Citat:
Ursprungligen postat av
CS128
Okej -då undrar jag fortfarande; varför du tycker detta är oviktigt?
jag tycker det är viktigt att kunna besvara just detta med: Varför är kläder och smink kvar i lägenheten - FAST sagt att det har hon tagit med sig? Och varför och hur kan han förklara att han använt Wilmas kontokort - när han sagt att hon gett sig av "med allt"! VART är kontokortet nu? Eller rättare sagt - HAR han ens en förklaring till detta? Nej. Han förklarar inte något överhuvudtaget = antingen är han totalt korkad i IQ eller så tror han att förneka allt ger honom icke en dom. Liiiitte synd om honom för så fungerar inte rättsväsendet.
Edit: jag vet att han fick livstids dom. Bra så!
En T version om varför kläder o annat är kvar spelar ingen större roll, det viktiga var att de var kvar, eller samma sak med andra ord, att W hade inte tagit med sig dem. Alla vet ju varför, hon dog i lägenheten.
Ungefär samma sak med kortet, och vad spelar det för roll var det är nu. Slängt i en papperskorg på tåget eller i Ljungskile och så småningom uppeldat, eller nedstoppat i en brunn eller sopnedkastet hemma etc. Jag kan inte komma på någon alternativ plats som spelat någon som helst roll i det hela, mer än att om det skulle hittas tillsammans med kvarlevor från W.
Vad tycker du är viktigt?