Citat:
Ursprungligen postat av
InformationSociety
Den här tråden visar att det inte är någon överdrift att afghaner begår en massa brott som stölder, narkotikabrott och sexuella ofredanden m.m.
Det jag undrar, som ni två säkert har bättre koll på än mig, är hur det ser ut med afghaner och vapenbrott? Tänker alltså på skjutvapen.
Man läser ofta om somalier och irakier m.m som åker fast med vapen och skjuter på öppen gatan. Afghaner verkar dock lysa med sin frånvaro i just den delen av statistiken, verkar det som?
Vad säger ni två om detta? Teorier?
Som du skriver så visar denna tråd att mitt tre år gamla antagande gällande afghanernas kriminella framfart var ett korrekt antagande och inte en fördom. Brottsligheten inom gruppen är exceptionellt hög och antalet som fått sätta livet till eller fått sin sexualitet förstörd vittnar om att det är ett mycket högt pris vi fått betala.
Jag kan heller inte drista mig till att en afghan varit inblandad i kriminalitet där skjutvapen varit inblandad, det kanske har att göra med var på den kriminella stegen olika folkgrupper placerar sig. Afghanerna verkar ägna sig åt brottslighet utan att deras brott genererar ekonomisk vinning även om det förekommer bedrägerier i någon omfattning så står dom långt ned på den socioekonomiska stegen.
För att generalisera lite så verkar dom klara sig ekonomiskt på bidrag och småstölder vilket räcker för att knarka och ofreda småflickor och det verkar tillfredsställa deras behov i tillräcklig omfattning.
Vi får heller inte glömma att majoriteten sköter sig och
inte får en egen post i denna tråd, detta är dock till priset av allt elände som deras kaosande landsmän skapar.
/Provokatör