Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-07-27, 13:55
Medlem
Min enkla reflektion är att en burgare ska avnjutas på ett burgarhak. Burger King, Mcdonalds eller Max.
Ja, så är det.
Citera
2020-07-27, 14:09
Medlem
Två år sedan jag flyttade ifrån Norrort så jag vet inte om dom finns kvar, men på den tiden fanns det i alla fall ett hak i en typ manskapsvagn utanför Willys i Arninge, Täby. Dom sålde förbannat goda högrevsburgare till humana priser. Har inte hittat några bättre burgare än deras.

På bästkusten finns Oves gatukök i typ Partille (?), Olssons i Landvetter centrum och Bögens i Alingsås som är grymma. Dock inte som den utanför Willys. Har hört att Oves har en filial i Alingsås med men har inte haft vägarna förbi ännu.
Citera
2020-07-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B18
Två år sedan jag flyttade ifrån Norrort så jag vet inte om dom finns kvar, men på den tiden fanns det i alla fall ett hak i en typ manskapsvagn utanför Willys i Arninge, Täby. Dom sålde förbannat goda högrevsburgare till humana priser. Har inte hittat några bättre burgare än deras.

På bästkusten finns Oves gatukök i typ Partille (?), Olssons i Landvetter centrum och Bögens i Alingsås som är grymma. Dock inte som den utanför Willys. Har hört att Oves har en filial i Alingsås med men har inte haft vägarna förbi ännu.

Javisst kan man vara patriot med orten så att säga men en burgare ska intas i ett burgarhak.
I USA är utbudet på burgarhak stort jämfört med Svedala.
Sibylla är kanske Sveriges ikon när det gäller Parisare och varmkorv men kan erkänna att burgaren med räksallad och pommes var underbar.
Citera
2020-07-27, 15:33
Medlem
vidrikfittanens avatar
Det är svårt att betygsätta hamburgare generellt. För det är så skilda saker så det blir att jämföra äpplen med päron.
En riktigt bra högrevsburgare på en bra restaurang är god på sitt sätt när man sitter där lite simmig i huvet i goda vänners lag.
En snabb big mac som inmundigas efter en stressig dag i bilen på nån parkering kan också vara god på sitt sätt.
Men mina båda exempel är ju två olika maträtter och det vore fel att jämföra dem.
Citera
2020-07-27, 16:10
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B18

Oves har inte bra hamburgare. De kör ’klassiska’ gatuköksburgare som är skit. De har bra andra saker men verkligen inte det.

Bästa området i Göteborg för burgers är heden med Werners Bistro, 2112’s filial o Lasse på heden.
Senast redigerad av Big Boss 2020-07-27 kl. 16:12.
Citera
2020-07-27, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Min enkla reflektion är att en burgare ska avnjutas på ett burgarhak. Burger King, Mcdonalds eller Max.
Ja, så är det.

Är det bara dessa ställen du anser är burgarhak?
Citera
2020-07-27, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Det är svårt att betygsätta hamburgare generellt. För det är så skilda saker så det blir att jämföra äpplen med päron.
En riktigt bra högrevsburgare på en bra restaurang är god på sitt sätt när man sitter där lite simmig i huvet i goda vänners lag.
En snabb big mac som inmundigas efter en stressig dag i bilen på nån parkering kan också vara god på sitt sätt.
Men mina båda exempel är ju två olika maträtter och det vore fel att jämföra dem.

Inte enig.
Jag tycker inte det är svårt eller på något vis fel att jämföra hamburgare.
Jag kan säga var den i mitt tycke bästa hamburgaren serveras utan att det känns fel.
Precis som att jag kan säga vilket äpple jag tycker är godast, utan att jämföra med päron.
Citera
2020-07-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Är det bara dessa ställen du anser är burgarhak?
Javisst. Om en restaurang har burgare på menyn med andra rätter är det inte ett burgarhak.
Ja, jag vet att det finns andra rätter att välja på burgarhak idag och jag gillar inte det men ett burgarhak är där man ska äta burgare.
Citera
2020-07-27, 19:35
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ja, så är det.

Det beror ju på om man är ute efter smaken, eller snabbheten. Vill man ha en snabb slamsa köttbiprodukt (dåligt kött), så är ju Max det rätta stället.
Vill man däremot ha något som smakar gott, så gör man den hemma. Eller beställer den på en finkrog, där kocken har talang för matfixning.
Citera
2020-07-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det beror ju på om man är ute efter smaken, eller snabbheten. Vill man ha en snabb slamsa köttbiprodukt (dåligt kött), så är ju Max det rätta stället.
Vill man däremot ha något som smakar gott, så gör man den hemma. Eller beställer den på en finkrog, där kocken har talang för matfixning.

Ja, jag erkänner att bästa burgaren lagar jag, men ändå.
En burgare platsar bäst på ett riktigt burgarhak.
Jag minns första gången på Burger king i London och första burgaren på MacD i Usa.
Jag vet att det finns bättre burgarhak än dessa men det ska vara ett burgarhak
Citera
2020-07-27, 19:59
Bannlyst
Citat:
Javisst. Om en restaurang har burgare på menyn med andra rätter är det inte ett burgarhak.
Ja, jag vet att det finns andra rätter att välja på burgarhak idag och jag gillar inte det men ett burgarhak är där man ska äta burgare.

Så du tycker att McD gör bättre burgare än Bastard Burgers, Flippin’ och Bun meat Bun?

McD, Max och Burger King har annat än burgare på menyn, så enligt ditt sätt att tänka så är dessa kanske inte burgarhak ändå?
Senast redigerad av cdec 2020-07-27 kl. 20:10.
Citera
2020-07-27, 20:07
Medlem
Citat:
Ja, så är det.
Skön humor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in