2020-07-27, 13:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det borde väl ha framgått av det jag skrev om Vietnams coronahantering, samt vilken tråd vi befinner oss i? Ända ifrån början när det blev känt att det nya viruset kommit till världen, så har våra myndigheter varit nästan sämst i hela världen på att hantera det. Handlingsförlamade. Senfärdiga. Motarbetande alla åtgärder som andra länder tar till, och som även svenska forskare föreslagit.

Nu fortfarande: andra länder vars invånare turistat i Katalonien och andra nydrabbade spanska provinser, sätter dem i karantän när de kommer av flygplanen. Men inte Sverige. Våra Spanienturister kommer inte ens att screenas när de kommer av flygplanen. De kan gå raka vägen till flygbussarna, taxibilarna eller Arlanda Express... och utan att ens behöva skydda omgivningen med en ansiktsmask. Man känner sig så hjälplös.

De två fetmarkerade säger en del om varför du tycker som du tycker. Jag känner mig inte alls hjälplös. Jag har inget problem med hur det är. Jag följer inte maniskt rapporteringen om allt och inget vad gäller C-19. Jag är jävligt tacksam över att vi inte lever i ett land där de styrande utfärdar bestämmelser om böter för tvingande beklädnad och agerande.

Jag vet dessutom att huvuddelen som dör i C-19 är personer som skulle haft en kort levnad kvar. Härtill kommer att jag även vet att det dött alldeles för många inom äldreomsorgen redan före C-19 så nettotalet »onödiga« dödsfall i C-19 är lågt.

Framför allt har jag ingen tilltro till andra länders regeringar och vore jag så missnöjd som du och övriga som oupphörligt klagar på Sverige så skulle jag ta tag i det och flytta. Du får det säkert trevligt i Vietnam.
Citera
2020-07-27, 13:57
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Borde det inte vara tvärtom? Regnet får ”viruset” att falla till marken snabbare?

Ingen aning. Men länder som Filippinerna har många smittade och mig veterligen går antal nya fall inte ner där.
Citera
2020-07-27, 13:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Filippinerna har ganska många smittade. Jag vet inte om din teori stämmer.

Är det inhemsk smitta, då? Jag har fått bilden att det är västerlänningar som drar dit det?

På t.ex. ett hotell eller restaurang med AC (vilket ger kontrollerad temperatur och torrare luft inomhus än utomhus) i tropikerna, kan det naturligtvis smitta från en västerlänning som har det till en servicepersonal. (Och sedan mellan servicepersonalen.) För att inte tala om till en hora... och till hennes vidare kunder. Eller barn eller gamla föräldrar... Många västerlänningar bor dessutom i moderna lägenhetskomplex i Filippinerna, och har infött tjänstefolk.
Senast redigerad av Merwinna 2020-07-27 kl. 14:02.
Citera
2020-07-27, 13:59
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är du som inte vill förstå. Det är samma med vaccin där du tror man har en färdig produkt.
Man HAR en färdig produkt. Allt enligt de rapporter jag refererat till. Ditt godtycke och ljugerier räcker ingenstans. Om den blir godkänd är en annan sak, men färdig är den. Det sjuka (och inte direkt förvånande) är att du envisas med att påstå att det är JAG som skriver Oxford University's rapporter. Det är smickrande, men så är faktiskt inte fallet.

Att lyssna på ditt kopierande och ditt ljugande svamleri är som att kliva in på akutmottagningen med en femåring som brutit benet och få höra läkaren påstå att patienten lider av en cykelolycka som orsakades av att benbrott.

Att du inte förstår de fysiologiska samband som gäller är uppenbart för mig, frågan är varför du fortsätter att försöka lura andra?

Som jag påpekade är det 99.12% av intagna patienter som lider av lunginflammation när de läggs in på sjukhus i UK. Vissa av dessa patienter dör, en viss del dör i efterdyningarna av en odefinierad (notera ODEFINIERAD) cytokinstorm. I SAMTLIGA dessa fall hade patienten en diagnostiserad lunginflammation när detta inträffade. SAMTLIGA.

Att du fortfarande vägrar inse hur fel du har är inte ett dugg chockerande utan ganska typiskt för den ljugande och bedrägliga person du representerar.

Herregud...
Citera
2020-07-27, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är därför jag är intresserad av om man kan häva cytokinstormar utan IVA. Vi har ju blivit duktigare på det så det skulle vara intressant att veta. Det skulle direkt påverka dödstalen i positiv riktning.
Ja i studien du länkade abstract till tar man ju upp en del kandidater varav jag tyckte att Tocilizumab (TCZ) kanske var mest intressant. Det är en IL-6-receptor-antagonist som tros kunna mildra eller helt häva en cytokinstorm.

EDIT:

Citat:
Tocilizumab (TCZ) TCZ, an IL- 6 receptor (IL-6R) antagonist, can inhibit cytokine storms by blocking the IL-6 signal transduction pathway60. Currently, a small-sample clinical trial in China (clinical trial registration ID: ChiCTR2000029765) has found TCZ to be effective in critically ill patients with COVID-1961. Xu et al.62 found that out of 21 patients with severe COVID-19, 90% recovered after a few days of treatment with TCZ.
Citera
2020-07-27, 14:00
Medlem
Otroligs avatar
Avlidna: 3
Nya fall: 398

Fördelning av nya rapporter: https://covidstatistik.se/

Fem senaste måndagssiffror avlidna: 20, 10, 13, 30, 68.
Fem senaste måndagssiffror nya fall: 767, 928, 1642, 2530, 2889.

Smittfallen fortsätter tydligt nedåt.
Citera
2020-07-27, 14:01
Medlem
+3 döda!

Sverige
+3 döda
+0 iva
+398 fall
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Hon ville stänga ner Stockholm
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qeKx6/professor-vill-se-nedstangning-av-stockholm

Detta var den 15 april.

” Söderberg-Nauclér vill se en större stängning av samhället, en så kallad lockdown. Två och en halv till tre veckor efter en sådan nedstängning kommer kurvan över antalet smittade och döda att vända ner igen, menar hon.
– Vi måste ha en lockdown av Stockholm i dag, det är det enda som kommer få kurvan att vända.”

Det bara är att googla henne.

Det ville Giesecke också, det uttalandet gjorde han på nyheterna.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Förmodligen såg han intervjun i tv.
Hon framstod faktiskt inte som helt frisk.
Vad det gäller trovärdigheten i vad hon sa så kan jag för lite för att uttala mig.
Blandar du inte ihop Cecilia med Lena Einhorn nu?
Citera
2020-07-27, 14:02
Medlem
Beaver14s avatar
+3 döda
+398 positiva prov
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De två fetmarkerade säger en del om varför du tycker som du tycker. Jag känner mig inte alls hjälplös. Jag har inget problem med hur det är. Jag följer inte maniskt rapporteringen om allt och inget vad gäller C-19. Jag är jävligt tacksam över att vi inte lever i ett land där de styrande utfärdar bestämmelser om böter för tvingande beklädnad och agerande.

Jag vet dessutom att huvuddelen som dör i C-19 är personer som skulle haft en kort levnad kvar. Härtill kommer att jag även vet att det dött alldeles för många inom äldreomsorgen redan före C-19 så nettotalet »onödiga« dödsfall i C-19 är lågt.

Framför allt har jag ingen tilltro till andra länders regeringar och vore jag så missnöjd som du och övriga som oupphörligt klagar på Sverige så skulle jag ta tag i det och flytta. Du får det säkert trevligt i Vietnam.

Med andra ord är du stolt över att leva i ett land där de styrande bedriver folkmord och spelar ryskt roulett med människors liv. Allt detta görs i demokratins namn, förstås. Sverige borde inte kallas för humanitär stormakt. Vilket skämt.

Dessutom kan Sveriges ekonomi återhämta sig senare än andra länders ekonomier. Redan idag har vi EU-s tredje högsta ungdomsarbetslöshet, minskat BNP. Arbetsförmedlingen räknar med att den totala arbetslösheten kan gå upp till 18 %. Snacka om dubbelt misslyckande för Sverige.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja i studien du länkade abstract till tar man ju upp en del kandidater varav jag tyckte att Tocilizumab (TCZ) kanske var mest intressant. Det är en IL-6-receptor-antagonist som tros kunna mildra eller helt häva en cytokinstorm.
Ja, där finns ju faktiskt flera men dyra preparat. Dexametason finns också som generika och är därför billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in