2020-07-27, 14:46
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Detta kommer ju gå upp i hovrätten, och hovrätten kommer sänka straffet. Ibland undrar man vad dessa jävla jurister i hovrätten egentligen har för arbetsuppgifter? Står det i tjänstebeskrivningen att de ska sänka straffet per automatik?

Ja sannerligen, undra vad han kommer tycka om fritidsgården anstalten Kumla? Här lär han ju tyvärr bli ganska cool då han huserar i ett medialt fall.

Varför skulle hovrätten sänka straffet? Efter att ha läst domskälen nyss så känns det rätt långt borta att det går att sänka straffet. Tingsrätten skriver ganska rakt upp och ned att det är fullständigt orimligt att någon annan gjort detta.
Citera
Medlem
Vart hittar jag den rättspsykiatriska undersökningen? I FUPen?
Citera
Medlem
SmartSkalles avatar
Sjukt att den illegala inkräktaren inte kan utvisas på livstid efter straffet.
Citera
2020-07-27, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Här kommer domen. Vassegoa!

https://docdro.id/schISuO

Tusen Tack, Picasso2! Du är en fena på att fixa .

Fy attan så gott med en livstidsdom, även om överklagan kommer komma som ett brev på posten, så ska jag suga på denna karamell tills dess o hålla tummarna för att HR håller fast vid livstid.

Kommer aset Tishko peka fulfingret även åt sina medfångar på anstalten...tror inte det va!
Citera
2020-07-27, 14:48
Medlem
Mindbusinesss avatar
Tycker fortfarande att det är märkligt att man inte hittat övriga kroppsdelar. Hundägare brukar snubbla över sådant. Enda förklaringen är att han dumpat det i floden.
Citera
Medlem
Citat:
Detta kommer ju gå upp i hovrätten, och hovrätten kommer sänka straffet. Ibland undrar man vad dessa jävla jurister i hovrätten egentligen har för arbetsuppgifter? Står det i tjänstebeskrivningen att de ska sänka straffet per automatik?

Ja sannerligen, undra vad han kommer tycka om fritidsgården anstalten Kumla? Här lär han ju tyvärr bli ganska cool då han huserar i ett medialt fall.

Nej, jag är säker på att Hovrätten kommer fastställa domen. Här finns inga tveksamheter.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
Tishkos advokaten får nästan en miljon kr i ersättning, 957 100 kr, hans andra advokat får 362 943 kr och målsägandebiträdet får 498 280

1 818 323 kr som skattebetalarna får stå för hm

Björken satt i rätten och sa han kostade 10 000 + moms men han fakturerade 12500 + moms !!!
Jävligt illa för en som klankar ner på allt vad andra gör 😂
Citera
2020-07-27, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Inte ska han ha sänkt straff i hovrätten för västra Sverige inte, men vil får se vad det blir där.
Förhandling i hovrätten lär bli i höst.

Tyvärr så brukar ju hovrätten sänka straff helt utan anledning. Dessutom är det en invandrare nu, och inte vill väl hovrätten bli kallade rasister för att man inte sänker straffet på en invandrare som begått ett fasansfullt mord?

Arma Sverige, vad händer här?
Citera
2020-07-27, 14:50
Medlem
Citat:
Detta kommer ju gå upp i hovrätten, och hovrätten kommer sänka straffet. Ibland undrar man vad dessa jävla jurister i hovrätten egentligen har för arbetsuppgifter? Står det i tjänstebeskrivningen att de ska sänka straffet per automatik? ...
Risken är inte obetydlig att han frikänns i hovrätten. Särskilt om en mer namnkunnig advokat som Johan Eriksson slår klorna i fallet och kan servera en alternativ händelsekedja.
Citera
2020-07-27, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, jag är säker på att Hovrätten kommer fastställa domen. Här finns inga tveksamheter.

Du väljer alltså att lita på en svensk domstol? Jag litar lika mkt på svenska domstolar som jag litar på Annie Lööf och centerpartiet.
Citera
2020-07-27, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George.Floyd
Risken är inte obetydlig att han frikänns i hovrätten. Särskilt om en mer namnkunnig advokat som Johan Eriksson slår klorna i fallet och kan servera en alternativ händelsekedja.

Jag tänker lite i samma banor som dig. Kungligt nick du har för övrigt, haha!

Tänk att denna grabb kan sitta i morgonsoffan hos Malou lite längre fram och få flera 100 000 kr för att berätta sin del av historian, om hur hela sverige är rasistiskt
Citera
2020-07-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andhogst38
Tror också dom drar ner straffet rejält.
Om Hovrätten inte friar honom helt så tror jag att han döms för grov misshandel och vållande till annans död samt brott mot griftefriden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in