørt noe. Ingen har snakket.
Citera
2020-07-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Selv om det var 31. oktober ville ingen forventet at noen "gikk Halloween" i 9-tiden på morgenen en helt vanlig dag midt i uken.
En onsdag, for å være pirkete.
Nei skulle ikke tro det. En tanke bare. Og attpåtil i dagslys. Det hele er merkverdig fra ende til annen.
Senast redigerad av Mattagg 2020-07-27 kl. 19:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in