2020-07-27, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G159
Hade inte pappan uttalat sig om något i stil med "har min son gjort detta förtjänar han att gå samma öde tillmötes". Tror ni kanske nu att pappan löser det?

Pappan förnekar än idag att sonen har något med mordet att göra. Så det var ju bara skitsnack.
Citera
2020-07-27, 14:33
Bannlyst
Tack för den domen, den vanliga Svensson brukar inte ha ett avhugget huvud liggandes i garderoben precis.
Citera
2020-07-27, 14:33
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Gamle Silbersky skulle inte ha fått honom friad.
Johan Eriksson hade kanske kunnat få honom friad.

Ingenting är omöjligt - bara lite olika svårt!

Fast jag tycker: Ge honom livstid.
Citera
2020-07-27, 14:34
Medlem
Tishkos advokaten får nästan en miljon kr i ersättning, 957 100 kr, hans andra advokat får 362 943 kr och målsägandebiträdet får 498 280

1 818 323 kr som skattebetalarna får stå för hm
Citera
2020-07-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nej alltså, jag menade ljudklipp från rättegången där Tishko förhörs. Men tack för FUP:en också så sett.
Nej, dessa har jag tyvärr inte. Vi får nog vänta till "Rättegången" lägger ut dem på youtube.com.
Citera
2020-07-27, 14:38
Medlem
Nattiskatts avatar
Tishko lär få det tufft i fängelset, eller vad tror ni? Jag tror att han kommer bli sönderslagen. Men som man bäddar får man ligga.
Citera
2020-07-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ingenting är omöjligt - bara lite olika svårt!

Fast jag tycker: Ge honom livstid.
Ja, han har fått livstid nu i första instansen här och det är jag nöjd med iallafall.
Citera
2020-07-27, 14:39
Medlem
Efter ha läst domen så...
Han mördade Wilma i vardagsrummet, släpade ut kroppen till badrummet och styckade henne där.
Kroppsdelarna lindades in i det försvunna duschdraperiet, och Tishko körde ut kroppsdelarna den dagen han var hemma och vände 5 ggr.

Kroppsdelarna kommer endast återfinns om aset berättar vart han gjort av dom, om han inte bränt upp dom.

Varför han behöll huvudet hemma i lägenheten är en gåta, lr så hann han inte göra sig av med det!
Citera
2020-07-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Något ÄR lurt med det kortet, helt klart.

Likadant med hennes saker som kläder/skor och väska och smink.

Tycker inte att det framgår i rättegången eller förhör med T om dessa saker. Vi vet - men han svarar inte på dessa frågor - alls!

Åklagaren kanske ansåg det som detaljer utan betydelse för mordrättegången? Det tycker i alla fall jag.
Citera
2020-07-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Domen har kommit och han fick livstid av Uddevalla tingsrätt.

Detta kommer ju gå upp i hovrätten, och hovrätten kommer sänka straffet. Ibland undrar man vad dessa jävla jurister i hovrätten egentligen har för arbetsuppgifter? Står det i tjänstebeskrivningen att de ska sänka straffet per automatik?

Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Helt klart bristen på fritidsgårdar.

Ja sannerligen, undra vad han kommer tycka om fritidsgården anstalten Kumla? Här lär han ju tyvärr bli ganska cool då han huserar i ett medialt fall.
Citera
2020-07-27, 14:43
Medlem
Beatrice Ramsell fick inte igenom utläggen för den sk sakkunnige Sonny Björk.
Han som kritiserade precis allt i den här utredningen.

Så långvarigt lidande och stark ångest och ett omfattande våld mot fysiskt underlägsna Wilma som även låg ner då våldet utdelades, och han har inte förklarat sig trots den tyngd åklagarens bevisning har. Han har utövat grovt våld efter Wilmas död och behandlat henne skymfligt. Det finns inga förmildrande omständigheter skriver TR. Nu är det ju innan man skärpte straff för livstid januari 2020 som man bedömt det här mordet och griftefrid som TR inte låter konsumeras av påföljden för mord. TR skriver att när man skiljer ett huvud från en kropp konsumeras aldrig den gärningen av mord.
Han har kletat ner packning av huvudet i alla skikt. Han har klampat omkring i blod från Wilma. Han har varit hemma hela tiden förutom ett kort tag enligt honom själv och det finns inga spår från någon annan i lägenheten. Han hade också blod i skon.

t.f. lagmannen Arne Åkerström är domare i målet.
Senast redigerad av Browser 2020-07-27 kl. 14:50.
Citera
2020-07-27, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Detta kommer ju gå upp i hovrätten, och hovrätten kommer sänka straffet. Ibland undrar man vad dessa jävla jurister i hovrätten egentligen har för arbetsuppgifter? Står det i tjänstebeskrivningen att de ska sänka straffet per automatik?

Ja sannerligen, undra vad han kommer tycka om fritidsgården anstalten Kumla? Här lär han ju tyvärr bli ganska cool då han huserar i ett medialt fall.
Inte ska han ha sänkt straff i hovrätten för västra Sverige inte, men vil får se vad det blir där.
Förhandling i hovrätten lär bli i höst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in