2020-07-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har tänkt nu, länge!

Det lilla barnet Wilma, 17 bast, gjorde säkert allt hon kunde för att få Tishko att älska henne som den hon var.

Han, ville nog få att ha en kvinna, en extra mamma som tvättade, diskade, putsa fönster, städade efter honom, vek ihop tvätten och lagade mat.

Jag ser det framför mig när Wilma inte kunde få ihop några gastronomiska middagar.

Köttbullar två gånger i veckan. Mamma Scans köttbullar och pulvermos.

Därför spottade han på henne för maten smakade skit. Den stackar Wilma, 17 år, hade inte den kunskapen att laga fina middagar.

Hon älskade ju honom på en 17:årings sätt.

Tishko vill ju enbart ha hennes tuttar och ett hål mellan benen. Resten sket han i, den man som han var.

"Nu fick den fucking horungen vad hon förtjänade"

FY FAN vad pissed jag blir!!

FY FAN!!

Hoppas att han ALDRIG kommer ut igen!

Livstid på vatten och bröd.

Nu har jag skrikit ur mig min känslor här inne. Så, Bare With Me...
Finns en ganska stor risk att han klarar sig i hovrätt när det inte finns en dödsorsak. Så funkar det. Men, men...vi får se
Citera
2020-07-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Hans advokat har lagt krut på just dessa i TR.

Det är ett indiciemål och TR resonerar ju som så att alla andra möjligheter än att T mördat henne är uteslutna. Hon har tagit emot så mycket våld och i en lokal under en begränsad tid som endast gör det möjligt att T har gjort det. Jag tror det håller i HovR också.

Okej! Ska leta efter mer, men det känns ju som att Hovrätten kan slå hål på det jag nämnde ovan rätt enkelt.
Citera
2020-07-27, 21:47
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andhogst38
När jag lyssnade på mammans förhör så sa hon vid ett par tillfällen att hon bara hade haft telefonkontakt med W den senaste månaden men ej träffat henne av en anledning. Undrar vad hon menade med det?

Snälla. Rättegången är över nu. Nu tycker jag vi alla kan sluta sitta och spekulera. Vi kommer inte få mer svar nu.
Citera
2020-07-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Snälla. Rättegången är över nu. Nu tycker jag vi alla kan sluta sitta och spekulera. Vi kommer inte få mer svar nu.
Nej. Rättegången är inte över. Det blir en runda till i hovrätt. Annars är han ju helt efterbliven. Finns ingen dödsorsak. Och DET är en försvårande omständighet för åklagaren.
Citera
2020-07-27, 21:51
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andhogst38
När jag lyssnade på mammans förhör så sa hon vid ett par tillfällen att hon bara hade haft telefonkontakt med W den senaste månaden men ej träffat henne av en anledning. Undrar vad hon menade med det?
Ingen aning, åklagaren vet nog men anser det troligtvis inte vara relevant för fallet i sig.
Citera
2020-07-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Okej! Ska leta efter mer, men det känns ju som att Hovrätten kan slå hål på det jag nämnde ovan rätt enkelt.

Det är ju deras enda chans. Menar advokaten och T. Men det som TR säger är att tidsfönstret och faktumet att alla tre nycklar till bostaden är redovisade gör att det är högst osannolikt att någon tagit sig in i bostaden, mördat henne där, städat och sedan dragit innan T kommit tillbaka. Tidsfönstret var ca fyra timmar. Dödsorsak behövs inte alltid som i detta fall när det blir uppenbart att hon dött av en stor mängd våld. Hade hon dött under andra omständigheter och under ett mer oklart tidsförlopp skulle det såklart vara mer problematiskt.

Du har helt rätt i det du säger att det är de svaga punkterna. Jag vill mena att just tack vare att hon dör i ett kontrollerat utrymme gällande plats och tid så blir det svårt att förklara bort det får T och väldigt svårt att hävda alternativ GM.
Citera
2020-07-27, 21:55
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Munshun
Men om han nu skulle komma på att hjälpa till vid utredningen om vad som hände med hennes kropp så skulle han ju rent teoretiskt kunna ansöka om tidsbestämd straff efter att ha avtjänat dom där 10 år och kanske bli fri redan efter 14 år- vilket skulle vara ett jävla skämt men den svenska rättssystemet är ett skämt så förvånad skulle man ju inte bli....
Visst för anhöriga skulle det ju vara bra om han berättade,men själva mordet är fortfarande dömt till försvårande omständigheter. Han är dömd för det han gjort,inte för hur snäll/samarbetsvillig han är om 10 år.
I USA kan man påverka sin dom genom gott samarbete,om brottsoffer/anhöriga är med på det.
I Sverige är domen som den är,och är han skötsam så kan han ansöka om tidsbestämt och komma ut efter 2/3.

Om inte Hr ändrar domen livstid,så gissar jag på att han får 18-20 år
Citera
2020-07-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det är ju deras enda chans. Menar advokaten och T. Men det som TR säger är att tidsfönstret och faktumet att alla tre nycklar till bostaden är redovisade gör att det är högst osannolikt att någon tagit sig in i bostaden, mördat henne där, städat och sedan dragit innan T kommit tillbaka. Tidsfönstret var ca fyra timmar. Dödsorsak behövs inte alltid som i detta fall när det blir uppenbart att hon dött av en stor mängd våld. Hade hon dött under andra omständigheter och under ett mer oklart tidsförlopp skulle det såklart vara mer problematiskt.

Du har helt rätt i det du säger att det är de svaga punkterna. Jag vill mena att just tack vare att hon dör i ett kontrollerat utrymme gällande plats och tid så blir det svårt att förklara bort det får T och väldigt svårt att hävda alternativ GM.
Detta är sant. Men han kommer ju knappast nöjda sig på det här? Han vill nog ta en runda till. Risigt ligger han ju till, men konstigare saker har ju hänt
Citera
2020-07-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har tänkt nu, länge!

Det lilla barnet Wilma, 17 bast, gjorde säkert allt hon kunde för att få Tishko att älska henne som den hon var.

Han, ville nog få att ha en kvinna, en extra mamma som tvättade, diskade, putsa fönster, städade efter honom, vek ihop tvätten och lagade mat.

Jag ser det framför mig när Wilma inte kunde få ihop några gastronomiska middagar.

Köttbullar två gånger i veckan. Mamma Scans köttbullar och pulvermos.

Därför spottade han på henne för maten smakade skit. Den stackar Wilma, 17 år, hade inte den kunskapen att laga fina middagar.

Hon älskade ju honom på en 17:årings sätt.

Tishko vill ju enbart ha hennes tuttar och ett hål mellan benen. Resten sket han i, den man som han var.

"Nu fick den fucking horungen vad hon förtjänade"

FY FAN vad pissed jag blir!!

FY FAN!!

Hoppas att han ALDRIG kommer ut igen!

Livstid på vatten och bröd.

Nu har jag skrikit ur mig min känslor här inne. Så, Bare With Me...

Ja det är vidrigt. Det blir så tydligt när man följt ärendet att det var en så snedfördelade relation och vilket vidrigt as T är.

Mycket tragiskt öde för Wilma.
Citera
2020-07-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Detta är sant. Men han kommer ju knappast nöjda sig på det här? Han vill nog ta en runda till. Risigt ligger han ju till, men konstigare saker har ju hänt

Jaja en självklar överklagan. Det finns ju inget att förlora. Det blir 100% HovR.
Citera
2020-07-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Finns det något känt motiv till mordet? Varför gjorde han det?
Han blev arg. Pengarna var slut.
Citera
2020-07-27, 22:02
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Oftast är det nån typ av Sexuell fetischism som ligger bakom denna typ av beteende.

Det tror jag inte på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in