2020-07-27, 20:51
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Vad menar du här egentligen? Menar du att Tishko haft sex med huvudet?

Varför spar man ett huvud men slänger bort resten av kroppen? Det måste ju ha funnits ett stört psykologiskt syfte bakom detta.
Citera
2020-07-27, 20:51
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är säker på att lilla pappsen varit med och både styckat och gömt flickan. De är hårda att knäcka dom där. Lojaliteten är hög. T sitter av straffet även för pappan. Och kommer inte skvallra.

Knepigt med blodspår i bilen !

Hade varit intressant att få veta om Wilmas fingeravtryck fanns på solskyddet där på passagerarsidan som blodspår fanns ?

De bör ju rimligtvis finnas där om hon blodad ner solskyddet själv !!!
Citera
2020-07-27, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Varför spar man ett huvud men slänger bort resten av kroppen? Det måste ju ha funnits ett stört psykologiskt syfte bakom detta.
Det är något psykologiskt när man spar huvudet vid en transportstyckning enligt min mamma som varit polis, det är svårast och bli av med.
Citera
2020-07-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Knepigt med blodspår i bilen !

Hade varit intressant att få veta om Wilmas fingeravtryck fanns på solskyddet där på passagerarsidan som blodspår fanns ?

De bör ju rimligtvis finnas där om hon blodad ner solskyddet själv !!!
Det kan ju ha varit andra som fingrat däruppe efter att blodet satts där och dessutom torkat. Några fingeravtryck hittades inte där.
Citera
2020-07-27, 20:58
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nästa gång tänk två gånger innan du uttalar dig om kunskapen hos andra skribenter.
Sid-62 dagens dom
Tishko Ahmeds agerande visar också att han varit helt likgiltig inför att effekten skulle inträda, dvs. att Wilma Andersson skulle dö. Detta har inte fått honom att avstå från sitt handlande och han har alltså haft ett likgiltighetsuppsåt till gärningen. Ett uppsåtligt dödande skall som utgångspunkt bedömas som mord. Endast om det finns klart förmildrande omständigheter kan en sådan gärning bedömas som dråp.
Hoppas att du förstår skillnaden nu.

Tack för din text. Nu förstår jag också skillnaden. Juridiska saker, man jag upplever det som en hårfin skillnad men ack så viktig.
Citera
2020-07-27, 20:59
Medlem
Undrar om den jävulen kommer att dekorera cellen med resvaska,tygdjur,paslakan,trabit
Med hans namn på?
Tror inte han var ensam med bortforsling av kroppen.
Citera
2020-07-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja - det vet vi alla som har följt fallet från Dag 1 att han har sagt, Inga nyheter alls.Det har framkommit i förhören i FUP.

Du kom alltså INTE med några nyheter som vi inte vet om.
Nej inga nyheter, men insändaren frågade ju om T någon gång hade pratat. Men jag kanske missförstod. Han kanske menade om han någon gång hade erkännt något, och det har han ju inte. Var tveksam till om jag skulle skriva det här, för det borde ju alla ha sett vid det här laget.
Citera
2020-07-27, 21:00
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan ju ha varit andra som fingrat däruppe efter att blodet satts där och dessutom torkat. Några fingeravtryck hittades inte där.

Inga fingeravtryck ?

Var bilen typ storstädad, konstigt ?
Citera
2020-07-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Inga fingeravtryck ?

Var bilen typ storstädad, konstigt ?

Inte på solskyddet i alla fall.
Citera
2020-07-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Så lång tid för et mord? ALDRIG i sverige, om du inte är lasermannen och skjuter invandrare :P

Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Nu skrev ju vederbörande att han skulle få sitta 30 år. Och det har ingen gjort i Sverige för enbart ett (1) mord. Axmyr var dubbelmördare, men det har tydligen "Browser" här på fb ingen koll på. Dessutom hade Axmyr ihjäl en styvson till en högt uppsatt politiker. Men det verkar "Browser" inte heller ha koll på.

Dessutom är det väldigt populistiska tider, BLM osv. Tror inte han får livstid i hovrätten överhuvudtaget. Bättre advokat och en helt ny rättegång. Njae, sista ordet är inte sagt på långa vägar.

Du blev illa berörd förstår jag att din låtsasversion av vem som får sitta lång tid vid livstids fängelse inte riktigt stämmer överens med verkligheten. Det som diskuteras är livstid ingenting annat. Så nu vet du alltså att man inte behöver vara en laserman eller skjuta invandrare för att få sitta extremt lång tid vid livstid. Dömd till 51 år och satt alltså i 34 år och inte heller det var någon laserman. Så helt plötsligt påstår du dubbelmord är något annat men tar fram lasermannen i sammanhanget? Goddag yxskaft!
Citera
2020-07-27, 21:04
Medlem
Framkommer det någonstans varför Wilma ej kunde bo hemma hos sin mamma ?
Tycker det är extremt märkligt att man flyttar ut när man är så ung , att man som mamma ens tillåter det och ej kan komma hem när T har kastat ut henne.
Citera
2020-07-27, 21:05
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Bara hajade till över vad du skrev. Tänkte om jag missat nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in