2020-07-27, 14:53
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja, han har fått livstid nu i första instansen här och det är jag nöjd med iallafall.

jag är ... SÅ ... lättad över domslutet
Citera
2020-07-27, 14:54
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Tishko lär få det tufft i fängelset, eller vad tror ni? Jag tror att han kommer bli sönderslagen. Men som man bäddar får man ligga.

Det har jag svårt att tro. Han hamnar ju med alla de andra likar antar jag. Då skulle ju alla slå ihjäl varandra på dessa avdelningar, för liknande de själva gjort.
Han kommer få det lugnt och långtråkigt. Hettar det till så sätts man isolerat och lite rockader görs om det är allvarligt.

Jag misstänker han kommer ta sig av daga. Han har försökt en gång och lär försöka igen när bruset lagt sig.
Citera
2020-07-27, 14:55
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Du väljer alltså att lita på en svensk domstol? Jag litar lika mkt på svenska domstolar som jag litar på Annie Lööf och centerpartiet.

I det fallet litar jag på svensk domstol, Annie Lööf suger oftare 😂
Citera
2020-07-27, 14:55
Medlem
Finns det någon här som tror att han faktiskt är oskyldig? Jag personligen tycker det är svårt att släppa att ingen kropp hittats förutom huvudet och hans ständiga jävla nekande. Han verkar dock vara en idiot som inte ens vet vad dråp betyder. Om jag var han så skulle jag erkänt efter alla jävla bevis som lagts fram. Jag kan inte stycka, men huvudet ligger i min garderob.

Missförstå mig rätt, vill inte att det kommer fram sen att den här jävla amöban är oskyldig. Han äcklar mig faktiskt på så många olika sätt 👍😊
Citera
2020-07-27, 14:56
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det har jag svårt att tro. Han hamnar ju med alla de andra likar antar jag. Då skulle ju alla slå ihjäl varandra på dessa avdelningar, för liknande de själva gjort.
Han kommer få det lugnt och långtråkigt. Hettar det till så sätts man isolerat och lite rockader görs om det är allvarligt.

Jag misstänker han kommer ta sig av daga. Han har försökt en gång och lär försöka igen när bruset lagt sig.
Det tvivlar jag starkt på. Han är klassisk psykopat - känner ingen skuld.
Citera
2020-07-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George.Floyd
Risken är inte obetydlig att han frikänns i hovrätten. Särskilt om en mer namnkunnig advokat som Johan Eriksson slår klorna i fallet och kan servera en alternativ händelsekedja.

Då får Eriksson steppa upp till något som inte existerar. Det går inte rent tidsmässigt att få till det och då en klient gjort klart att han var i lägenheten hela tiden utan ett kort tag, så tror jag inte ens Eriksson är kapabel. TR skriver underförstått att dom få förklaringarna som finns är rent trams. Någon annans spår finns inte och tiden för att döda, stycka och sedan städa, frakta delar/kropp efter sig räcker inte till helt enkelt. Dom är inte så smarta dom här mördarna direkt.

Däremot ser jag en liiiiten öppning för en liten ändring i HR, men jag nöjer mig med livstid också.
Men något frikännande finns inte med i en sannolik bild i detta fallet det är rena önsketänkandet.
Senast redigerad av Browser 2020-07-27 kl. 15:01.
Citera
2020-07-27, 14:59
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korabilenrakt
Finns det någon här som tror att han faktiskt är oskyldig? Jag personligen tycker det är svårt att släppa att ingen kropp hittats förutom huvudet och hans ständiga jävla nekande. Han verkar dock vara en idiot som inte ens vet vad dråp betyder. Om jag var han så skulle jag erkänt efter alla jävla bevis som lagts fram. Jag kan inte stycka, men huvudet ligger i min garderob.

Missförstå mig rätt, vill inte att det kommer fram sen att den här jävla amöban är oskyldig. Han äcklar mig faktiskt på så många olika sätt 👍😊

Han kunde erkänt, i stundens hetta, galen av svartsjuka, knuffade Wilma och hon såg ut att ha dött och han fick panik och transportstyckade kroppen. Visat ånger och förtvivlan och så vidare.
Då hade läget inte sett ljust ut, men kanske något ljusare, för honom att få mildare straff. Kanske dråp m.m.
Citera
2020-07-27, 15:01
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det tvivlar jag starkt på. Han är klassisk psykopat - känner ingen skuld.

Han har ju försökt ta sitt liv en gång redan
Citera
2020-07-27, 15:02
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Åklagaren kanske ansåg det som detaljer utan betydelse för mordrättegången? Det tycker i alla fall jag.

Okej -då undrar jag fortfarande; varför du tycker detta är oviktigt?

jag tycker det är viktigt att kunna besvara just detta med: Varför är kläder och smink kvar i lägenheten - FAST sagt att det har hon tagit med sig? Och varför och hur kan han förklara att han använt Wilmas kontokort - när han sagt att hon gett sig av "med allt"! VART är kontokortet nu? Eller rättare sagt - HAR han ens en förklaring till detta? Nej. Han förklarar inte något överhuvudtaget = antingen är han totalt korkad i IQ eller så tror han att förneka allt ger honom icke en dom. Liiiitte synd om honom för så fungerar inte rättsväsendet.

Edit: jag vet att han fick livstids dom. Bra så!
Citera
2020-07-27, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Han har ju försökt ta sitt liv en gång redan
Psykopater vill ju gärna göra sig till martyrer, när något går emot dem.
Citera
2020-07-27, 15:07
Bannlyst
Skulle hovrätten korta ner domen då man har hittat hennes avhuggna huvud i hans garderob och det var hans flickvän, det hade varit grovt tjänstefel och hovrätten hade förlorat all kredibilitet framöver.

Det blir inte tydligare vem som har begått mordet, och stackars Wilma och hennes familj har åtminstone fått lite rättvisa även om de aldrig får deras dotter tillbaka.
Senast redigerad av ytmamz 2020-07-27 kl. 15:10.
Citera
2020-07-27, 15:08
Medlem
Nu hoppas man bara på att hovrätten ej klantar till det - dock kan straffet ej bli mycket lägre än det, allt annat vore konstigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in